Så ska Asus gottgöra kunder efter supportskandalen

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Okej okej du har 1. Ett servicecenter som vill göra så mycket vinst som möjligt. 2. Ett servicecenter som avgör om det är kunden som gjort att felet uppstår 3. Asus sitter ovetandes i sin båt och tror att allt flyter på .....

Det är ASUS fel men att förstå varför situationen har uppstått är lite A och O i frågan

Asus har inte varit ovetande om någonting.

Har du någonsin haft kontakt med deras nordiska support ( vet inte ens om den existerar längre ) så skulle du veta att det är exakt så här Asus har fungerat hela tiden, kunden har alltid fel tills de bevisat motsatsen vilket de gör så svårt som möjligt.

Det är Asus som sätter SLA och regler för reparationer för servicecentret, det är Asus som är ansvarig för att det ska fungera för slutkund, finns inga om eller men i det hela.

Dessa saker följs upp regelbundet med alla servicecenters.

Permalänk
Medlem

Samtalet mellan GN och Asus var spänt men respektfullt. Asus kan inte strunta i sina enthusiaster och vanliga kunder, det blir ringar på vattnet. Steves strategi fungerar. Han brukar först iaktta företag, testa/undersöka, påtala fel, komma med förbättringsförslag, pressa företaget til förhandling och sedan komma överens.

Det Asus gjort är vidrigt. Jag misstänker att ledningen efterfrågat sätt att hålla nere kostnader var på någon kommit med förslag på hur man kan tjäna pengar på vanliga garantiärenden. Vad det gäller serviceärenden får inte ens en vanlig cykelverkstad börja ta betalt för sånt som kunden inte begärt få lagat. Att pressa kunder att betala är vidrigt. Om någon fått en offert och nekar ska den inte få saken tillbakaskickad i delar.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

ASUS finns inte i mina ögon efter denna skandal, ASUS ansvarar för vad deras UE gör hur man än vrider och vänder på det.
Vad som ligger bakom det hela är ganska ointressant, det har varit rakt igenom ASUS val att teckna avtal med dessa, till synes helt utan tidigare insyn.