Nästa Mac Mini kan bli mini på riktigt

Permalänk
Medlem

Släpp en nerklockad, liten, Mac Micro som kan ersätta Apple TV och agera kompetent spelkonsoll, såväl som billig och enkel dator. Tack.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

M4 är andra generationens 3nm och den verkar vara en effektivare design, så blir spännande att se vad det ger när de väl släpper M4 Pro/Max.

Ja vi får väl se. M3 serien genererar mer värme än M1 serien så det kan vara så att Apple prioriterar prestanda framför låg energiförbrukning även med M4 serien.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Skrivet av ipac:

Jo renderingen kommer ju direkt från Apples CAD-modell av datorn.
[/sarkasm]

Jag förstår att frågan nog var noobig. Känns som man aldrig vet dock endel företag verkar tycka att deras fula märken är något kunderna vill gå runt och flagga med.

Permalänk
Medlem

Stämmer uppgifterna så kan det bli min nästa htpc och jag pensionerar min nuvarande Node 304. Ska klistra på dubbelhäftande tejp och bara smacka på den lilla enheten bakom på antingen tv:n eller tv-bänken. Tillräckligt komponent hårdvara för mina behov och med arm processor så blir den en strömsnål trevlig liten grej. Samt jag har länge varit nyfiken på att testa MacOS istället för Windows bara för intressets skull. Nuvarande mac mini fyller ju typ bara ut ca hälften av sitt chassi så det ska bli intressant att se hur kommande enhet ser ut om nyheterna stämmer.

Permalänk
Medlem

Det finns ju faktiskt gott om plats för ett mellanting mellan dagens Mac Mini som är väldigt stor med sina 20x20 cm och Apple TV med sina 9x9 cm. Den storlek som PC-tillverkarna samlats kring för sina minisystem är 17x17 cm, men då har de ofta plats för en 2,5-tums hårddiskar och lösa ramminnen men även extern strömadapter. Men en Mac Mini med en storlek runt 15x15 cm kunde vara en god kompromiss mellan storlek och portar/kylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olof_von_Knorring:

Jag förstår att frågan nog var noobig. Känns som man aldrig vet dock endel företag verkar tycka att deras fula märken är något kunderna vill gå runt och flagga med.

Den kan komma att se ut hur som helst även om Apple inte direkt är kända för att göra "plottriga" prylar... I det här fallet torde det vara uppenbart att bilden är ett hoppkok framtaget i "illustrativt syfte".

Men håll ögonen öppna om det kommer en nyhet som heter "läcka: designen på nya Mac Mini" eller nått i den stilen.

Permalänk
Sötast

Hmm, är väl sällan jag är direkt vän med krympning av produkter då det oftast leder till förlust av portar...
Men det kanske blir bra

Permalänk
Medlem

Har en Mac Mini M1 och har inga planer på att uppgradera i dagsläget. Men när det väl blir av hoppas jag att priset fortfarande håller sig under 9000 kr.