Permalänk
Medlem

Oj, jag läser förvisso denna tråd emellanåt men trodde aldrig att jag skulle ge mig in i den...

Men visst, jag börjar komma upp i åren... Jag kan börja med att säga att det både händer att jag går på cykelbanor och cyklar på gångbanor. Men vid båda tillfällena vet jag att jag gör fel och kollar kontinuerligt åt alla håll för att se om någon kommer och om det ändå blir en trängd situation så medger jag direkt att jag gjort fel och ber om ursäkt.

Cykelbanor är för cyklar (eller fordon klassade som cyklar och yada yada för den som har invändningar). Inte för hundar, inte för koppel till hundar. Att hundar och deras koppel inte ska vara där framgår både av regleringen som finns kring vad cykelbanor är till för och av lag om tillsyn över hundar och katter. Man kan säkert hitta lite stöd för det om man kollar närmare exakt på vad som menas när exempelvis trafikförordningen säger att "En trafikant skall uppträda så att han eller hon inte i onödan hindrar eller stör annan trafik."...

Om man låter sin hund och/eller dess koppel vara över cykelbanan så är man inte ett offer vid en jobbig situation - vare sig vi pratar om att cyklisten ramlar, att cyklisten plingar för tidigt eller för sent eller om att den inte plingar alls utan bara cyklar så att hunden eller hundägaren blir rädd - utan man är anledningen till den jobbiga situationen.

Vad är annars nästa steg på att vara så "entitled" som dessa hundägare anser sig vara? Om ni gör inbrott i mitt hem, måste jag stanna 30 meter utanför och ropa att det vore trevligt om ni slutade och gick ut istället för att gå in och konfrontera er eller ringa polisen? För det vore ju väldigt synd om ni behövde få någon form av negativ konsekvens av att ni inte följer regler som gäller för alla verkar det som...

Kort sagt, hundägare får hålla koll på sina hundar och hålla dem på rätt ställe på samma sätt som fotgängare, cyklister och bilar får hålla sig till där de får vara. Ge onda ögon bäst ni vill under tiden. men återkom först när ni har ett argument för varför demokratiskt valda regler inte ska gälla för just er

... Ahhh... Ok, det känns skönt att ha provat. Jag kanske är en gubbe och ska börja gnälla på allvar från och med nu

Permalänk
Snusfri

Gnäller på mig själv.
Har låtit ett trasigt glas lega på en hylla i köket istället för att kasta det.

Ikväll straffades jag för min lathet när jag bumpade till hyllan, stor glasbit åker ned i golvet och jag kliver på den vilket resulterade i att jag nu sitter på akuten med blödande fossing.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Gnäller på mig själv.
Har låtit ett trasigt glas lega på en hylla i köket istället för att kasta det.

Ikväll straffades jag för min lathet när jag bumpade till hyllan, stor glasbit åker ned i golvet och jag kliver på den vilket resulterade i att jag nu sitter på akuten med blödande fossing.

Usch, lider med dig. Har själv varit med om liknande, tog bort läkt frän väggen på sommartorpet och orkade inte ta bort all spik, tyckte det kunde vänta till senare, klev snett och fick en rostig spik rakt genom foten. Det blev också direkt till akuten med plastpåse på foten eftersom jag inte fick till bandaget så blödningen stoppade. Stelkrampsspruta och bandage som måste läggas om varje dag under en längre tid eftersom foten blev infekterad.
Hoppas det går bra för dig.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av serafim:

Usch, lider med dig. Har själv varit med om liknande, tog bort läkt frän väggen på sommartorpet och orkade inte ta bort all spik, tyckte det kunde vänta till senare, klev snett och fick en rostig spik rakt genom foten. Det blev också direkt till akuten med plastpåse på foten eftersom jag inte fick till bandaget så blödningen stoppade. Stelkrampsspruta och bandage som måste läggas om varje dag under en längre tid eftersom foten blev infekterad.
Hoppas det går bra för dig.

2 stygn, läkaren tyckte det såg bra ut, skall till hälsocentralen om 10 dagar och ta bort stygnen.

Fick även jag stelkrampspruta just in case.

Fick beröm av systern för att jag knytit så bra "förband" av en handduk.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Aftonens gubbgnäll går till ett gubbigt försök till spaning avseende kommunikation inom framförallt professionella organisationer. Dessa chatverktyg som sedan, cirka, 10-15 år sedan har blivit allt vanligare inom allehanda näringsliv verkar ha gjort människor närmast helt knäppa. Det skrivs och det skrivs (gott så - kommunikation är i grund och botten bra). Men. I strid med både brev och, i viss mån, mejl förefaller man ha glömt den demokratiska styrkan i kommunikationsmetoderna jmf med t ex telefonsamtal (dvs det faktum att författaren skriver när vederbörande har tid och möjlighet, liksom att mottagaren svarar när denne hyser dito). Kan ofta tycka att det förväntas vara samma responstid likt en osäker, inte sällan tillika kär, tonåring på ICQ eller mIRC likt "förr" i tiden.

Undertecknad ska nog, som motståndsrörelse innan man möter moder jord igen, damma av släktens gamla brevstämplar och för den delen plocka upp intresset för kvalitet på brevpapper igen.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Igår ringde det en säljare från ett av alla dessa företag som säljer åt Halebop som jag har som mobiloperatör. Jag har helt obundet, 20 GB surf. Nu blev jag erbjuden 30 GB till ett lägre pris om jag band abbonemanget 1 år. Jag ska ändå inte byta telefon så jag tyckte det lät helt okej. Men, säljaren blabbade på från sitt manus utan att ta notis om att jag sa att det lät bra. Helt plötsligt hör jag hur han säljer följande "det som är bra med detta är att du också får snabbare internet, 5G och så" varpå jag svarade "va? Hur blir det snabbare, jag har ju redan 5G" och då kommer svaret "jamen med detta abbonemang slipper du 3G". Självklart frågade jag varför han sitter och ljuger. Då svarade han att han egentligen inte ljög men ja, nej, det blir inte snabbare kanske då beroende på hur man ser det. Jag försöker undvika att göra affärer med lögnare så det fick bli ett *klick* och block i Truecaller.

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem
Skrivet av thechosenone:

Nä, ohängda hundar och dess slappa ägare har man inte mycket till övers för.

Jag har egentligen inget emot hundarna i sig, jag gillar hundar. Det stora problemet är ju ägarna som beter sig så här.

Skrivet av nevada:

Ja det är härligt när rman kommer cyklande i full fart och kör rakt in i kopplet, kan gå riktigt illa...

Skrivet av immutable:

Jag blir sur på cyklister som inte kan plinga eller hojta till när de kommer i full fart bakifrån på gång / cykelbanor, och jag går med mina hundar.

Jag håller absolut åt mig hundarna vid möte / omkörning men det förutsätter ju att jag ser / hör dem.

Skrivet av aent:

Jag blir sur på cyklister som plingar. Tycker det är riktigt otrevligt - sänk farten istället och anpassa efter trafik.

Värst är vid kombinerad gång och cykelbana när gångbanan blockerats av något arbete eller dylikt så alla måste samsa om cykelbanan. Tro fan det kommer cyklister som kör maxfart och PLING PLING PLING. Dem ger jag onda ögat.

Om jag behöver komma förbi någon när jag cyklar så kör jag långsamt och säger ursäkta.

Skrivet av HugSeal:

Folk som springer ut på eller korsar cykelbanor utan ens en blick bakåt är duktigt frustrerande. Har de ingen självbevarelsedrift eller vad rör det sig om egentligen?

Ja, i det stora hela så är det människor som inte visar hänsyn och inte verkar förstå att vi måste samsas om utrymmet när vi är ute i det "offentliga rummet" som är störande/irriterande. Hur svårt kan det vara att tänka sig för?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Aftonens gubbgnäll går till ett gubbigt försök till spaning avseende kommunikation inom framförallt professionella organisationer. Dessa chatverktyg som sedan, cirka, 10-15 år sedan har blivit allt vanligare inom allehanda näringsliv verkar ha gjort människor närmast helt knäppa. Det skrivs och det skrivs (gott så - kommunikation är i grund och botten bra). Men. I strid med både brev och, i viss mån, mejl förefaller man ha glömt den demokratiska styrkan i kommunikationsmetoderna jmf med t ex telefonsamtal (dvs det faktum att författaren skriver när vederbörande har tid och möjlighet, liksom att mottagaren svarar när denne hyser dito). Kan ofta tycka att det förväntas vara samma responstid likt en osäker, inte sällan tillika kär, tonåring på ICQ eller mIRC likt "förr" i tiden.

Undertecknad ska nog, som motståndsrörelse innan man möter moder jord igen, damma av släktens gamla brevstämplar och för den delen plocka upp intresset för kvalitet på brevpapper igen.

Det roliga är ju att folk från andra avdelningar som sitter planterade vid datorn hela dagen förväntar sig snabba svar även från oss som har lite mer skiftande tid vid datorn. Ursäkta att jag utför arbete och inte vaktar datorn.

Sen angående cyklister och hundar/gående. De flesta hundägare har väl koll på vad som händer, de man märker av, precis som övrigt i trafiken, är de som inte har koll, ofta äldre. Det räcker ju med att 1/20 t.ex. är en usel förare för att man ska tänka att svenskar kan faan inte köra bil. Bodde i ett tveksamt område tidigare, dels var det Agda 80 som körde så långsamt sen var det andra som uitövade fri fart även vid övergångsställen och det flög gärna förbi folk vid fartguppen då man själv saktade in. Jisses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nevada:

Ja det är härligt när rman kommer cyklande i full fart och kör rakt in i kopplet, kan gå riktigt illa...

Du cyklar lite för snabbt låter det som, du behöver också visa hänsyn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Du cyklar lite för snabbt låter det som, du behöver också visa hänsyn.

Sen fattar inte cyklister att på gågata eller gångfartsområde så är det gånghastighet som gäller när man cyklar där!

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jumpcut:

Igår ringde det en säljare från ett av alla dessa företag som säljer åt Halebop som jag har som mobiloperatör. Jag har helt obundet, 20 GB surf. Nu blev jag erbjuden 30 GB till ett lägre pris om jag band abbonemanget 1 år. Jag ska ändå inte byta telefon så jag tyckte det lät helt okej. Men, säljaren blabbade på från sitt manus utan att ta notis om att jag sa att det lät bra. Helt plötsligt hör jag hur han säljer följande "det som är bra med detta är att du också får snabbare internet, 5G och så" varpå jag svarade "va? Hur blir det snabbare, jag har ju redan 5G" och då kommer svaret "jamen med detta abbonemang slipper du 3G". Självklart frågade jag varför han sitter och ljuger. Då svarade han att han egentligen inte ljög men ja, nej, det blir inte snabbare kanske då beroende på hur man ser det. Jag försöker undvika att göra affärer med lögnare så det fick bli ett *klick* och block i Truecaller.

Man skall aldrig, ALDRIG ens interagera med telefonförsäljare.
Sekunden du visar dig aningens mottaglig för övertalning så flaggas du i 5000 olika register som en potentiell "sucker" och telefonen slutar inte ringa.
Du är nämligen inte bara värdeful som en potentiell kund, utan även dina uppgifter kan säljas vidare (gång på gång på gång).

