Hjälp med nätverkskameraköp!

Permalänk
Medlem

Hjälp med nätverkskameraköp!

Tjenare!

Jag har fått i uppdrag att fjärrövervaka ett växthus med bild, helst via film men annars via hyfsat väluppdaterad bildström via computerz. I förlängningen ska det gå att se via Internet men än så länge ska det bara vara med i vårt företagsLAN. Det är en bra bit till närmsta dator så helst skulle det vara en stand-alonenätverkskamaera.

Jag har spanat lite på Axis modeller, det närmsta jag behöver tror jag är 2110 tror jag den hette, standardfunktionerna med ljushantering för utomhusljus. Problemet är att den är lite dyr i överkant, sisådär 5k ex moms där jag hittar den som billigast.

Har någon nåt bättre förslag eller vet nånstans den säljs billigare än hos Dustin?

Tacksam för förslag!

Asha'man

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk
Medlem

Axis är helt klart valet du ska ta .. inbyggd webserver och hela kitet . Finns inga alternativ!

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Finns det inte?

Det borde ju finnas några andra märken med samma koncept?
Fast du har kanske rätt, det finns kanske ingen annan som tillverkar såna här kameror.

Visa signatur

In a world in which we are all slaves to the laws of gravity, I'm proud to be counted as one of the freedom fighters.
http://www.fallskarm.com

Permalänk

varför övervaka växthuset, har du problem med vandaler?
Funderar på att sätta upp en kamera hemma hos min far. Efter en hjärnblödning för drygt tio år sedan så skulle det vara intressant att veta vad hav har för sig under dygnet. Enligt han själv så ägnar han dagarna till att dricka rödvin och äta choklad praliner! har tittat på några danskars webkamera. Hemma hos dem kan man snurra en kamera runt i vardagsrumet samt tända och släcka en lampa i deras kök. Rolig idé. Men jag tror att jag inte behöver en lika avancerad kamera som dig. Hör av dig om du hittar en som är billigare så skall även jag kanske göra något liknande

Visa signatur

vegavidar

Permalänk
Medlem

Axis är dom enda nätkameror som duger.
Det finns modeller för alla typer av uppsättningar, till och med med inbyggt modem som ringer upp vid vissa tider och ftp'ar upp bilder dit du vill.

Visa signatur

Medlem #14