Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dan@work:

Någon som har erfarenhet av denna eller Xiaomi-prylar i allmänhet? Måste man ha skumma kina-appar installerade för att det ska fungera?

Xiaomi är ju tätt kopplat till den kinesiska militären och direkt till diktaturen. Jag skulle avstå om det fanns alternativa produkter från andra tillverkare.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Kanske borde lära dig hur du sätter upp vlan och segregering.. borde du ha lärt dig även om du har en smart tv hemma.

Handlar inte bara om att produkterna kan spionera (det kommer du inte åt via VLAN), men även att apparna i telefonerna läcker data. Du måste lära dig att IT-säkerhet är så mycket större och bredare än VLAN och segmentering (inte segrering).

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Skrivet av THB:

Produkt: Radxa ROCK Pi 4 SE 4GB
Länk: https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/moderkort/integr...
Kategori: Datorer
Prisjakt:
Pris: 299kr

Stort tack för det här tipset! Fick precis hem den, som ersättning till lastgammal RPi 1B. Nu ska det bli både PiHole och Wireguard 😄

Permalänk
Snusfri
Skrivet av PaeronSoda:

Stort tack för det här tipset! Fick precis hem den, som ersättning till lastgammal RPi 1B. Nu ska det bli både PiHole och Wireguard 😄

Kul att ett tips kom till nytta.
Lycka till

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eqweytr:

Produkt: LG C3 65" OLED TV
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/359541-LG-65-OLED65C35LA...
Kategori: TV
Pris: 15 790 kr

Webhallen har kampanjpris på denna TV med en extra rabattkod (OLED2200) så priset sänks med 2 200 kr från 17 990 kr till 15 790 kr.
Finns även kod för 83" modellen (OLED3400) som dock inte har kampanjpris.
Erbjudandet gäller t.o.m. 29 september.
Netonnet verkar ha samma kampanj på C3 65" med samma slutpris men annan kod:
https://www.netonnet.se/art/tv/56-70tum/lg-oled65c35la/1029248.9119/

Ett tips är att köpa den direkt från LG, där man som förstagångsköpare får den för 15439kr.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG C3 77" l

Permalänk
Medlem

Om någon köpt en Samsung TV i närtid och är ute efter Q995D för 8495:- (50% rabatt) så kolla er mejl för alla ska ha fått en kod 😃

Permalänk
Medlem

Funkar koden för fler än de som köpt TV:n? Kan gärna ta del av den i så fall.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av OC&Burn:

Funkar koden för fler än de som köpt TV:n? Kan gärna ta del av den i så fall.

Tror bara det är personliga koder/engångs men det går ju att skänka bort ifall man inte ska köpa själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av BurningSnowman89:

Produkt: Razer Blackwidow V3 Pro (trådlöst) Yellow switch

Länk: https://www.power.se/gaming/pc-och-tillbehor/gaming-moss-och-...

Kategori: Tangentbord

Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5542289

Pris: 1499 kr

Sugen på att slå till på ett själv för att ersätta mitt gamla Blackwidow Elite.

Vet inte om du testat Yellow switchar förut men rekommenderar starkt att göra det om du inte gjort det innan du beställer. Jag tyckte dem var på tok för lätta, jag tenderar att vila fingrarna på tangenterna och det gjorde att jag tröck tangenter utan mening :/

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Vet inte om du testat Yellow switchar förut men rekommenderar starkt att göra det om du inte gjort det innan du beställer. Jag tyckte dem var på tok för lätta, jag tenderar att vila fingrarna på tangenterna och det gjorde att jag tröck tangenter utan mening :/

Tack för denna kommentar! Jag som gillar bruna brytare verkar behöva Razers orangea!

Permalänk
Skrivet av lambdan:

Har Yellow switchar på mitt nuvarande och gillar det, vill ha så tysta och mjuka som möjligt 🙂 Men förstår absolut de som vill ha en annan känsla i nedslagen 🙂

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyzlite:

Tack för denna kommentar! Jag som gillar bruna brytare verkar behöva Razers orangea!

Skrivet av BurningSnowman89:

Har Yellow switchar på mitt nuvarande och gillar det, vill ha så tysta och mjuka som möjligt 🙂 Men förstår absolut de som vill ha en annan känsla i nedslagen 🙂

Tja! Det låter som att ni har betydligt bättre koll än jag har i det här området. Har aldrig varit någon "tangentbordsnörd" och aldrig hållit på med att byta switchar förut.

Jag köpte nyligen ett Razer Huntsman V2 Analog som var på kampanj. Jag tror att det är svarta switchar på det. Jag tycker om att det är väldigt tyst, inte det där "klicket" (som dom flesta mekaniska tangentbord/switchar har-avskyr det).

MEN jag skulle vilja ha liiiite mera motstånd i tangenterna. Kan ni rekommendera någonting då? För jag kan väl byta switchar på detta? Och det ska fortfarande vara tyst då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon330692:

Tja! Det låter som att ni har betydligt bättre koll än jag har i det här området. Har aldrig varit någon "tangentbordsnörd" och aldrig hållit på med att byta switchar förut.

Jag köpte nyligen ett Razer Huntsman V2 Analog som var på kampanj. Jag tror att det är svarta switchar på det. Jag tycker om att det är väldigt tyst, inte det där "klicket" (som dom flesta mekaniska tangentbord/switchar har-avskyr det).

MEN jag skulle vilja ha liiiite mera motstånd i tangenterna. Kan ni rekommendera någonting då? För jag kan väl byta switchar på detta? Och det ska fortfarande vara tyst då.

Det där klicket du hatar brukar finnas i bl.a. blåa switchar och Razer Green, så är dem du ska undvika då.

Vet inte om det går att byta switchar i ditt tangentbord, det marknadsförs inte som Hot Swappable vad jag ser iaf.

Dock är det ju analogt så jag vet inte om du bara kanske kan ändra någonstans hur mkt kraft som ska behövas. Jag har aldrig haft ett analogt tangentbord men jag har som förstått det är fördelen med det, man kan ställa in hur djupt man ska behöva trycka.

Annars så hittar du nog mer tangentbordskunniga människor i det subforumet: https://www.sweclockers.com/forum/56-tangentbord-moss-och-ovr...

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon330692:

Äger 2 av dessa tangentbord, vilket jag uppenbart gillar eftersom jag har 2
Men kan säga att det första jag gjorde var att sätta på O-ringar , dock verkar inte Thin säljas av just webhallen längre, men gissar att thick säkert går bra också.
Ger en helt annan känsla till tangentbordet.
Dock kan man behöva justera nedtrycket på tangenterna en aning om det vill sig illa, det är dock inget jag gjort utan tycker det funkar utmärkt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

Produkt: Sapphire RX 7900 XTX Pulse (Fyndvara - Klass 2)
Länk: https://www.webhallen.com/se/product/359748-Sapphire-Radeon-R...
Kategori: Grafikkort
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=7301835
Pris: 1225kr

1095kr inloggad med Level 22

Skrev du fel eller kostade det faktiskt en tusenlapp?

Citat lagat. // MOD
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Entash:

Skrev du fel eller kostade det faktiskt en tusenlapp?

@Entash
Ja den fanns för 1225kr utan level och 1095kr med Level 22.

Fanns 1 exemplar när jag la upp tipset.
Den gick rätt fort tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon343854:

@Entash
Ja den fanns för 1225kr utan level och 1095kr med Level 22.

Fanns 1 exemplar när jag la upp tipset.
Den gick rätt fort tror jag

<Uppladdad bildlänk>

Haha jäkla, sommarvikarie som klantade sig möjligen? Undrar om köparen får den skickad Credd att du inte plockade upp den själv.

Permalänk
Inaktiv

TCL 85" 120hz 4k

Skrivet av THB:

Inte har kampanjpriser på TCL 2024.
https://www.inet.se/kampanj/9330/kampanjpriser-pa-tcl

Bland annat:

Produkt: TCL 75" 75C855 Mini LED 4K (2024)
Länk: https://www.inet.se/produkt/2225538/tcl-75-75c855-mini-led-4k...
Prisjakt:
Pris: 22990kr

Produkt: TCL 98" 98C655 QLED 4K (2024)
Länk: https://www.inet.se/produkt/2225536/tcl-98-98c655-qled-4k-goo...
Prisjakt:
Pris: 29990kr

Jag är på jakt efter en ca 85" 4k-tv på 120+hz. (ej 75 eller 98"). Ingen brådska, kan vänta på kampanjpris/Black Friday.

