låta home assistant se när nvidia shield spelar upp något?

Permalänk
Medlem

låta home assistant se när nvidia shield spelar upp något?

Försöker få home assistant att se när min nvidia shield spelar upp något, så att saker kan ske när detta + något annat sker samtidigt. Men lyckas inte hitta något sätt att göra detta på. Shield integrationen verkar bara kunna styra shielden (start/stop/pause).

Så nu vänder jag mig hit med förhoppningen att någon här vet om det går att göra och i så fall hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av naaw:

Försöker få home assistant att se när min nvidia shield spelar upp något, så att saker kan ske när detta + något annat sker samtidigt. Men lyckas inte hitta något sätt att göra detta på. Shield integrationen verkar bara kunna styra shielden (start/stop/pause).

Så nu vänder jag mig hit med förhoppningen att någon här vet om det går att göra och i så fall hur?

installera google cast så ser du när det spelar även om du lokalt spelar tex netflix på den.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

installera google cast så ser du när det spelar även om du lokalt spelar tex netflix på den.

På home assistant alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Underbart, tack! Det fungerade fint

Skrivet av Kalasis:

På home assistant alltså

Tack, kom hit för att ställa frågan om hen menade på shielden eller på HA men nu behövde jag inte det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naaw:

https://selfhostedhome.com/integrating-nvidia-shield-with-hom...

Annars bara söka på Google för finns säkert flera guider.
Home Assistant Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Vill du gå på djupet och göra lite mer avancerade saker är det värt att kika på Node-RED. Där kan du ta ut states, attributer osv (Exempelvis om den är på/av, spelar/pausad, vilken app som är öppen osv osv)

Visa signatur

Dator: Phanteks Enthoo EVOLV, MSI MPG B550 Gaming Plus, Ryzen 5 5600X, 32GB RAM, Radeon 6800XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeRoos:

Vill du gå på djupet och göra lite mer avancerade saker är det värt att kika på Node-RED. Där kan du ta ut states, attributer osv (Exempelvis om den är på/av, spelar/pausad, vilken app som är öppen osv osv)

Behöver inte använda node-red för det så känns rätt onödigt.
Bara följa guiden med adb så får du exakt state på din Shield.
Där ser du även vad som spelas om det är youtube, Plex, Kodi eller liknande.