Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Hejss:

Det finns lås som klarar upp till 20 minuter med vinkelkap. Dessa lås kräver även att man byter blad innan man kommit igenom och i många fall räcker inte batteriet i verktyget för att såga sig igenom

https://youtu.be/q40IokLIwnw?si=VUTHsBX7-BeaFtOI

Då kapar man väl stolpen cykeln sitter i. Känns totalt fel att intala sig oberoende av vilket lås det är att man är säker från stöld.

Skrivet av vargeEEEEn:

Ja det var lite kul när de hakade på i rulle efter att jag blåst om dem, mannen i paret frågade om det var okej så jag körde på så hårt jag kunde. Trevligt att dem tackade så mycket för jobbet sen, han hade nästan aldrig upplevt att få ligga på ordentlig rulle innan

Intervallträning i grupp! 😍 Det är fan snabbt när man tar i!
Efter Karlsborg på VR2024 så roterade vi i sköna 38 km/h i någon mil! (alldeles för taggade att köra snabbt).

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Riktigt imponerande! snyggt
Well???????

Antar att du undrar hur tävlingen gick?

Var så blåsigt att de fick korta ner simningen och cyklingen gick vääääldigt långsamt, men nu är det gjort iaf och det är dags att ladda om inför IM Kalmar.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Dottern vill inte sitta bakom mig när jag cyklar längre, utmärkt tillfälle att avyttra elcykeln och köpa något roligare. Otränad tjockis som luffar runt i skogen är alltid roligt. Tog en provtur ikväll när jag fick hem den, skulle bara ut en snabbis, blev 18km. 2/5 Asfalt. 2/5 Grus och 1/5 stigar. Stigar nerför var roligast, asfalt uppför var tråkigast. Låsbar gaffel gjorde all asfalt hanterbar.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av GLaDER:

Antar att du undrar hur tävlingen gick?

<Uppladdad bildlänk>

Var så blåsigt att de fick korta ner simningen och cyklingen gick vääääldigt långsamt, men nu är det gjort iaf och det är dags att ladda om inför IM Kalmar.

Bra kört! Väldigt imponerande. Jag har en Ironman på bucket-list, men har varken sprungit eller simmat att tala om. Göteborgsvarvet 2025 låter sannolikt dock att jag ska anmäla mig till och lunka runt (om jag nu inte får till lite träning).

Skrivet av Snuffelbutt:

<Uppladdad bildlänk>

Dottern vill inte sitta bakom mig när jag cyklar längre, utmärkt tillfälle att avyttra elcykeln och köpa något roligare. Otränad tjockis som luffar runt i skogen är alltid roligt. Tog en provtur ikväll när jag fick hem den, skulle bara ut en snabbis, blev 18km. 2/5 Asfalt. 2/5 Grus och 1/5 stigar. Stigar nerför var roligast, asfalt uppför var tråkigast. Låsbar gaffel gjorde all asfalt hanterbar.

Uppförsbackar är en "aquired taste", snudd på beroendeframkallande när man väl blivit biten!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Bra kört! Väldigt imponerande. Jag har en Ironman på bucket-list, men har varken sprungit eller simmat att tala om. Göteborgsvarvet 2025 låter sannolikt dock att jag ska anmäla mig till och lunka runt (om jag nu inte får till lite träning).
Uppförsbackar är en "aquired taste", snudd på beroendeframkallande när man väl blivit biten!

Hade jag vägt 80kg som i min ungdom när man hoppade runt med bmx:en kanske jag varit benägen att hålla med. Men med 120kg är backar fan inte kul alls (även om det går fort nerför)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Skönt att trycka på så hårt man kan i en backe!

I början av säsongen är man helt död efter första backen men allt eftersom säsongen går så märker man att det går att fortsätta cykla på i bra tempo även efter backarna. Skön känsla

Nej, jag sitter inte inne på en trainer under vinter så varje vår är man tillbaka på ruta 0 igen

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Varit i Sälen och cyklat lite Downhill.
Helt okej väder och trevliga backar!

Permalänk
Medlem

Urban 7 Summits XL

Idag gjorde jag någonting roligt igen. Jag cyklade Urban 7 Summits XL. Det är en utmaning man kan göra när som helst. En del springer och en del cyklar. Det går ut på att ta sig upp på sju olika toppar i Stockholm, och då heter det att man gjort en Urban 7 Summits. Knyter man ihop varvet, dvs tar sig tillbaka till den första toppen, så att det blir ett helt varv så har man gjort en XL, en Urban 7 Summits XL.
Rulltid 6h53 min. Totaltid från start till stopp, inkl fika mm 9h5 min
Sträcka 113 km

I morse cyklade jag till Hammarbybacken där min start för XL var, och så cyklade jag hem efter U7SXL. Totalt blev det 34 km till, och det tog 1h48 min.
Nu känner jag mig trött och nöjd.
Jag brukar göra detta spektakel minst en gång om året. Det här var andra gången i år...blir nog någon till skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

ni som har kättinglås,
hur förvarar ni den när ni är ute med cykeln?
den är tung så hur får ni med er den?

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

Kajakpaddling

Skrivet av tystast:

ni som har kättinglås,

Jag har kätting och hänglås på plats på jobbet. Släpar det inte fram och tillbaka.

På mina rundor har jag en smidigare variant, med ett kajaklås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

ni som har kättinglås,

Runt styret, lägger på en extra ~3kg men det går bra

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem

Skön runda idag, helt nya GP5000 (tubeless) och ny kedja monterade igår. Cykeln kändes blixtsnabb och knäpptyst! Kunde inte låta bli att plocka ett par PB:n på vägen. Lite krångligt att ta sig förbi Jakriborg bara, väldigt mycket avstängda vägar pga spårarbeten.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Hedersmedlem

Dagens frukostrunda blev en max effort-runda på några av mina favoritvägar med gynnsam vindriktning. Gick så fort att Strava trodde jag fuskade och inte vill ge mig mina PR-mesaöjer på några av segmenten. GP5000 är verkligen en game changer, helt sjukt snabba däck!

EDIT: Fick köra en Segment refresh i webgränssnittet, då fick jag mina PB:n

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Igår blev det runda som platsar på topp 10 av rundor jag gjort. 186 km och 14h30min från dörr till dörr. 2023 höjdmeter.
Roligt soloäventyr i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Blivit med vägcykel.

Tyvärr fick jag fort lära mig den hårda vägen att man ska ha med slangar till dessa maskiner

Mindre än fyra mil på första slangen. Alla mina MTBs har gått över 1000mil på första

Fint väder dock.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Blivit med vägcykel.

Tyvärr fick jag fort lära mig den hårda vägen att man ska ha med slangar till dessa maskiner

Mindre än fyra mil på första slangen. Alla mina MTBs har gått över 1000mil på första

<Uppladdad bildlänk>

Fint väder dock. <Uppladdad bildlänk>

Vad kör du för tryck på slangen?
Är det tubeless?

Jag brukar köra flera säsonger utan att behöva göra nått med mina däck

Du kan iofs ha haft otur

https://axs.sram.com/guides/tire/pressure

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Vad kör du för tryck på slangen?
Är det tubeless?

Jag brukar köra flera säsonger utan att behöva göra nått med mina däck

Du kan iofs ha haft otur

https://axs.sram.com/guides/tire/pressure

Cyklade över en vass sten som var kvar från vinterns grusning.

Trycket är nära max, väger 140kg.
Inte tubeless än och kommer nog inte sätta det i den cykeln på ett tag.

Ska nog först konvertera en av mina MTBs och sätta cushcore

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Cyklade över en vass sten som var kvar från vinterns grusning.

Trycket är nära max, väger 140kg.
Inte tubeless än och kommer nog inte sätta det i den cykeln på ett tag.

Ska nog först konvertera en av mina MTBs och sätta cushcore

Ja vassa stenar är ju värre på smalare däck. Jag är bara ute på fin asfalt med några få meter grus om det krisar, och då kör jag försiktigt. Nått att tänka på när man går från MTB till en landsvägscykel

Vad kör du för bredd på däcken, 28 eller nått sånt?
140 KG kräver nog en hel del tryck, så att ligga nära max är nog rimligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Ja vassa stenar är ju värre på smalare däck. Jag är bara ute på fin asfalt med några få meter grus om det krisar, och då kör jag försiktigt. Nått att tänka på när man går från MTB till en landsvägscykel

Vad kör du för bredd på däcken, 28 eller nått sånt?
140 KG kräver nog en hel del tryck, så att ligga nära max är nog rimligt.

Alla vägar har tyvärr kvar lite grus i Norrbotten, var på bästa cykelstråket i stan

Ja den kom med 28mm men kommer nog sätta bredare till nästa säsong, ska se hur stora jag får in i ramen men hoppas på närmare 35mm

Är en budgetcykel jag klicka hem för att ha något i sommar/höst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowgubbeN:

Varit i Sälen och cyklat lite Downhill.
Helt okej väder och trevliga backar!

<Uppladdad bildlänk>

Lindvallen har faktiskt riktigt bra cykling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Begagnat behöver inte betyda att man får en dålig cykel. Köpte min beg. för 10 000 för sådär 8 år sen. Kolfiber, 23 mm däck. Mycket cykel för pengarna helt enkelt även om den säkert är mer 10 år gammal

Håller bra än och planerar att behålla den tills den går sönder (eller tills suget för elektroniska växlar och skivbromsar m.m blir för stort och jag vinner på lotto...)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har blivit fruktansvärt sugen på att skaffa mig en gravelbike. Då jag inte är någon elit cyklist eller ens har ambitioner att bli en vad skulle ni rekomendera för cykel? Har idag en hybrid från white som pendlingscykel men har fått ökat intresse av att ge mig ut mer på vägarna.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Kilian Brons Megavalanche, jag hade missat den, en av årets MTB höjdpunkter:
Kilian Bron

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Alla vägar har tyvärr kvar lite grus i Norrbotten, var på bästa cykelstråket i stan

Ja den kom med 28mm men kommer nog sätta bredare till nästa säsong, ska se hur stora jag får in i ramen men hoppas på närmare 35mm

Fälgbromsarna brukar komma emot först, på min LVG skulle jag ha plats för 35or men redan vid 32mm blir det väl trångt under bromsarna.

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Begagnat behöver inte betyda att man får en dålig cykel. Köpte min beg. för 10 000 för sådär 8 år sen. Kolfiber, 23 mm däck. Mycket cykel för pengarna helt enkelt även om den säkert är mer 10 år gammal

Håller bra än och planerar att behålla den tills den går sönder (eller tills suget för elektroniska växlar och skivbromsar m.m blir för stort och jag vinner på lotto...)

Ah jo inget emot beg, skrev dock att det är en budgetcykel

Menar främst, jag klicka hem något att trampa runt på utan att gjort nå mer.

Skrivet av FlyingFinn:

Fälgbromsarna brukar komma emot först, på min LVG skulle jag ha plats för 35or men redan vid 32mm blir det väl trångt under bromsarna.

https://photos.smugmug.com/Other/Bikes/i-WMxWpg4/0/Mx8NSTxqX4Dns9TtSF3NFvdgQtk8rj5KwgwrLBkZn/X2/210417_1-X2.jpg

Ah får kika på det, tackar för tipset. Hade glömt bort att de kan vara i vägen, inte haft fälgbromsar på 20år

Visa signatur

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Jag vurpade som tidigare nämnt här i tråden, nästan helt återställd och försäkringsbolaget gav en rätt schysst utbetalning på de skadade grejerna så ska nog gå att laga ihop allt rätt bra.

Däremot är det aldrig bra att börja kolla på grejer för då börjar man snabbt titta på annat. T ex, varför inte köpa en kolfiberram från Kina med Custom-paint? 😅

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem

Jag har börjat fundera på ett par mer passande cykelhörlurar och tror att boneconduktingtypen är mest lämpad, är det någon som använt den typen av lurar och har tips på nån som låter prisvärt ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av mrqaffe:

Jag har börjat fundera på ett par mer passande cykelhörlurar och tror att boneconduktingtypen är mest lämpad, är det någon som använt den typen av lurar och har tips på nån som låter prisvärt ?

Ja, jag har som tidigare nämnt i forum och troligen även denna tråden kört Shokz lurar i ett par år.

Finns inte så mycket att säga mer än att det funkar förutom när det blåser kraftigt.

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ja, jag har som tidigare nämnt i forum och troligen även denna tråden kört Shokz lurar i ett par år.

Finns inte så mycket att säga mer än att det funkar förutom när det blåser kraftigt.

Är det luren som leder in vindbrus eller är det det vindljud man hör den vanliga vägen med öronen som hörs, dvs slutar vindbruset om man använder öronproppar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Denna video som kom idag är absolut värd att titta på, riktigt skrämmande även om det här inte är riktigt lika illa att vara cyklist här i Sverige jämfört med England.