Permalänk
Medlem

Vänta bara till dess att någon får för sig att göra en nyinspelning av Pippi Långstrump. Då kommer det att gnällas över att Prussiluskan både ser nykter ut och har korrekt läppsynk!

Permalänk
Medlem

Skaffat mig ett abbonemang på Express VPN, det är skit vad gäller privacy, men bäst i test när jag letat efter att dölja landet jag surfar ifrån på streamingsiter, jag vill bara ha det för en månad, fullt tillräckligt för mig, se på fan när jag kommer in på mitt konto står det bara i textform automatisk förnyelse: på, omöjligt att ändra någonting för det är bara i textform, så jag börjar chatta. Det är som ett djävla förhör, varför vill jag avsluta och det tar tid, varför igen när det finns så mycket underbart i streamingväg och han ger mig en länk, efter ytterligare tjat slår han på av. Dagens tistel ger jag till Express VPN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

Skaffat mig ett abbonemang på Express VPN, det är skit vad gäller privacy, men bäst i test när jag letat efter att dölja landet jag surfar ifrån på streamingsiter, jag vill bara ha det för en månad, fullt tillräckligt för mig, se på fan när jag kommer in på mitt konto står det bara i textform automatisk förnyelse: på, omöjligt att ändra någonting för det är bara i textform, så jag börjar chatta. Det är som ett djävla förhör, varför vill jag avsluta och det tar tid, varför igen när det finns så mycket underbart i streamingväg och han ger mig en länk, efter ytterligare tjat slår han på av. Dagens tistel ger jag till Express VPN.

Fast man får väl inte längre försvåra gör kunden att säga upp abonnemang, ska vara lika lätt att ta sig ur som in i skiten?

Permalänk
Inaktiv

Jävla stolpskott som inte håller sig hemma när de är sjuka. Tack för att ni smittar mig också!!!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Semjonov:

Fast man får väl inte längre försvåra gör kunden att säga upp abonnemang, ska vara lika lätt att ta sig ur som in i skiten?

Inte ett svenskt eller ens europeiskt företag så de bryr sig nog väldigt lite om vad vi tycker att man inte får göra.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Det äldre paret som bor två våningar upp i bostadsrättsföreningen där jag bor har flyttat ut till ett ålderdomshem.
Dom har valt att behålla lägenheten och det 20-åringa vad jag antar är barnbarnet använder den nu som partyhak för alla kompisar på helgerna.

I helgen stod dom och skrek från balkongen, bilar tutade på innergården långt in på natten och det lät ungefär som en flock kossor i klackskor stampade runt i huset.
Fick nog när det närmade sig midnatt och dog drog upp volymen till tamefan max och man hörde småtjejerna skrika till musiken så då fick man vara en arg pappa med småbarn och säga åt dom att dra ut på krogen eller respektera grannarna.

Kan tillägga att huset är av betong, tegel och att vi har en våning i mellan oss. Det är heller inte första gången, blir störningsjour och störningsanmälningar om det fortsätter nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fm_buli:

Det äldre paret som bor två våningar upp i bostadsrättsföreningen där jag bor har flyttat ut till ett ålderdomshem.
Dom har valt att behålla lägenheten och det 20-åringa vad jag antar är barnbarnet använder den nu som partyhak för alla kompisar på helgerna.

I helgen stod dom och skrek från balkongen, bilar tutade på innergården långt in på natten och det lät ungefär som en flock kossor i klackskor stampade runt i huset.
Fick nog när det närmade sig midnatt och dog drog upp volymen till tamefan max och man hörde småtjejerna skrika till musiken så då fick man vara en arg pappa med småbarn och säga åt dom att dra ut på krogen eller respektera grannarna.

Kan tillägga att huset är av betong, tegel och att vi har en våning i mellan oss. Det är heller inte första gången, blir störningsjour och störningsanmälningar om det fortsätter nu.

