Snabbkoll: Jobbar du inom IT?

Permalänk
Hedersmedlem

jobbar med IT
skulle hellre jobba med data

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Been there done that aldrig mer

Varför, om man får fråga?

Skrivet av Aphex:

jobbar med IT
skulle hellre jobba med data

Skillnad?

Permalänk
Medlem

Har datat sedan 2007 nu, systemutveckling mestadels och trivs med det. Har väldigt svårt se mig själv arbeta med något utanför IT-sfären.

Permalänk
Medlem

Har aldrig gjort något annat faktiskt om man inte räknar pratik på gymnasiet. 😅
Har lite över 25 år i branschen nu. Senaste 15 åren som ansvarig inom olika bolag.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Jobbar inom IT(M365 mera specifikt). Angående vad folk skriver kring brist på folk inom IT så efter att ha snackat med ett gäng olika chefer jag har haft nu inom dom senaste 5 åren som har skött rekrytering så är det en extrem brist på personer inom IT men nästan enbart brist inom roller där erfarenhet krävs. Tog mig ifrån support "träsket" för ett gäng med år sedan nu så märker att jag själv fortfarande blir bombaderad av folk på linkedin etc.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Jobbat med kundservice och andra telefonjobb sedan 2010. Nu klar med år 1 av 2 för att bli kyltekniker. Hoppas öka lönen och få mer intressant jobb. Kundservice lär dessutom tas över av AI snart då det är bland de första branscher att beräknas ersättas av chatbottar. Blir inte IT precis om man inte räknar med lite programmering av styrsystem som kan behövas i kylanläggningar.

Kan nog bli mer IT än du anar ifall du vill 😁

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Ja, med start 1996.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk

Jag kan med glädjande besked berätta att jag numera arbetar inom IT som frilanskonsult inom Fullstacks-Webbutveckling!

Mvh,
WKF.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Jobbat med "IT" sedan 2019.

Tjänar tyvärr inte 70k än.

Är det så man definierar "jobba inom IT" att tjäna över 70k?! 😀😀

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Är det så man definierar "jobba inom IT" att tjäna över 70k?! 😀😀

Det är en meme från bla Reddit

Permalänk
Medlem

Efter ett år på KTH valde jag att byta från mikroelektronik till LTH ekosystemteknik (miljö) eftersom jag insåg att jag inte ville göra mitt intresse och hobby till ett jobb.

Nu 15 år efter examen ångrar jag inget. Jag har massvis med nytta av programmering och systemtänk inom mitt jobb som konsult. Jobbar med en del systemutveckling för redovisning/rapportering av miljövillkor för industrins räkning kopplat till tillstånden. Detta varvas med förorenad mark, fältarbete och rapportskrivning. Svårt att hitta liknande kompetens men jobbar mycket med att utbilda yngre kollegor. En IF-sats i taget 🙂

Nej, jobbar inte direkt med IT, men databehandling är en del av mitt jobb.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Nä vill inte sitta framför en dator hela tiden

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]