Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Tack!

Märkligt. Jag får logga ut i fortsättningen, har inte tryckt på en referenslänk medvetet, än mindre efter en markering från mod i första omgången.

Får logga ut från appen hädanefter.

Det är Amazon som står för jojjopriset på Prisjakt, övriga återförsäljare verkar följa riktpriset på ca 8 tkr.

Reflänkar skapas automatiskt varje gång oavsett. Du får i url plocka bort den manuellt.
Ref är inte något som någon tjänar på i amazons fall men amazon får data.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Produkt : Sony Inzone M3 27" 1080p 240hz
Länk: https://www.amazon.se/dp/B09XMRQGXF/
Kategori: Skärm
Pris: 1 874 kr (!!)

Ordinariepris ca 4000 kr.

EDIT: Blixterbjudandet är slut men håll utkik, man vet aldrig med Amazon...

<Uppladdad bildlänk>

Fetmarkerade ovan - tänk om Amazon skulle implementera en "bevaka priset"-funktion på sin sajt, det hade varit något som jag verkligen hade uppskattat!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ref är inte något som någon tjänar på i amazons fall men amazon får data.

Nu tänker du nog på ref-elementet i deras länkar, de har fortfarande faktiska affiliate/referral-länkar också.
(Som i detta senare fallet.)

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Någon som beställde någonting när Samsung körde sin 20% kampanj och har fått sina varor skickade ännu? Beställde den 6:e men står bara ”frakt begärd” på min produkter änsålänge..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Nu tänker du nog på ref-elementet i deras länkar, de har fortfarande faktiska affiliate/referral-länkar också.

Genuin fråga: Går det inte att lägga någon form av mall / disclaimer att om man ska posta tips i huvudtråden (och specifikt från AMZ) att länken måste vara "ren" så att ni (mods) slipper sitta och rensa just ref-länkar hela tiden?

Verkar onödigt att lägga manuell handpåläggning på men kanske inte är tekniskt möjligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Genuin fråga: Går det inte att lägga någon form av mall / disclaimer att om man ska posta tips i huvudtråden (och specifikt från AMZ) att länken måste vara "ren" så att ni (mods) slipper sitta och rensa just ref-länkar hela tiden?

Verkar onödigt att lägga manuell handpåläggning på men kanske inte är tekniskt möjligt?

Låter väl inte helt omöjligt. Länkar som man kan tjäna pengar på brukar i regel ha ett "tag=" element som visar vem som ska få ersättningen så dessa element borde förbjudas.
I övrigt så brukar länkarna innehålla "/dp/ASIN" där ASIN är Amazons varunummer. Allt efter ASIN kan tas bort och behövs inte när man lägger upp länken.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daemon:

Länkarna ser ut så i webbläsaren utan att man gör något..

1. Sök upp produkt
2. Kopiera URL
= affiliate/referral, i era huvuden.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av edson:

Det verkar svårt tyvärr, har lagt ganska många önskemål genom åren.

Skrivet av Aphex:

Länkarna ser ut så i webbläsaren utan att man gör något..

1. Sök upp produkt
2. Kopiera URL
= affiliate/referral, i era huvuden.

Får du med en faktisk affiliate/referral så har du använt någon tredjepart, som använder dessa, för att söka.
Ref-elementet i URL:en är som sagt en annan sak i det här fallet.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Daemon:

Får du med en faktisk affiliate/referral så har du använt någon tredjepart, som använder dessa, för att söka.
Ref-elementet i URL:en är som sagt en annan sak i det här fallet.

Jag söker på amazon.se i safari och har fått varje länk jag lagt upp här rensad med hänvisning till referral.. Hittepå i mitt tycke.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Jag söker på amazon.se i safari och har fått varje länk jag lagt upp här rensad med hänvisning till referral.. Hittepå i mitt tycke.

Det finns browser extentions som automatiskt markerar riktiga Amazon affiliate länkar. Tror aldrig jag sett någon här.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Aphex:

Handlar då om lite mer schablonmässigt rensningsmeddelande i så fall vilket förmodligen drivs på av antingen obfuskerade eller extremt långa och svårlästa url:er, men det betyder inte att den andra typen av länkar inte förekommer.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Någon som beställde någonting när Samsung körde sin 20% kampanj och har fått sina varor skickade ännu? Beställde den 6:e men står bara ”frakt begärd” på min produkter änsålänge..

Jag har fick min beställning levererad 10/6, beställde 6/6.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Beställde under Samsungs förra kampanj och tog ca två veckor innan statusen ändrades, men andra paketet som inbyte ska skickas tillbaka med har inte kommit än. 😅

Visa signatur

😑

Permalänk
Medlem

Jag har länkat själv från amazon och mods har tagit bort ref länk. Jag tjänar då inget från amazon för att dela med mig länk här på swec men om man ska vara tvungen att manuellt plocka bort delar ur länken då kommer jag inte palla länka till amazons deal. Speciellt när jag sitter på mobilen. Har dock inget emot om mods plockar väck ref.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Jag har länkat själv från amazon och mods har tagit bort ref länk. Jag tjänar då inget från amazon för att dela med mig länk här på swec men om man ska vara tvungen att manuellt plocka bort delar ur länken då kommer jag inte palla länka till amazons deal. Speciellt när jag sitter på mobilen. Har dock inget emot om mods plockar väck ref.

Så du vill att ideella SweC mods ska lägga den tiden du inte orkar lägga på att städa bort ref i länkar du postar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Så du vill att ideella SweC mods ska lägga den tiden du inte orkar lägga på att städa bort ref i länkar du postar?