Jag har för mig att jag sett TCL tv 83-85" som ibland varit nedsatt till ca 12-14k. Någon som vet ifall dessa endast varit av typen "60 Hz, (120 Hz i FHD)", som denna modell TCL 85" 85C655 QLED 4K Google TV ? Jag vill inte ha en tv som kräver full-hd för att kunna köra 120(+)hz, vill att det ska gå även i 4k.

Måste man upp i pris så mycket (som denna TCL 85" 85C855 Mini LED 4K Google TV) för ca 30k??

Någon särskild modell man borde ha bevakning på? (Jag är inte kräsen vad gäller paneltyp).

Permalänk
Skrivet av anon330692:

Jag är på jakt efter en ca 85" 4k-tv på 120+hz. (ej 75 eller 98"). Ingen brådska, kan vänta på kampanjpris/Black Friday.

Jag har för mig att jag sett TCL tv 83-85" som ibland varit nedsatt till ca 12-14k. Någon som vet ifall dessa endast varit av typen "60 Hz, (120 Hz i FHD)", som denna modell TCL 85" 85C655 QLED 4K Google TV ? Jag vill inte ha en tv som kräver full-hd för att kunna köra 120(+)hz, vill att det ska gå även i 4k.

Måste man upp i pris så mycket (som denna TCL 85" 85C855 Mini LED 4K Google TV) för ca 30k??

Någon särskild modell man borde ha bevakning på? (Jag är inte kräsen vad gäller paneltyp).

Vad jag vet har det funnits modell men kanske föregående årets modeller där det legat runt 15k för 85 tum och 120/144hz i 4k för TCL. Tror den hette C735? Om jag inte är ute och cyklar nu.

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem

Har en polare som köpte TCL 98” - Den har ingen chans mot LG OLED bildmässigt. Väldigt ”tjock” också så du vet 😅

Permalänk
Skrivet av Caoz:

Har en polare som köpte TCL 98” - Den har ingen chans mot LG OLED bildmässigt. Väldigt ”tjock” också så du vet 😅

Det är väl visserligen att jämföra äpplen med rymdraketer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broder Truck:

Det är väl visserligen att jämföra äpplen med rymdraketer

Absolut, jag bara säger som det är 😂

Permalänk
Medlem

LG C3 83" finns ju på LG's hemsida för 36599kr, är detta ett bra pris? Får man även 2+5% rabatt som nykund på detta pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

LG C3 83" finns ju på LG's hemsida för 36599kr, är detta ett bra pris?

77 tummaren kostar 21500 just nu enligt andra tips. Är sex tum värt 15000?
(ca 70% dyrare eller nått sånt än 77 tummaren)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasse:

LG C3 83" finns ju på LG's hemsida för 36599kr, är detta ett bra pris? Får man även 2+5% rabatt som nykund på detta pris?

Det är ett ganska bra pris skulle jag säga. Historiskt brukar det vara ganska sällan 83” OLED går under 40k senaste åren.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

77 tummaren kostar 21500 just nu enligt andra tips. Är sex tum värt 15000?
(ca 70% dyrare eller nått sånt än 77 tummaren)

Arean på skärmen blir c:a 16% större, så kanske lite väl dyrt för den ökningen

Permalänk

Helvete köpte precis B3 77" för 20k. Skulle väntat några veckor och köpt C3 nu istället...

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Helvete köpte precis B3 77" för 20k. Skulle väntat några veckor och köpt C3 nu istället...

Öppet köp kanske kan användas här? Elgiganten mfl kör väl upp till 50 dagar tex. 😀

Permalänk
Skrivet av Xophile:

Öppet köp kanske kan användas här? Elgiganten mfl kör väl upp till 50 dagar tex. 😀

Jo visst från LG. Men asså, orka..?

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Jo visst från LG. Men asså, orka..?

Det skadar aldrig att fråga snällt om du inte har packat upp den än …