Sonos skjuter upp lanseringar – vill fixa app först

Permalänk
Skrivet av Tempel:

Bättre än en CCA? För det är en multiroomlösning som bara funkar och kan man öppna en tjänst i chrome så går den att streama.

Den suger så mycket så den har inte tillverkats på åratal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Den suger så mycket så den har inte tillverkats på åratal.

Vet att allt annat än Sonos är skräp. Men det finns mängder av olika enheter med inbyggd Google Cast, från alla möjliga tillverkare, som alla fungerar utmärkt tillsammans.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Vet att allt annat än Sonos är skräp. Men det finns mängder av olika enheter med inbyggd Google Cast, från alla möjliga tillverkare, som alla fungerar utmärkt tillsammans.

Nu skrev han Chrome Cast Audio, det är en hårdvara som är så usel att Googla la ner den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Nu skrev han Chrome Cast Audio, det är en hårdvara som är så usel att Googla la ner den.

Jag tror inte den las ner för att den var dålig. Jag köpte en för många år sedan och den fungerar alldeles utmärkt hos föräldrarna som har en gammal stereo. Mycket skönt att kunna CC ljud till den.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Källa på att den lades ner på grund av uselhet?

Permalänk
Rekordmedlem

CC audio var en fantastisk sak, unik då den kunde fungera som en wifiansluten toslinkutgång utan att kosta en mindre förmögenhet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

CC audio var en fantastisk sak, unik då den kunde fungera som en wifiansluten toslinkutgång utan att kosta en mindre förmögenhet.

Japp. Synd att de inte ersatte den med något liknande

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av keyser:

Källa på att den lades ner på grund av uselhet?

Man lägger ner saker som inte säljer, usla saker säljer inte... Simpelt.

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Jag tror inte den las ner för att den var dålig. Jag köpte en för många år sedan och den fungerar alldeles utmärkt hos föräldrarna som har en gammal stereo. Mycket skönt att kunna CC ljud till den.

Den är för ett usecase som är uselt, sjukt få som gör så. Därför sålde den väldigt väldigt dåligt...

Permalänk
Skrivet av Barilla08:

Jag använde min i flera år. Den fungerade toppen. Men nu kör jag bluetooth istället. Men är någon sugen på den kan jag skicka den emot att personen betalar frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Lol.

Permalänk
Skrivet av Elfving88:

Jag använde min i flera år. Den fungerade toppen. Men nu kör jag bluetooth istället. Men är någon sugen på den kan jag skicka den emot att personen betalar frakt.

Det är det jag menar, finns liksom knappt någon användning för den i dagsläget... Extremt smalt usecase.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Barilla08:

Men Sonos säljer ju fastän de är usla ?
Och Bose sålde faktiskt en massa Acoustimass system och de var eventuellt ännu uslare än Sonos.
Usla produkter kan sälja mycket om säljaren ser till att lura rikta sig till kunder som inte är så insatta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Men Sonos säljer ju fastän de är usla ?
Och Bose sålde faktiskt en massa Acoustimass system och de var eventuellt ännu uslare än Sonos.
Usla produkter kan sälja mycket om säljaren ser till att lura rikta sig till kunder som inte är så insatta.

Usla? Det är sjukt bra och snygga för en rimlig peng... Aldrig haft ett problem på ca 10 år.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Barilla08:

Usla? Det är sjukt bra och snygga för en rimlig peng... Aldrig haft ett problem på ca 10 år.

Bra, men har du då verkligen använt dem till annat än dörrstopp ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vet inte om hårdplast är bättre som dörrstopp eller högtalare. 😀 svårt val...

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Skulle det vara roligt? Du måste vara singel...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Barilla08:

Skulle det vara roligt? Du måste vara singel...

Nä jag har ett bra ljudsystem som sällskap.

Visa signatur