Koppla ihop bahnhof-router med Ubiquiti

Permalänk
Medlem

Lägg pengarna du tänk köpa UCG för i en burk, ta fram burken när du år redo att köpa AP.

Personligen hade jag ställt mig frågan, behöver jag uppgradera alls om jag har de så knapert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Hmm, så du har sannolikt länk låter det som.

Du har säkerställt så enkela saker som att du eventuellt inte får en IP via DHCP för att du måste släppa den befintliga DHCP-leasen?

Yes
Har startat om flera ggr, väntat emellan.
Kollat så allt är inställt på dynamisk Ip osv…
Ingen auto optimering. Bla bla bla.. 🤣
Jag tror att zyxeln är boven även i bryggat läge så släpper den inte ut..
Har aldrig varit med om nåt liknande tidigare.
Vi får se imorgon när jag fått den nya SFP
Men nu är maskinen uppdaterad förhoppningsvis så sparkar allt igång igen…

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Skulle gissa på att detta är rätt SFP för dig:
https://www.direktronik.se/direktronik/natverk/sfpgbicxfpcwdm...

Men för att vara säker behöver man veta vilka våglänger i nm som Bahnhof använder för lösningen, BX-U/D kan betyda lite allt möjligt verkar det som.

Tusen tack snälla rara, du räddade min helg!
Nu har allt sparkat igång så jag förmodar att det hängde på SFP+ spiken (kompatibilitetsproblem)
Får prata med Bahnhof igen gällande DLoad lite till har den nog att ge..

Än en gång tack snälla
Jojje

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gvsweden:

Tusen tack snälla rara, du räddade min helg!
Nu har allt sparkat igång så jag förmodar att det hängde på SFP+ spiken (kompatibilitetsproblem)
Får prata med Bahnhof igen gällande DLoad lite till har den nog att ge..

Än en gång tack snälla
Jojje<Uppladdad bildlänk>

Skönt att det löste sig. Bra att veta att det berodde på ett kompabilitetsproblem av något slag.

Det ser ut som att du testar hastigheten direkt från routern. Hur blir resultatet om du testar med en klient bakom din router ansluten till 10G? Borde kunna prestera lite bättre när routern bara behöver fokusera på NAT, brandvägg och routing (eller enbart de två sistnämnda för IPv6).

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q