Tråden för oss som gillar Whiskey/Whisky

Permalänk

Alltså BOWMORE 12 årig.....WOW!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Senaste köpet.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Fler tips?

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Får se fram mot kvällningen hur denna är, 319 kr för en blended malt (highland/lowland/speyside).

Edit; Funkar helt ok med tanke på priset, lättdrucken.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Favoritwhisky har jag ingen, än så länge.
Fick en Jura 18 i present. Ska öppnas vid nåt högtidligt tillfälle.
Nån som testat, vad tycker ni?

Visa signatur

| CPU: AMD Ryzen 2700X | CPU-FAN: Noctua NH-U12S + NT-F12 (PP) |
| MB: Asus Prime X470-Pro | RAM: Corsair Vengeance LPX 3000Mhz 2X8GB |
| GPU: Geforce 3080 12GB | SSD1: Intel SSD 5 500 GB x2 (Raid 0) SSD2: Samsung 860 EVO 1TB |
| HDD1: WD 160GB | HDD2: Fujitsu 1TB | CHASSI: FD Define R6 |
| PSU: Seasonic Focus Plus Gold 750W |

Permalänk
Medlem

Nu kan jag av olika anledningar inte dricka alkohol, eller jag bör inte dricka. Med det sagt så är det väl som att svära i kyrkan att komma in och rekommendera blended, MEN den här är fan jävligt fin att ha hemma för den där slurken på en vardagskväll framför TVn.

https://www.systembolaget.se/produkt/sprit/islay-mist-45701/

Vet inte hur det är nu, men när den var ny så var det så mycket Laprihroaig i att destilleriet var markerat på kartan på baksidan av flaskan. Finns några andra sorter också, men de har jag inte smakat.

Permalänk
Medlem

En av de bästa jag någonsin smakat.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Favoriterna är helt klart, Glengoyne 21 och Springbank 15
Yamazakin var också extremt bra, min favorit bland japanerna.