Nej då. Jag kan skita i att länka om de vill. Inte mitt fel att de jobbar ideellt. Om de nu gör det.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman90:

Men behöver de enklast möjliga reflänkarna som alltid ramlar in när man kollar runt på amazon städas överhuvud taget?
Moderatorerna behöver kanske jobba smartare här...
Ska alla användare behöva tokstäda något som i typ 95% av fallet egentligen inte spelar någon roll?

Bästa vore ju om man kunde fixa maskinellt stöd som helt enkelt detekterar amazonlänkar och autostädar allt onödigt.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är så svårt att städa en länk? Radera saker från höger till vänster tills länken ej fungerar längre tadaaa.

Permalänk
Skrivet av Larrxi:

Vet inte om det är så svårt att städa en länk? Radera saker från höger till vänster tills länken ej fungerar längre tadaaa.

Bara att ta bort allt efter frågetecknet som blir efter ASIN numret efter ".se/7HDK7JD?" till exempel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Roger W:

Bästa vore ju om man kunde fixa maskinellt stöd som helt enkelt detekterar amazonlänkar och autostädar allt onödigt.

Som nämnt lite tidigare så verkar det tyvärr vara svårt med allt sådant.

Det finns många funktioner som vi(/jag) önskar skulle finnas där. T.ex. att poppa upp en varning när inlägg i fyndtråden som inte innehåller länk, pris osv. försöker postas. För att bland annat komma åt alla off-topic/diskussions-inlägg och annat som inte hör hemma där utan då "föreslå" en redirect av inlägget till diskussionstråden, eller en rapport vid felaktigheter etc.
Skulle vara väldigt trevligt, imo. Drömma kan man.

Ett färdigt formulär för fyndtips hade också varit grymt, för att göra det lite smidigare.
Personligen ändå imponerad av att det är så pass många som tar sig tiden att posta inlägg helt enligt konstens alla regler med produkt, länk (och kanske egen städning av denna), kategori, prisjämförelse, pris osv. Cred till er!

Skrivet av SpetsnaZ97:

Bara att ta bort allt efter frågetecknet som blir efter ASIN numret efter ".se/7HDK7JD?" till exempel

Måste nog in ett /dp/ där emellan, men annars ja.
Tror att ASIN kan hamna lite senare i url:en ibland, men oftast rätt lätt att se om man vet vad man letar efter.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Pga krångel med telefonen så kan jag inte fixa layouten för vanliga fyndtråden, sorry.

https://www.amazon.se/Aerocool-Mirage-ARGB-Cooler-4-Pin/dp/B0...

Aerocool Mirage 5 ARGB CPU Kylare
kr361.94

Annars runt 550-700 på andra sidor, dvs runt 35% rabatt.

Permalänk
Skrivet av oflytbara:

Beställde 8/6, fick notis från Samsung igår att det är skickat.

Stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Warcry:

Jag har fick min beställning levererad 10/6, beställde 6/6.

Skrivet av BurningSnowman89:

Beställde 8/6, fick notis från Samsung igår att det är skickat.

Ahopp.. beställde watch 5 pro, s24 ultra titanium 256gb samt den gratis klockan, känns som någon av dom är slut i lager eller något men samsung supporten nämnde ingenting iförrgårr.. aja får väl uthärda lite till så får vi se 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av oflytbara:

Ahopp.. beställde watch 5 pro, s24 ultra titanium 256gb samt den gratis klockan, känns som någon av dom är slut i lager eller något men samsung supporten nämnde ingenting iförrgårr.. aja får väl uthärda lite till så får vi se 😅

Tror att det är titanium S24 ultran. När jag försökte beställa den så var den inte i laget, beställde svart istället och den kom fram några dagar efteråt.

Jag la inte min beställning samma dag som erbjudandet lanserades utan några dagar efteråt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Hittar inte vart man fyller i koden på netonnet?

Rätt tråd den här gången

I kassan dyker den upp!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Z3C0LD:

<Uppladdad bildlänk>

Rätt tråd den här gången

I kassan dyker den upp!

hehe, japp!
Tack, såg bättre på datorn, såg inte riktigt på trelefonen, hehe!

Permalänk
Medlem

Hos Webhallen ger 20% med LG20 följande priser för nedan modeller, rätt trevliga priser.

65" B3 - 12 792kr
48" C3 - 8 792 kr

https://www.webhallen.com/se/campaign/9755-LG-TV-Sparkling-de...

Permalänk
Medlem

thermaltake tr2 700w på amazon för 720 kr.
fynd 520kr

förtydligande
Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xxbiker:

thermaltake tr2 700w på amazon för 720 kr.
fynd

Menade du den här för 521 :- ?
https://www.amazon.se/dp/B016WFYCFU

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Produkt: Corsair RMe Series RM1000e PSU
Länk: https://www.komplett.se/product/1224871/datorutrustning/dator...
Kategori: Nätaggregat
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=10305543
Pris: 1599kr

Värt att nämna är att många har problem med fläkten på RMXXXXe nätaggen... Läs recensioner på bland annat Komplett och Inet

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z590-F GAMING | CPU: Intel Core i7-11900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 64GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SSD1: Kingston Fury Renegade 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | SSD2: Kingston Fury Renegade 2 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe[/I] | Audio: Creative Sound BlasterX AE-5+ | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: MSI Optix MEG381CQR Plus | OS: Windows 11 Pro 64-bit |