Telia varslar 1 400 i Sverige

Permalänk
Medlem

Dom får väl börja göra som Bahnhof, smyghöja priserna för befintliga kunder och kräva att man ringer in för att få lägre aktuella priser? Fast det kanske dom redan gör. Älskar bredbandsföretag!

Permalänk
Medlem

Telia gör alltid omställningar varje år i varje del av företaget.

Överlag så är TeliaCompany ett bra ställe för de anställda. Kontoret i Solna är trevligt och har alla kollegor är väldigt bra att ha o göra med MEN byråkratin från forna dagar finns kvar. Allison gjorde ett hyffsat bra jobb med att förnya och förbättra en del.

Synd för alla de som får lämna men de får oftast ett ganska bra avgångsvederlag och lämnas inte till råttorna. TC och alla bolagen i koncernen skulle jag alltid kunna rekommendera folk att jobba på. Där fick man alltid utvecklas och lära sig något nytt. Nu jobbar jag inte inom koncernen längre då min nyfikenhet drog mig till en koppling mellan 2 länder och lönen ökade markant med nya utmaningar.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Dom får väl börja göra som Bahnhof, smyghöja priserna för befintliga kunder och kräva att man ringer in för att få lägre aktuella priser? Fast det kanske dom redan gör. Älskar bredbandsföretag!

Eller Bredband 2 som hade lockpriser på nätet men efter några månader höjde priset för de befintliga kunderna eftersom de "förbättrade kundtjänsten" och därför var tvugna att höja priset. Vid samtal med dem påstod de att de inte hunnit "sänka" priset åt befintliga kunder men gjorde det åt mig direkt. Efter några månader fick jag ett nytt meddelande om att de "förbättrade kundtjänsten" och var tvugna att höja priset... Då bytte jag leverantör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Owlbeast:

Bahhof ger ju sig rätten att höja direkt, inte meddela kunderna först och höja efter 30 dagar som då tex Telia gör, och inte bara det, de ger sig rätten att höja direkt för de med budna avtal för mängder med saker som tex telia inte ger sig rätten att höja för, tex höjda elpriser. Gissar också att priset inte går ner när elpriset går ner...

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Vad fyller Telia (Televerket) för funktion i dagens samhälle? Fast telefoni var deras grej ett tag men kopparnätet fasas väl ut helt snart. Många andra bolag gör mobiltelefoni och fiber minst lika bra eller bättre än Telia. Kanske kan de helt enkelt lägga ner Telia till stor sorg för absolut ingen alls. Förutom aktieägarna då...

Överlägset bäst mobilnätstäckning i den bättre (norra) halvan av Sverige. Det är det jag har Telia till. I kustområdet funkar nog alla nät bra, men inåt landet kan man välja mellan Telia eller ingenting (och i vissa fall enbart ingenting där inte ens Telia har täckning).

För min del får Telia kapas ned till att enbart tillhandahålla mobilnät, i HELA Sverige. Men fan ta dem om de skulle lägga ned Fello (det billigaste mobilabonnemanget som använder Telias nät).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Inget sådant är annonserat än, först i november kommer den infon.

Kan ju hoppas att de informerat om de som berörs i vart fall. Annars blir det några skakiga månader för en jäkla massa folk.

Visa signatur

Sweclockers 2024:
"
Eftersom vi tillhandahåller en öppen diskussionsplattform har vi ett berättigat intresse av att behålla användargenererat innehåll även efter en eventuell radering eller anonymisering av ditt användarkonto. Vi kommer även att fortsätta lagra vissa uppgifter för att upprätthålla säkerheten och förhindra missbruk av våra tjänster.
"

Permalänk
Medlem

Skitföretag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Persikan:

Dumpade telia när dem höjde 100/100 till 549kr i månaden.

Dom är slavar till aktieägare i dagsläget, som kräver utdelning.

Ja, usch och fy för de vedervärdiga kapitalisterna som vill tjäna pengar, så vulgärt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Ja, usch och fy för de vedervärdiga kapitalisterna som vill tjäna pengar, så vulgärt!

Ja, usch och fy för de vedervärdiga löntagarna som vill spara pengar, så vulgärt!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless