<Uppladdad bildlänk>
Testar just nu mobilt bredband via 5G med Telia. Det är rätt skapligt. Kör det i ett hushåll med 3 barn och det streamas ofta både på 4K-tvn samt 2-3 andra skärmar samtidigt. Har inte varit några som helst problem eller avbrott. Vi har streamat på tvn och nån platta och telefon samtidigt som grabben spelar fortnite på datorn (allt via samma anslutning). Inte det minsta lagg eller konstigheter har han upplevt. Vill nog påstå att är det såhär bra så är det fullt kapabelt som enda anslutning.
Jag kör med en ZTE MC888 Pro 5G router för övrigt. Stoppar jag in kortet i min S20 5G så får jag ungefär runt 100-140mbit ner, så den har nog inte tillgång till alla band. Men ja jag är lite imponerad. Kalla mig gärna dum i huvudet men jag funderar på att dumpa fibern, för iaf under bindningstiden är detta erbjudandet nästan halva priset. 299 men då ingår ett kanalpaket för 50, så bredbandet kostar 249:-. 250mbit som jag har via Bahnhof kostar 489:-. Jag hade bara tänkt testa detta under ångertiden annars och sen skicka tillbaka det men nu är jag helt ärligt så jävla imponerad
Sen är det alltid kul med ny teknik också
Siffrorna är i Osby, någon km sydväst om centrum.
Antar att det är nytt 5G. I början så skulle jag tro att det inte är så hårt belastat. Kan bli annorlunda framöver.
Började själv med 3G från fiber och oftast fungerar det bra men kunde bli lite kärvt på kvällen efter 5, antagligen många fler som använder det då.
Idag så är det bytt till 4G och det är lite bättre på kvällarna. Men inte lika bra som fiber men till halva priset plus att man kan ta med bredbandet om man åker någonstans inom landet.