Bättre att anmäla dem till brf/skatteverket att fel person står som boende

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fm_buli:

Anteckna datum och tid, omständigheter, ifall du sagt till osv. så att du har en historik, det kommer behövas om det blir något rättsligt av det så småningom. Maila också styrelsen i föreningen så att de har koll på det. Börja gärna anmäla så tidigt som möjligt, om de inte skärper sig behöver du kunna visa att beteendet är återkommande och att det inte bara är enstaka händelser.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Det har verkligen gått för långt med glasplattor och asociala medier när dotterdottern vistas i ett rum 7 meter bort, sms'ar "vad blir det till lunch?" och förstår inte alls vad som är knasigt med det, frågar "Hur gör man då? Du har ju inte facebook, chat, ingenting".
Man kan ju sätta ut näsan utanför dörren och fråga.
"Va, ska jag behöva gå dit och fråga?"
mummel mummel nåt om dinosaurier, stenålder, primitivt, morfar så gammal att dom inte ens hade färgseende på den tiden. Snart förväntar hon sig väl att husets matsedel ligger på nån sån där kanal en vecka i förväg och med möjlighet att sätta betyg på smak, servering och atmosfär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Det har verkligen gått för långt med glasplattor och asociala medier när dotterdottern vistas i ett rum 7 meter bort, sms'ar "vad blir det till lunch?" och förstår inte alls vad som är knasigt med det, frågar "Hur gör man då? Du har ju inte facebook, chat, ingenting".
mummel mummel nåt om dinosaurier, stenålder, primitivt, morfar så gammal att dom inte ens hade färgseende på den tiden. Snart förväntar hon sig väl att husets matsedel ligger på nån sån där kanal en vecka i förväg och med möjlighet att sätta betyg på smak, servering och atmosfär.

Du kan väl fråga om hon vill ha middagen via MMS? Eller så "installerar" du burktelefon...

Permalänk
Skrivet av Heliopause:

Hur stor är kostnaden för mat för dina barn varje månad?

Skrivet av fm_buli:

Grattis! Måste vara ett helvete! Antingen går du upp och säger till hen personligen eller så ringer du störningsjouren!

Permalänk
Medlem

Kvällens gubbgnäll i kategorin datorannonser:

• "Datorn klarar alla spel" utan närmare detaljer. Vad fan innebär "klarar"? 120 fps i 4k och ultra, eller att spelet startar i 1080p utan att krascha men knappt mer?

• Begreppet "monsterdator".

• Beg 3090-kort för 10-12 tkr med hänvisning till nypriset vid släpp.

• Lata annonser med enbart "kom med förslag" utan att ha ett eget förslag eller en ide i alla fall.

• Rakt av kopierade texter från produktsidan a la "Dominera dina motståndare med INSERT PRODUKT"

• Ordet "rigg" istället för dator

Så, det var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

• Lata annonser med enbart "kom med förslag" utan att ha ett eget förslag eller en ide i alla fall.

De hoppas ju att någon ska föreslå lite för mycket än vad det kanske är värt, då vill de inte ge dem något att gå på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tom76:

• "Datorn klarar alla spel" utan närmare detaljer. Vad fan innebär "klarar"? 120 fps i 4k och ultra, eller att spelet startar i 1080p utan att krascha men knappt mer?

• Begreppet "monsterdator".

• Beg 3090-kort för 10-12 tkr med hänvisning till nypriset vid släpp.

• Rakt av kopierade texter från produktsidan a la "Dominera dina motståndare med INSERT PRODUKT"

• Ordet "rigg" istället för dator

Så, det var det.

Monsterdator, bör uppfylla minst två av nedanstående:
Vikt 50 kg och uppåt.
Bör dra åtminstone 1000W vid full last.
En ljudnivå på minst 85dB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LANberg:

Vänta bara till dess att någon får för sig att göra en nyinspelning av Pippi Långstrump. Då kommer det att gnällas över att Prussiluskan både ser nykter ut och har korrekt läppsynk!

Var hon ofta berusad under inspelningarna?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Var hon ofta berusad under inspelningarna?

Hon var tyska, men de dubbade hennes röst för att hon bröt för mye på tyska. Sen dubbade de henne till tyska för att hon pratade svenska...
Om det är en anledning till att verka berusad, säger jag dock pass till

edit: verkar som det finns nånting kopplat till nykterheten: "På författarens hemsida rapporteras det om att tyska skådespelaren var berusad under inspelningarna vid flertal tillfällen." https://nojeslivet.newsner.com/nyheter/prussiluskans-okanda-morker-bakom-pippi-langstrump-stjarnans-kamp-var-borjan-pa-slutet/

tillägg
Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrTLU:

Hon var tyska, men de dubbade hennes röst för att hon bröt för mye på tyska. Sen dubbade de henne till tyska för att hon pratade svenska...
Om det är en anledning till att verka berusad, säger jag dock pass till

edit: verkar som det finns nånting kopplat till nykterheten: "På författarens hemsida rapporteras det om att tyska skådespelaren var berusad under inspelningarna vid flertal tillfällen." https://nojeslivet.newsner.com/nyheter/prussiluskans-okanda-morker-bakom-pippi-langstrump-stjarnans-kamp-var-borjan-pa-slutet/

Att hon var tyska visste jag men inte att hon var berusad. Man lär sig något nytt varje dag.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Måste även få gubbgnälla på folk som inte har sina hundar kopplade och när man kommer på gångvägen så kommer en hund rusandes förbi en medan husse eller matte lugnt går 10 meter efter den och inte ens verkar bry sig.
Ber man dem koppla sin hund så ger de en onda ögat och tycker att man själv är den som är idioten som inte väjer för deras lilla Fido som kommer rusandes.

Det är ju lag på koppling av hund av en anledning.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Att hon var tyska visste jag men inte att hon var berusad. Man lär sig något nytt varje dag.

Nånå. Författaren säger att hon var berusad, det är inte samma sak som att det var sant.
Ingen rök utan eld brukar man iofs säga, men man ska nog inte behandla det som mer än vad det är, rykten.

Visa signatur

// men vad vet jag, fråga en expert istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Måste även få gubbgnälla på folk som inte har sina hundar kopplade och när man kommer på gångvägen så kommer en hund rusandes förbi en medan husse eller matte lugnt går 10 meter efter den och inte ens verkar bry sig.
Ber man dem koppla sin hund så ger de en onda ögat och tycker att man själv är den som är idioten som inte väjer för deras lilla Fido som kommer rusandes.

Jag lägger till en annan sak som är störande med vissa som går med hund på gång/cykel-banor. Det är dom som har hunden kopplad, men går själva på en sida och har hunden (med koppel i mellan) går på motsatta sida, så att dom blockerar hela gång/cykel-banan. Det är väl okej om dom lämnar plats när nån kommer, men vissa bara tittar på en och bryr sig inte om att göra det alls.

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Jag lägger till en annan sak som är störande med vissa som går med hund på gång/cykel-banor. Det är dom som har hunden kopplad, men går själva på en sida och har hunden (med koppel i mellan) går på motsatta sida, så att dom blockerar hela gång/cykel-banan. Det är väl okej om dom lämnar plats när nån kommer, men vissa bara tittar på en och bryr sig inte om att göra det alls.

Nä, ohängda hundar och dess slappa ägare har man inte mycket till övers för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Libra-75:

Ja det är härligt när rman kommer cyklande i full fart och kör rakt in i kopplet, kan gå riktigt illa...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem

Jag blir sur på cyklister som inte kan plinga eller hojta till när de kommer i full fart bakifrån på gång / cykelbanor, och jag går med mina hundar.

Jag håller absolut åt mig hundarna vid möte / omkörning men det förutsätter ju att jag ser / hör dem.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem
Skrivet av immutable:

Jag blir sur på cyklister som inte kan plinga eller hojta till när de kommer i full fart bakifrån på gång / cykelbanor, och jag går med mina hundar.

