Månadens drop! Lyxigt moderkort för höstens stora uppgradering

Permalänk
Medlem

Efter cashback 1610kr förutsatt att den fungerar. Eftersom man inte får med "kupongen" på kvittot via inet på denna variant av moderkortet.

Men jag gissar på att det kommer fungera ändå så jag chansar och skickar in kvittot till asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

sjukt? B650 kort finns för upp mot 5000kr och med tanke på att B670 och Z770 moderkort finns upp till 10 000kr så är original priset runt 3900kr inte alls så farligt.

Sen finns det moderkort som får 3900kr att vara EXTREMT billigt.
https://www.inet.se/produkt/1904252/gigabyte-z790-aorus-x-ice

För ngn utan omdöme som tycker det är okej med b650 moderkort för 5000kr kan jag antaga att min kommentar ser konstig ut.

Permalänk
Skrivet av MrCrab:

Är väl ett ok pris men inte mer med tanke på features. Mitt B650E-F RogStrix med pciex 5.0 gav jag 1790kr för på Amazon flashsale.

Det är "lite" skillnad på Inets och Amazons omsättning. Inte så konstigt att man kan hålla lite lägre priser då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hacke[Man]:

Grymt moderkort och det verkar gå att kombinera med 25€ cashback från asus.
https://promotion.asus.com/en/nordics/back-to-school

@Inet Följer det med någon "kupong" eller vad det nu är i drop:et? Eller måste man köpa det separat?

https://www.inet.se/produkt/5415071/asus-back-to-school-cashb...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

@Inet Följer det med någon "kupong" eller vad det nu är i drop:et? Eller måste man köpa det separat?

Kupong till vad? Om du menar Asus Cashback-grej så är det nog snarast att de vill få se en kopia på ditt kvitto eller motsvarande.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Köpte en AIO tidigare på cashback och man får den där 0kr grejen på kvittot. Men nej ingen kupong per se. Frågan är om den behöver vara registrerad på kvittot. Det kan jag inte säga till 100.

Men gissar jag så är det bara att skicka in via deras (asus) formulär. Eftersom vi har köpt moderkortet under deras promoperiod och inet är en av dom som erbjuder.

(Exempel)

ASUS ROG Strix LC II 240 A-RGB White
Edition

ASUS Back to School Cashback
- På köpet till ASUS ROG Strix LC II 240 A-RGB White Edition

Permalänk
Skrivet av Hacke[Man]:

Grymt moderkort och det verkar gå att kombinera med 25€ cashback från asus.

Har precis handlat ett av dessa moderkort, men söker jag i listan över eligible motherboard så finns den inte med, någon specialare?

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av crazysanta:

Har precis handlat ett av dessa moderkort, men söker jag i listan över eligible motherboard så finns den inte med, någon specialare?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Jag hittar PROART B650-CREATOR där. Gör inte du det?

Permalänk
Inet
Skrivet av orginallinus:

Du registrerar ditt kvitto via ASUS kampanjsida

Trevlig helg!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Skrivet av shogou:

Jag hittar PROART B650-CREATOR där. Gör inte du det?

Jo när jag kopierade din text och körde söket, fel ordning förmodligen i mitt sök... för mycket excel den här veckan.....

Såg att 9600X hade 500 rabatt när man köpte moderkortet, försökte via chatten få till att 9700X eller 7800x3d kunde få samma, men icke

Visa signatur

/ Victor

Permalänk
Medlem

Helschysst prissänkning. Kudos till Inte.
Antar att det höga ordinariepriset har att göra med att det sitter en 2.5 Gbit NIC

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazysanta:

Jo när jag kopierade din text och körde söket, fel ordning förmodligen i mitt sök... för mycket excel den här veckan.....