Så:
-Svara aldrig med ditt namn. Frågar uppringaren vem dom pratar med så ge motfrågan "vem undrar". Vill dom inte presentera sig så lägg på luren och blockera numret.
-Om det visar sig vara en försäljare så är det enda ordet du skall säga: "Nej", och sedan lägga på luren och blockera numret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Sekunden du visar dig aningens mottaglig för övertalning så flaggas du i 5000 olika register som en potentiell "sucker" och telefonen slutar inte ringa.
Du är nämligen inte bara värdeful som en potentiell kund, utan även dina uppgifter kan säljas vidare (gång på gång på gång).

Så:
-Svara aldrig med ditt namn. Frågar uppringaren vem dom pratar med så ge motfrågan "vem undrar". Vill dom inte presentera sig så lägg på luren och blockera numret.
-Om det visar sig vara en försäljare så är det enda ordet du skall säga: "Nej", och sedan lägga på luren och blockera numret.

Ja, nu är det ju tyvärr så att dom har mina uppgifter som kund och då hjälper tyvärr inte min registrering i NIX-registret. Jag har varit med i NIX såpass länge samt kör Truecaller så att jag får typ inga säljsamtal förutom från Halebop (kund), Trygg Hansa (kund) och Dagens Industri (nyss kund). Dagens Industri har jag spärrat ut numer också. Så inget jätteproblem i stil med det du beskriver ovan. Det jag lackade på är hur nån snorvalp ringer och ljuger rakt av om hur Telias nät funkar för att sälja.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Så:

Exakt så! Jag ingår aldrig avtal med eller köper av telefonförsäljare, dörrknackare, personer som försöker stoppa en på gatan eller i någon shoppinggalleria. I de lägena ger jag aldrig namn, telefonnummer eller mailadress, signerar ingenting, tar aldrig fram plånboken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

Exakt så! Jag ingår aldrig avtal med eller köper av telefonförsäljare, dörrknackare, personer som försöker stoppa en på gatan eller i någon shoppinggalleria. I de lägena ger jag aldrig namn, telefonnummer eller mailadress, signerar ingenting, tar aldrig fram plånboken.

Inte jag heller, det är ju självklart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det är sällan säljare ringer, inte ens en vart 5e år, men för kanske 20 år sedan var det nån var och varannan månad. Då brukade jag hela tiden försöka spåra ur dom, ställa frågor som t.ex vilket callcenter de arbetar på, hur många de är där, får dom bra betalt för att sitta och ringa såhär? Är staden trevlig, vad gör ni på fritiden, en massa trams. Sedan när de började lessna och frågade om jag skulle köpa nåt, nej nej, och jag fortsatte tramsa med dom, är hyrorna höga där, är kollektivtrafiken bra, regnade det hos er också igår, osv. Till slut var det den uppringande som bara *klick*.
Nästan så man saknar de där samtalen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serafim:

När de stoppar en på stan och frågar om man bor i lägenhet eller villa tex, så kör jag alltid med "-jag är hemlös", då blir det TYST.

Permalänk
Medlem

Vad är det som får folk att tro att de kan parkera hur som helst bara för att de slår på varningsblinkers? Idag när jag var och handlade var det ett stolpskott som hade parkerat tvärs över de enda handikappsplatserna och slagit på varningsblinkers. De kom ut från affären samtidigt som mig, så det var ett vanligt par som hade i lugn och ro gått in och handlat. Än värre är att parkeringen var mer eller mindre helt tom och det fanns platser 5 meter bort. Varför kan man inte bemöda sig att parkera ordentligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NDanielN:

Vad är det som får folk att tro att de kan parkera hur som helst bara för att de slår på varningsblinkers? Idag när jag var och handlade var det ett stolpskott som hade parkerat tvärs över de enda handikappsplatserna och slagit på varningsblinkers. De kom ut från affären samtidigt som mig, så det var ett vanligt par som hade i lugn och ro gått in och handlat. Än värre är att parkeringen var mer eller mindre helt tom och det fanns platser 5 meter bort. Varför kan man inte bemöda sig att parkera ordentligt?

Malmö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Nej, Stockholm

Permalänk
Medlem

Varför Malmö?

Låter ju helt sjukt men det är ju helg körde säkert rattfull

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Förare som nästintill stannar helt innan de kör in i en tom rondell.
Vad håller de på med? Är de så pass närsynta eller vad är problemet?
KÖR IN BARA FÖR FAEN.

Och är det 90km/h på motorvägen och väglaget är bra så ska du ligga i 90 INNAN du lämnar påfarten, inte 250m efter.
Väldigt svårt detta för en stor skala bilförare i Sverige.

Visa signatur

Mvh Pappa
-
R5 3600X, MSI RTX 3070, 32GB DDR4 3600Mhz

Permalänk
Medlem

Helt appropå trafik och olämpligt beteende..

Volvo är en förkortning för Vi Orsakar Landets Värsta Olyckor. Och det är nåt de gör allt de kan för att leva upp till också.

Mil efter mil efter mil kör de såhär. Helst mindre än 2 meter bakom, även på 100-väg! De kör sällan om heller, kanske har de inte motorstyrka till det eller vet inte hur man gör? De bara fortsätter såhär.

Mer än 90% av alla jag ser som kör såhär dåligt, de kör volvo v70 eller nyare. Sedan ett fåtal varubilar och utländska lastbilar. Enstaka hetsare i alla möjliga modeller kör nära också, men de susar ganska snart förbi, de som verkligen har den här körstilen kör volvo. Varför? Är det tillverkningsfel på alla volvo fr.o.m v70 kom, eller på förarna, eller både och?

Jag har försökt olika sätt att få dom att antingen öka avståndet eller köra om. Tända bromsljuset, sakta reducera farten till 20-40 under skyltat, hålla maximalt till höger, blinka höger, slå på varningsblinkersen, inget hjälper. Ringa polisen? Provat det också, men finns ju knappt några här, och de kör f.ö själva lika dåligt med sina firmabilar. Avståndet skulle öka om det var dragstång mellan bilarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Higgs:

Förare som nästintill stannar helt innan de kör in i en tom rondell.
Vad håller de på med? Är de så pass närsynta eller vad är problemet?
KÖR IN BARA FÖR FAEN.

Och är det 90km/h på motorvägen och väglaget är bra så ska du ligga i 90 INNAN du lämnar påfarten, inte 250m efter.
Väldigt svårt detta för en stor skala bilförare i Sverige.

Det är för låga krav på körkort och för få trafikpoliser ute i flödet idag.

Körde själv mc i förrgår och hade en idiot tre meter bakom mig när jag körde 75 på en rätt kurvig 70-väg med passagerar bakom runt klockan 21 på kvällen i mörkret. Hur kan man vara så jävla dum, om jag behöver bromsa av någon anledning blir jag och min passagerar överkörda av bilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Det roliga är ju att folk från andra avdelningar som sitter planterade vid datorn hela dagen förväntar sig snabba svar även från oss som har lite mer skiftande tid vid datorn. Ursäkta att jag utför arbete och inte vaktar datorn.

Jag som jobbar vid datorn dagligen har aktivt stängt av notiser. Det går fan inte att få något gjort när det skrivs frågor hela tiden på Teams. Jag svarar när jag kan och när jag har tid. Mitt arbete prioriteras enligt påverkan och omfattning. Ledningen tycker att jag ska ha 50% projekt, 10% admin, 20% adhoc 20% "luft".

Antingen sitter jag och jobbar med mina projekt eller så sitter jag och svarar på Berits frågor om varför Outlook bytat utseende och vem som bestämt det. Samt Nisses fråga om x går att utföra med Y eller alla onödiga frågor om Copilot, chatgpt etc. För att ledningen sen tycker att en yearly review helt plötsligt blev jätteakut och måste göras nu,nu,nu,nu....