Jag håller absolut åt mig hundarna vid möte / omkörning men det förutsätter ju att jag ser / hör dem.

Jag blir sur på cyklister som plingar. Tycker det är riktigt otrevligt - sänk farten istället och anpassa efter trafik.

Värst är vid kombinerad gång och cykelbana när gångbanan blockerats av något arbete eller dylikt så alla måste samsa om cykelbanan. Tro fan det kommer cyklister som kör maxfart och PLING PLING PLING. Dem ger jag onda ögat.

Om jag behöver komma förbi någon när jag cyklar så kör jag långsamt och säger ursäkta.

Permalänk

Förkylning. Nej, ingen extrem förkylning på något sätt. En riktig mesig förkylning, men den gör mig trött och jag har så mycket att göra. Liksom har man väldigt mycket att göra så är en pytteliten extra börda även en liten extra börda.

Skrivet av Sarato:

För många år sedan. Jag var ute och cyklade på en gångbana på landet i normal hastighet. Fick se någon framför som gick emot mig med väldigt stor stor hund. Hunden började springa emot mig och jag cyklade på sakta framåt, inget speciellt hände, hunden nosade lite och var så glad, jag klappade den lätt. Jag kom snart fram till hundföraren och hon var en kvinna som sa, du får tänka på hur du cyklar för det finns lösgående hundar här på cykelbanan.
Och jag bara hälsade och cyklade på och tänkte denna person kan få ta sin debatt med nästa cyklist hon möter om lösgående större hundars rättigheter. Det jag syftar på är att hundrädda personer hade inte som mig bara sett det som trevligt att klappa hunden.

Permalänk
Medlem

Hyresvärden lovade att öppna upp ett garage under sena eftermiddagen som de renoverat i fyra(!) månader. Klart? Ja. Ser riktigt fint ut. Bättre belysning, tvättat, nymålat. Öppet? Nä. Var god återkom på måndag.

Porten är påkörd och så skev att man kan se in hur det ser ut. Kanske därför men då får de väl sätta upp anslag på porten och dörrar in tycker jag.

Visa signatur

Citera mig - annars kan svar utebli i trådar jag inte själv skapat.

Permalänk
Medlem

SUCK, beställde en ny router på dustin.. Försenad nästan en månad..
https://www.dustin.se/product/5011123173/rb4011igs5hacq2hnd-i...
Beställde 19/8, nu prel. datum 10/9..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aent:

Jag blir sur på cyklister som plingar. Tycker det är riktigt otrevligt - sänk farten istället och anpassa efter trafik.

Värst är vid kombinerad gång och cykelbana när gångbanan blockerats av något arbete eller dylikt så alla måste samsa om cykelbanan. Tro fan det kommer cyklister som kör maxfart och PLING PLING PLING. Dem ger jag onda ögat.

Om jag behöver komma förbi någon när jag cyklar så kör jag långsamt och säger ursäkta.

Det beror på skulle jag vilja säga.

Om de plingar lite försiktigt kanske 20-30 meter innan så jag hinner dra in hundarna så är det okej. Plingar dom precis innan dom passerar så blir det som du säger onda ögat.

Visa signatur

EndeavourOS: Your search for the best Arch distro ends here
7800X3D » RX6950XT » G.SKILL 32GB » LG OLED42C35LA

Permalänk
Medlem

Folk som springer ut på eller korsar cykelbanor utan ens en blick bakåt är duktigt frustrerande. Har de ingen självbevarelsedrift eller vad rör det sig om egentligen?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

få gnälla av mig lite. vad är det för jävla fel på folk. har nu ett flertal gånger blivit frågat om en grej jag har lagt ut på annons finns kvar och när man har svarat inom vad jag anse är rimligt svartid på nån enstakas timmar då man jobbade så få man inte ens ett “inte längre interessant eller likande som svar. bara tystnad.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/