Har en Synology NAS där jag kopplar upp mig till den via WEBDAV till servern. (Detta är för att jag sitter inte på samma nätverk som servern ligger på)
Att jobba internet i samma nätverk funkar jätte bra att kopiera filer mellan dom olika mapparna.
Däremot har jag problem när jag ska kopiera filer när jag sitter hos en kund och vill kopiera typ 5mb fil till servern.
Jag har öppnat upp dom portar som behövs för webdav. mitt fall 5005 och 5006
Vad är problemet egentligen? Får du något fel eller kan du inte komma åt filer ö.h.t? Eller är det bara långsamt?
Vilken IP adress kopplar du dig till, din publika eller interna på LAN:et?
Om du inte får kontakt alls med nasen och du är säker på att du öppnat portarna korrekt och mot din publika IP så kan det vara så enkelt som att den sitter bakom CG-NAT, vilket gör att du inte kan komma åt den från internet. Kolla vad du har för publik ip adress när du är hemma på nätverket, om det börjar på 100 så sitter du bakom CG-NAT
Jag kommer åt samtliga mappar och kan kopiera filern från nasen till min dator som jag sitter och jobbar på.
Däremot när jag försöker kopiera tillbaka filerna från min dator till nasen så går det inte. Den bara tuggar på och snurrar och kommer ingen vart.
Jag sitter inte på samma nätverk när jag gör det därav kopplar jag upp mig via webdav.
Servern finns hemma hos mig och jag sitter hos en kund med ett annan ip adress.
Jag kan däremot tillägga att när jag skickar över filerna från min dator till min nas via FTP så funkar det bra.
Senast redigerat kompletterad med text gällande FTP