Alltså jag postade en screenshot från 2005 med streaming av trailers från Apples hemsida inför filmsläppet Batman Begins. Trailern är i 1080p.
Jag vet inte vad du anser vara absolut ingen. Men definitivt så fanns 1080p året 2005 från Apples hemsida/itunes.
Jag säger inte att streamingtjänster hade detta då detta var en tid då man laddare hem material och inte streamade rent generellt. Jag säger bara att 1080p var något man kallade hög upplösning då. SD-kvalitet var låg upplösning i världen av digitala Video-upplösningar
Jag vet att folk generellt hade kassa datorer som inte klarade av 1080 i h264 under lång tid. jag vet att folk köpte dvder istället för att konsumera det digitala 1080p som faktiskt gick att få tag på.
Men det är fortfarande lågupplöst året 2004-2005 köra dvd-material/sd för i princip gick det ju inte att få tag på lägre upplösning. Om man ska göra en skala mellan hög och låg så är det ju svårt att sätta gränsen annorlunda? Hollywood är inte de enda som gör videomaterial.
Jag vill minnas att det fanns musikvideos och mycket japanskt i 1080i runt 2004-2005 till exempel.