Såg att 9600X hade 500 rabatt när man köpte moderkortet, försökte via chatten få till att 9700X eller 7800x3d kunde få samma, men icke

7800x3d med 500 rabatt hade varit nice, såg också 9600xen men kändes inte värt 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Helschysst prissänkning. Kudos till Inte.
Antar att det höga ordinariepriset har att göra med att det sitter en 2.5 Gbit NIC

Det gör det väl på nästan alla kort numera? Även de som utan kampanj ligger på ungefär den här prisnivån...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Inet:

Du registrerar ditt kvitto via ASUS kampanjsida

Trevlig helg!

"ASUS Back to School Cashback på köpet, värde 100 kr" skriver ni. Asus anger 25 € tillbaka för det här kortet. Viket gäller?

Visa signatur

snorleffe

Permalänk
Skrivet av snorleffe:

"ASUS Back to School Cashback på köpet, värde 100 kr" skriver ni. Asus anger 25 € tillbaka för det här kortet. Viket gäller?

25€ deras är enbart en placeholder

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Joshua:

Det är "lite" skillnad på Inets och Amazons omsättning. Inte så konstigt att man kan hålla lite lägre priser då.

För det första brukar man ju inte väga in omsättning hos säljaren i priset, i tipstråden här på Sweclockers ser man det t.ex. aldrig. Menar du verkligen att man ska väga priset mot butikens omsättning för att det ska bli en rättvis jämförelse?

För det andra var kritiken inte riktad mot Inet utan snarare mot Asus. Helt sjukt pris på det här kortet jämfört med bättre kort. Hela Inets kampanj som de kör nu är riktigt bra, så inget ont om dem.

Permalänk
Skrivet av MrCrab:

För det första brukar man ju inte väga in omsättning hos säljaren i priset, i tipstråden här på Sweclockers ser man det t.ex. aldrig. Menar du verkligen att man ska väga priset mot butikens omsättning för att det ska bli en rättvis jämförelse?

För det andra var kritiken inte riktad mot Inet utan snarare mot Asus. Helt sjukt pris på det här kortet jämfört med bättre kort. Hela Inets kampanj som de kör nu är riktigt bra, så inget ont om dem.

Skrev bara att man inte kan förvänta sig ett lika lågt pris hos en svensk aktör som hos en gigantisk och global utländsk sådan som köper in så otroligt mycket mer produkter och därför får bättre priser av grossisten.

Permalänk
Medlem

Moderkortet kom idag, inet blixtsnabba med att skicka som alltid

Skickat in min cashback nu för moderkortet gick super smidigt

När jag gjorde det här för några år sedan var jag tvungen att påminna dom, får se om dom skickar pengarna direkt denna gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogou:

Moderkortet kom idag, inet blixtsnabba med att skicka som alltid

Skickat in min cashback nu för moderkortet gick super smidigt

När jag gjorde det här för några år sedan var jag tvungen att påminna dom, får se om dom skickar pengarna direkt denna gång.

Ja, du ska nog räkna med att behöva påminna dem. Lägg in en påminnelse i kalendern med en gång.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

13:37 snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappyPie:

13:37 snyggt

Nix, elajt.

Permalänk
Medlem

Fungerar detta moderkort i en spelrigg skulle ni säga? Har inget behov av wifi.

Visa signatur

Spelrigg:
CPU: AMD 7800X3D - GPU: RTX 4070 TI -
Moderkort: Asus B650 Creator - Chassi: Corsair 4000D
SSD: Samsung 990 PRO - CPU-kylning: EK-AIO Elite D-RGB
Skärm: Gigabyte M27Q IPS QHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metric:

Fungerar detta moderkort i en spelrigg skulle ni säga? Har inget behov av wifi.

Ja, det är väl inget som gör att det skulle fungera dåligt för just spel. Däremot är det inte särskilt prisvärt, så om du inte knep ett i fredags när kampanjen gällde så finns det många bättre alternativ.

Permalänk
Inet
Skrivet av snorleffe:

Tjenare,

Det är det som ASUS skriver som gäller. Vi har tyvärr ingen teknisk möjlighet till att sätta dynamiskt pris på cashback produkten. Därför väljer vi att visa det lägsta värdet i hela cashbacken.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram