Undrar hur mycket Intel fått smöra för att Puget ska försvara dem här.
Kan även tilläggas att deras data bakas ihop per generation och differentieras inte per segment. Vad vi sett så verkar ju det vara de mest strömtörstiga modellerna (främst i9 men även vissa i7) som påverkats i den största utsträckningen. Om Pugets försäljning är mestadels, säg, i5 och några enstaka i7:or så är det väl inte konstigt att de märkt av färre problem. Skulle gärna se det uppdelat mellan i5/i7/i9 och inte bara samtliga modeller per generation.
Inköpt?... 😉🤫😄
Hatar slumpen….
<Uppladdad bildlänk>
Det lär absolut vara en betydande faktor som passar väl in med de rapporter och utredningar som gjorts hittills. Men med det sagt så känns det ändå lite som att Puget försöker göra damage control, vilket absolut inte behöver vara en konspiration i sig.
Verkar ju f.ö. som att blogginläggets författare, också Pugets grundare, har någon form av intresse i att måla Intel i ett gott ljus då han beskriver sig själv ha en betydande roll där han har direkt kontakt mot Intel som representant för Puget. Behöver fortfarande inte nödvändigtvis betyda att Intel bad dem att göra något, men det tyder ändå på potentiell partiskhet:
Lol skadan har redan skett.. har flera polare med 13/14 som har problem med sin prolle, och de kör standard inställningar.
vinklad artikel som Intel säkert betalat av för deras "damage control".
Jag har tappat all tillit till Intel.
hela detta år har jag bara byggt AMD datorer med nvidia kort IBLAND. bygger säkert 10-15 per år, så det är en märkbar summa för intel som förlorar mig som kund
sen har ju AMD4 plattformen visat sig riktigt kompetent och man behöver inte oroa sig för ddr5 problem.
byggde igår en 5700x3d, b550 msi VDH wifi, 32gb 3600, 1tb nvme och poppa i en 3070.
ska nu börja bygga en budget gaming pc till polaren, blev såklart då en ryzen 5500, 16gb 3200, b550 moderkaka, och rx6600...
Intel har en hel del att fixa på sitt rykte!
precis, så detta är i princip bara en "mouth piece" åt intel. betalad för "damage control".
Jag hoppas ingen faller för den här artikeln som är betalad utav Intel.
Det är ett riktigt skämt att man lägger upp den på Sweclockers.
Vad är oddsen på att han även har ett stort innehav av intel aktier?
Man kan utan att bli för spekulativ konstatera att Puget har en affärsrelation med Intel, att de använder Intels produkter i sina, och att det alltid medför kostnader att anpassa och ställa om verksamheten enligt förändrade kundkrav. Det ligger i deras intresse att allt fortsätter som förr, och i det ingår att kunderna behåller förtroendet för Intel.
Så jo, det är inte långsökt alls att anta att Puget, och i förlängningen deras representanter, är att betrakta som intressenter i sammanhanget.
Man skall alltid vara kritisk när en specifik aktör får helt skilda resultat gentemot andra aktörer. I detta fallet verkar Puget vara lite unika i sina siffror och därför borde källkritik appliceras.
Vet inte hur utbrett detta egentligen är. Har personligen skrivit kritik i deras kommentarsfält och inte fått något bortplockat.
Det där får ju verkligen inte den konspiratoriska delen av hjärnan att gå igång. Absolut inte...
Luktar bias lång väg.
Hur man än argumenterar så måste du ju erkänna att det inte ser bra ut alls. Framförallt inte när deras siffror verkar gå rakt emot vad flertalet andra aktörer gemensamt framhäver.
Citerar en bunt inlägg här…
Detta är ett klassiskt retoriskt knep - misstänkliggör budbäraren så behöver man inte hantera innehållet i meddelandet.
Personligen tycker att det är ett mycket tråkigt sätt att argumentera. Har man synpunkter på innehållet så kan man framföra dom direkt utan att antyda saker.
Så vad är det ni egentligen har problem med här? Tror ni att man ljuger? Friserar siffrorna? Hur då i så fall? Eller har ni andra källor som tyder på att siffrorna är felaktiga eller missvisande? Ta i så fall upp det istället för att bara skriva att de är köpta av intel. Det räcker liksom inte med att man tycker att de har fel och insinuera saker, visa i så fall på varför ni uppfattar att det är fel och på vilket sätt. Då kan man föra en vettig diskussion och få motargument som vidgar ens vyer.
Mig veterligen finns det ingen annan vettig källa till hur vanliga intels problem är? Finns det sådana så får ni hemskt gärna dela med er av dom, jag får gärna mina vyer vidgade och så kanske vi av bara farten kan höja nivån på diskussionen här