Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Den där är riktigt snygg!
En 900-kompis till mig ägde den en sväng och jag var lite sugen på att försöka tjata av honom den men det blev aldrig

Vad har du gjort med den? Nytt avgas och bussningar?

Tack! Liten värld och risk för långt inlägg nu...

Skulle han sålt den till en vän så hade han kanske varit lite mer ärlig om dess skick, och då hade du troligtvis inte velat ha den..

Några av de punkter han dolt/ljugit om:

  • Ej gjort oljeservice på många tusen mil trots stämplar/anteckningar i servicebok. Jag köpte hans ursäkter till att han inte hade kvitton på oljan. Jag håller nu på att flusha oljan var 200 mil för att försöka få bort all bränd olja som byggt upp....

  • Hällde i tjockare olja innan jag köpte den för att dölja lös kamkedja & spännare och oljeläckage från oljefilterhus, oljekylare, ventilkåpspackning och kamaxelkorg.

  • "Helt rostfri i övrigt" när han berättade om rost i framskärmar. I verkligheten har det börjat på nästan varenda panel.

  • Han var sugen på att börja byta länkarmar framtill "bara för att", men att allting var i fint skick. Inte ett enda stag, bussning eller lager var i fint skick.

  • Han var väldigt stolt över att han precis bytt tändstift, bränslefilter, VVT-solenoid m.m, men de upptäckte jag senare var flera år gamla och felkod för felaktig timing på kamaxel tändes 3 mil från hans hus som sedan visade sig vara den solenoid han skulle ha bytt.

  • Nämnde ej ca 10 övriga trasiga punkter och flera "reperationer" han hade utfört fick jag göra om. Såg ut som nån gymnasieklass hade gått lös på bilen.

Självklart får jag skämmas som blint litat på honom på så många punkter och inte tittat noga men ändå inte helt fint hanterat från hans sida. Men hans saabar var sjukt fina!

Nu är hela hjulupphängningen renoverad - Alla länkarmar, stag, fjäderbenslager, topplager, damasker osv är nu nya. Bakre bärarmar renoverade med nya poly-bussningar & fjädergummin, renoverade spindlar bak med nya hjullager, nav, ABS-givare, poly-bussningar m.m. Två drivaxlar utbytta.

Hela avgassystemet var sönderrostat och är nu utbytt hela vägen från turbon med racekatt, och har även uppgraderat bränslepump för att plocka lite mer effekt i framtiden.

Preventivt underhåll som tändstift, tändspolar, ventilkåpspackning, oljefilterhus, vakuumpump, kylarvätskebehållare, PCV-systemet, alla filter, vätskor i styrservo, diff, växellåda, kylsystem m.m är utbytta.

Då han hade kört på en hare så har jag plastsvetsat främre stötfångare och bytt ut alla dess grillar och emblem samt renoverat strålkastarna.

På insidan har jag eftermonterat färddator och facelift-ratt.

Samt lite rostlagning, 1000 nya skruvar/muttrar och säkert 100 andra småsaker.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tack! Liten värld och risk för långt inlägg nu...

Skulle han sålt den till en vän så hade han kanske varit lite mer ärlig om dess skick, och då hade du troligtvis inte velat ha den..

Några av de punkter han dolt/ljugit om:

  • Ej gjort oljeservice på många tusen mil trots stämplar/anteckningar i servicebok. Jag köpte hans ursäkter till att han inte hade kvitton på oljan. Jag håller nu på att flusha oljan var 200 mil för att försöka få bort all bränd olja som byggt upp....

  • Hällde i tjockare olja innan jag köpte den för att dölja lös kamkedja & spännare och oljeläckage från oljefilterhus, oljekylare, ventilkåpspackning och kamaxelkorg.

  • "Helt rostfri i övrigt" när han berättade om rost i framskärmar. I verkligheten har det börjat på nästan varenda panel.

  • Han var sugen på att börja byta länkarmar framtill "bara för att", men att allting var i fint skick. Inte ett enda stag, bussning eller lager var i fint skick.

  • Han var väldigt stolt över att han precis bytt tändstift, bränslefilter, VVT-solenoid m.m, men de upptäckte jag senare var flera år gamla och felkod för felaktig timing på kamaxel tändes 3 mil från hans hus som sedan visade sig vara den solenoid han skulle ha bytt.

  • Nämnde ej ca 10 övriga trasiga punkter och flera "reperationer" han hade utfört fick jag göra om. Såg ut som nån gymnasieklass hade gått lös på bilen.

Självklart får jag skämmas som blint litat på honom på så många punkter och inte tittat noga men ändå inte helt fint hanterat från hans sida. Men hans saabar var sjukt fina!

Nu är hela hjulupphängningen renoverad - Alla länkarmar, stag, fjäderbenslager, topplager, damasker osv är nu nya. Bakre bärarmar renoverade med nya poly-bussningar & fjädergummin, renoverade spindlar bak med nya hjullager, nav, ABS-givare, poly-bussningar m.m. Två drivaxlar utbytta.

Hela avgassystemet var sönderrostat och är nu utbytt hela vägen från turbon med racekatt, och har även uppgraderat bränslepump för att plocka lite mer effekt i framtiden.

Preventivt underhåll som tändstift, tändspolar, ventilkåpspackning, oljefilterhus, vakuumpump, kylarvätskebehållare, PCV-systemet, alla filter, vätskor i styrservo, diff, växellåda, kylsystem m.m är utbytta.

Då han hade kört på en hare så har jag plastsvetsat främre stötfångare och bytt ut alla dess grillar och emblem samt renoverat strålkastarna.

På insidan har jag eftermonterat färddator och facelift-ratt.

Samt lite rostlagning, 1000 nya skruvar/muttrar och säkert 100 andra småsaker.

Tyvärr blir man alltid lurad, det gäller att minimera det. Prestandabilar är sällan väl skötta och bör gås igenom ordentligt och läsa på lite vad man ska kika efter.

Ja man ska aldrig lita blint på folk som säljer bilar. Hoppas du fick pruta lite iallafall.

Öppna ventil kåpan och kolla hur illa "sludgen" är. Sätts något liten smörjhål igen kan det sluta i katastrof. Misstänker att du redan kikat och ta ned oljetråget när du ändå är igång så får du bort så mycket som möjligt.
Oljepicupen kan klibbas igen när man försöker "rensa" motorn med ny olja ofta då kan man vara rökt på riktigt. Så gör även rent eller byt gallret helt.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Och här sitter jag och anser att @Eestimees "vinner" tråden med sin gamla nazikärra.
Personligen ser jag Lambos, italienska hästar, Påssche och likvärdiga vrålåk titt som tätt ute på vägarna men en gammal trevlig "buss" tittar iallafall jag gärna lite längre på och den förgyller min stund.

Keep on truckin'

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tyvärr blir man alltid lurad, det gäller att minimera det. Prestandabilar är sällan väl skötta och bör gås igenom ordentligt och läsa på lite vad man ska kika efter.

Ja man ska aldrig lita blint på folk som säljer bilar. Hoppas du fick pruta lite iallafall.

Öppna ventil kåpan och kolla hur illa "sludgen" är. Sätts något liten smörjhål igen kan det sluta i katastrof. Misstänker att du redan kikat och ta ned oljetråget när du ändå är igång så får du bort så mycket som möjligt.
Oljepicupen kan klibbas igen när man försöker "rensa" motorn med ny olja ofta då kan man vara rökt på riktigt. Så gör även rent eller byt gallret helt.

Ja så är det! Var bara inte beredd på såpass mycket från en annan entusiast som själv verkade ha stor respekt för bilar.

Planen är att plocka ur och gå över maskinen till vintern och gå igenom oljepump, pickup osv med lite mer utrymme Men såhär ser ventilhuset ut efter 3 spolningar:

Innan:

Efter:

Jag har då spolat med Liqui Moly Engine Flush på tomgång i 20 min innan oljebyten.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Ja så är det! Var bara inte beredd på såpass mycket från en annan entusiast som själv verkade ha stor respekt för bilar.

Planen är att plocka ur och gå över maskinen till vintern och gå igenom oljepump, pickup osv med lite mer utrymme Men såhär ser ventilhuset ut efter 3 spolningar:

Innan:
https://i.imgur.com/kZEkaG8.jpeg

Efter:
https://i.imgur.com/5X65yUk.jpeg

Jag har då spolat med Liqui Moly Engine Flush på tomgång i 20 min innan oljebyten.

Ja vet men i affärer kan alla vara svin dessvärre. Tur att du verkat få ordning på den.

Bättre men fortfarande en del klägg kvar i botten och det du fått bort vart tror du det sitter? Har du otur sitter det i oljepicupens lilla galler om denna bil har ett sådant.
Så lyssna på motorn när du kör efter annorlunda ljud, speciellt "tickningar" och se till att oljelampan fungerar. Jag bytte nyligen min oljetrycks kontakt till en ny då den gamla läckte på saaben(900 T16 från -91) och efter bara ett par månader började den sluta fungera, jäkla proparts skit, kör bosch eller motsvarande där det går, är värt det. Så var noga med att olika varnings system fungerar som de ska, tex oljetryckslampan är väldigt viktig om den lyser stäng av motorn omedelbart.
Är det hydraliskalyftare på den? Det jag missade var att den kan ticka rejält när man haft bilen stående en längre tid och/eller byter olja. Trodde min motor var dömd men som det stod i instruktions manualen kan det ta upp till en kvart på tomgång innan alla luft är borta ur systemet. små bra tips.
Du kanske vet allt detta men det är aldrig fel att upprepa vissa saker.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Ja vet men i affärer kan alla vara svin dessvärre. Tur att du verkat få ordning på den.

Bättre men fortfarande en del klägg kvar i botten och det du fått bort vart tror du det sitter? Har du otur sitter det i oljepicupens lilla galler om denna bil har ett sådant.
Så lyssna på motorn när du kör efter annorlunda ljud, speciellt "tickningar" och se till att oljelampan fungerar. Jag bytte nyligen min oljetrycks kontakt till en ny då den gamla läckte på saaben(900 T16 från -91) och efter bara ett par månader började den sluta fungera, jäkla proparts skit, kör bosch eller motsvarande där det går, är värt det. Så var noga med att olika varnings system fungerar som de ska, tex oljetryckslampan är väldigt viktig om den lyser stäng av motorn omedelbart.
Är det hydraliskalyftare på den? Det jag missade var att den kan ticka rejält när man haft bilen stående en längre tid och/eller byter olja. Trodde min motor var dömd men som det stod i instruktions manualen kan det ta upp till en kvart på tomgång innan alla luft är borta ur systemet. små bra tips.
Du kanske vet allt detta men det är aldrig fel att upprepa vissa saker.

Tack för tipsen!

Upp med bild på T16:en nu

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Så, bilen redo för sommaren, en förebild från inköp i vintras, och en bild som är tagen idag.<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Yuck! Det är en sak att trimma bilar som de gör i 2 fast 2 furious filmerna men det där ser bara för jävligt ut! Vad är det med tjugoåringar som sätter fula stora fälgar som ser helt oproportionerliga ut med resten av bilen? Vad är det med sådana människor som försöker hävda någonting? Självkänslan?

Bilen såg helt okej ut innan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tack för tipsen!

Upp med bild på T16:en nu

Dom har ju varit uppe förr men inte så fina de är nu och eftersom nu nämnde rost...

Saknas lite delar och är ett "rullande projekt". Liksom du vill jag åka lite med den efter den massiva lagningen du kommer se lite av nedan.

Volvon är nyvaxad och finare än någonsin tror jag.

Hur var din rost? Båda sidor var det massor av plåt som saknades, ja helt borta. Fick kolla på bilder på nätet för att det var så pass bortrostat. Ett måste att laga då då båda länkarmsinfästningarna var väldigt drabbade och kunde lossnat om jag missat det.
Hittade bara bilder på den "fina" sidan den andra var sju resor värre.

Fick lära mig svetsa och annat kul så det slutade ju bra.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Tyvärr blir man alltid lurad, det gäller att minimera det. Prestandabilar är sällan väl skötta och bör gås igenom ordentligt och läsa på lite vad man ska kika efter.

Ja man ska aldrig lita blint på folk som säljer bilar. Hoppas du fick pruta lite iallafall.

Öppna ventil kåpan och kolla hur illa "sludgen" är. Sätts något liten smörjhål igen kan det sluta i katastrof. Misstänker att du redan kikat och ta ned oljetråget när du ändå är igång så får du bort så mycket som möjligt.
Oljepicupen kan klibbas igen när man försöker "rensa" motorn med ny olja ofta då kan man vara rökt på riktigt. Så gör även rent eller byt gallret helt.

Jag har nog gjort cirka 15 bilaffärer och har aldrig upplevt att jag blivit lurad? Eller hu tänkte du där? Lurar du också folk när du säljer en bil?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Jag har nog gjort cirka 15 bilaffärer och har aldrig upplevt att jag blivit lurad? Eller hu tänkte du där? Lurar du också folk när du säljer en bil?

Min upplevelse är att det oftast är så med bilhandlare men det är trevligt att de varit så skickliga att du inte märkt det, alternativt att du inte kunna tillräckligt för att avgöra det.

Bara sålt en bil till underpris för jag ville bli av med den, försöker vara ärlig men vissa saker jag ser som normalt kan andra tolka som fel vilket är ett till sätt att se på det.

Jag har nog blivit minst lurad av de flesta tror jag. Det dyraste bilköpet jag gjort är på 15000kr, nu 9 år senare rullar den utan bekymmer fortfarande men snart BORDE något större gå sönder tycker jag.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Min upplevelse är att det oftast är så med bilhandlare men det är trevligt att de varit så skickliga att du inte märkt det, alternativt att du inte kunna tillräckligt för att avgöra det.

Bara sålt en bil till underpris för jag ville bli av med den, försöker vara ärlig men vissa saker jag ser som normalt kan andra tolka som fel vilket är ett till sätt att se på det.

Jag har nog blivit minst lurad av de flesta tror jag. Det dyraste bilköpet jag gjort är på 15000kr, nu 9 år senare rullar den utan bekymmer fortfarande men snart BORDE något större gå sönder tycker jag.

Problemet tror jag är att människor känner sig lurade hur ärlig man än är som bilhandlare, för oftast är det begagnade bilar som säljs till ett hyffsat lågt pris som folk känner sig lurade på. Av någon sjukt konstigt anledning så tror folk att en bil för 50,000-100,000 som gått 20-30k mil ska fungera helt klanderfritt. Det spelar ingen roll hur bra man undersökt bilen, en motor kan bara få för sig att rasa, grejer som är på gränsen till att vara OK kommer inte vara OK om ett tag osv osv. Det är som när man gör en besiktning, bilen kan ju gå igenom utan anmärkning, men det behöver inte betyda att det är en bra och trafiksäker bil i ett år.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Problemet tror jag är att människor känner sig lurade hur ärlig man än är som bilhandlare, för oftast är det begagnade bilar som säljs till ett hyffsat lågt pris som folk känner sig lurade på. Av någon sjukt konstigt anledning så tror folk att en bil för 50,000-100,000 som gått 20-30k mil ska fungera helt klanderfritt. Det spelar ingen roll hur bra man undersökt bilen, en motor kan bara få för sig att rasa, grejer som är på gränsen till att vara OK kommer inte vara OK om ett tag osv osv. Det är som när man gör en besiktning, bilen kan ju gå igenom utan anmärkning, men det behöver inte betyda att det är en bra och trafiksäker bil i ett år.

När jag tänker efter har nog även jag blivit lurad trots bra pris. Hur många följer service intervallet slaviskt? Så en del kan nog vara omedvetet heller eller att man misstänker att man kanske borde gjort det där tidigare.

För en välskött bil är 20-30k mil ingenting faktiskt. När man börjar närma sig 50k man ska börja undersöka saker riktigt noga. Sen är det såklart från modell till modell och märke.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

När jag tänker efter har nog även jag blivit lurad trots bra pris. Hur många följer service intervallet slaviskt? Så en del kan nog vara omedvetet heller eller att man misstänker att man kanske borde gjort det där tidigare.

För en välskött bil är 20-30k mil ingenting faktiskt. När man börjar närma sig 50k man ska börja undersöka saker riktigt noga. Sen är det såklart från modell till modell och märke.

Jag tycker du alltid ska undersöka ett köp noga, din egna undersökningsplikt väger en hel del. Det spelar ingen roll för mig om den har gått mycket eller lite, jag kollar alltid på de saker jag anser är relevant.

Som exempel hade jag en kollega som kände sig lurad en gång när denne köpte en bil och ACn visade sig inte fungera. Jag frågade om personen i fråga hade testat den vid köpet och det hade den inte och då tycker jag man får skylla sig själv. Ska man kasta ut 50-100k så får man väl se till att man undersöker det objekt man ska köpa?

Absolut att ibland kan 20-30k vara ingenting, men hade jag köpt en bil som gått 20k och ett hjullager börjar låta efter någon månad så hade inte jag direkt känt mig lurad, utan bara konstaterat ett normalt slitage.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Inte min egna bil tyvärr men dock min brors Thunderbird 58:a.
Den står på min infart och det är jag som är hans personliga mek så kan väl påstå att den till ett par procent är min iallafall.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Kör en 2011 Mustang som fick följa med när jag flyttade tillbaka till Sverige efter några år i Californien

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Jag tycker du alltid ska undersöka ett köp noga, din egna undersökningsplikt väger en hel del. Det spelar ingen roll för mig om den har gått mycket eller lite, jag kollar alltid på de saker jag anser är relevant.

Som exempel hade jag en kollega som kände sig lurad en gång när denne köpte en bil och ACn visade sig inte fungera. Jag frågade om personen i fråga hade testat den vid köpet och det hade den inte och då tycker jag man får skylla sig själv. Ska man kasta ut 50-100k så får man väl se till att man undersöker det objekt man ska köpa?

Absolut att ibland kan 20-30k vara ingenting, men hade jag köpt en bil som gått 20k och ett hjullager börjar låta efter någon månad så hade inte jag direkt känt mig lurad, utan bara konstaterat ett normalt slitage.

Slitage delar kan man knappast skylla på säljaren. Men är det uppenbara saker som tex missat oljebytena rejält och möjligen försökt dölja fel med tjock olja eller helt enkelt undanhållit saker.
Med en åktur kan man lära sig mycket och givetvis kolla uppenbara saker som oljeläckage eller konstiga missljud.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Slitage delar kan man knappast skylla på säljaren. Men är det uppenbara saker som tex missat oljebytena rejält och möjligen försökt dölja fel med tjock olja eller helt enkelt undanhållit saker.
Med en åktur kan man lära sig mycket och givetvis kolla uppenbara saker som oljeläckage eller konstiga missljud.

Sålänge man inte fuskat genom att stämpla serviceboken fast man inte gjort någon service så tycker jag att man får kolla upp sådant själv. Det är bara att öppna den serviceboken och sen får man ta ställning till hur det ser ut där.

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Sålänge man inte fuskat genom att stämpla serviceboken fast man inte gjort någon service så tycker jag att man får kolla upp sådant själv. Det är bara att öppna den serviceboken och sen får man ta ställning till hur det ser ut där.

Ja många små kollar kan man göra. Bara kolla oljenivån kan ge en snabb fingervisning om hur bilen skötts om.

Jag byter alltid olja på en ny bil om jag inte ser/vet att det nyligen gjort.olja är mycket billigare än en ny motor.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Rullar en Ex30 Twin motor performance, Ultra sedan ett par veckor. Mycket nöjd hittills! 😊

Permalänk
Medlem

Firar godkänd besiktning med en liten tvätt

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Firar godkänd besiktning med en liten tvätt<Uppladdad bildlänk>

Ikonisk bil! Vad har du fått ge för den ?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

Ikonisk bil! Vad har du fått ge för den ?

Gav 500k för den för drygt 4 år sedan.

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Medlem

Hämtades idag, en Skoda Scala Monte Carlo edition

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Medlem

Tog en tur till Norge

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem

Provmonterade takräcke från Biltema på min Volvo (som troligen en gång var den vanligaste)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Det har grejats lite med bilen sen ja köpte den. Andra fälgar, spacers, sänkning, backspegelkåpor, toning, lackade bromsok. Nästa steg blir nog en läpp till fronten, kanske vindavvisare, men inte bestämt mig där än

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk

Fick den blåa som betalning för ett repjobb på en annan bil. Behöver lite kärlek så köpte den svarta som donator. Får se om den kommer ut innan sommaren är slut. Saab 9-3 2.0t vector 2003

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc
Anycubic kobra 3 kombo

Permalänk
Medlem

Slog till i höstas och köpte min drömbil, en Audi TT S-line Quattro (2017). Den blev lite dyrare än jag tänkt mig men jag är så otroligt nöjd med den så de hundralapparna extra på lånet varje månad är värt det.

Visa signatur

L-ARV: Ryzen R9 5950X, 64Gb@3600, 500Gb + 1Tb nvme, RX 9070 XT Red Devil, MO-RA 420 OS: Nobara
LAN-Burken: Ryzen R7 5600G, 16Gb@3200, RX 6800 XT, OS: Garuda
Kotten: PineBook Pro, OS: Manjaro_ARM
Macbook PRO 13 (2015) OS: Manjaro SWAY

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Trillade på en till Subaru genom ett tips, med lite för go spec för att hoppa. Lite kosmetiskt att fixa och nytt avgasrör/mappning så är den förhoppningsvis en keeper sen