Nä låt mig jobba så kommer jag svara när jag har tid.
Möten utan agenda åker rakt i papperskorgen ä.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

Jag som jobbar vid datorn dagligen har aktivt stängt av notiser. Det går fan inte att få något gjort när det skrivs frågor hela tiden på Teams. Jag svarar när jag kan och när jag har tid. Mitt arbete prioriteras enligt påverkan och omfattning. Ledningen tycker att jag ska ha 50% projekt, 10% admin, 20% adhoc 20% "luft".

Skillnad mot kunden/jobbet jag är på idag.. ställde en fråga när jag var relativt ny i gruppen (men inte på arbetsplatsen), Typ hur/var/när håller de på med licenser till mjukvarorna vi använder dagligen.. Fick inget svar på 3 veckor, alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Skillnad mot kunden/jobbet jag är på idag.. ställde en fråga när jag var relativt ny i gruppen (men inte på arbetsplatsen), Typ hur/var/när håller de på med licenser till mjukvarorna vi använder dagligen.. Fick inget svar på 3 veckor, alls.

3 veckor är ju lite lång tid men det bevisar ju att det saknas rutiner och processer för hur man säkerställer att en anställd får tillgång till det den behöver.

På mitt jobb så är det vilda västern i dokumentationen med 3 olika ställen 9 FAQ och inga innehåller länkar eller liknande.

Jag sitter dock inte och rullar på tummarna utan när det gått 3 dagar så såg jag till att leta upp rätt och nu är det dags att börja med ett gediget dokumentations projekt där ALLT skall konsolideras och alla gamla system stängs ner för write.

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donkey:

3 veckor är ju lite lång tid men det bevisar ju att det saknas rutiner och processer för hur man säkerställer att en anställd får tillgång till det den behöver.

På mitt jobb så är det vilda västern i dokumentationen med 3 olika ställen 9 FAQ och inga innehåller länkar eller liknande.

Jag sitter dock inte och rullar på tummarna utan när det gått 3 dagar så såg jag till att leta upp rätt och nu är det dags att börja med ett gediget dokumentations projekt där ALLT skall konsolideras och alla gamla system stängs ner för write.

I min gamla grupp, så hade vi en nätverksmapp med många av styrsystemens projektbackuper, robotar osv samt alla mjukvaror och dokumentation. företaget köptes upp typ nåt år sedan, de har fortfarande inte migrerat den mappen på nästan 700 GB, så för att komma åt det måste vi fortfarande sitta med det gamla företagets datorer och leta upp, sedan skicka via teams och allt trådlöst. När jag skulle byta bärbar förra året, så fick jag sitta 2! veckor och skicka filer via teams till mig själv för att få alla installationsfiler jag behövde då.

Permalänk
Medlem

Gubbgnäller på att Dexcom har iaf haft stora problem med sensorer som slutar fungera och gör att man måste byta dom i förtid. Utav nio sensorer tror jag vi iaf är uppe i åtta som antingen bara bestämt sig för att dö eller visar värden helt åt skogen.
Som tur är har ju grabben varit hemma när de dött så det varit lätt bara byta men blir ju ett jäkla hålla på med reklamationer osv

Permalänk
Medlem

Suck på steam. Installerar jag ett spel, och dubbelkollar med "verify game files" så är det 85% chans att MINST en fil inte verifieras rätt och måste hämtas om, i stort sett varje spel.
Verifierar jag inte installationen direkt efter installationen, så krashar oftast spelen för någon fil är korrupt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VinterSolen:

Suck på steam. Installerar jag ett spel, och dubbelkollar med "verify game files" så är det 85% chans att MINST en fil inte verifieras rätt och måste hämtas om, i stort sett varje spel.
Verifierar jag inte installationen direkt efter installationen, så krashar oftast spelen för någon fil är korrupt.

Aldrig nånsin varit med om. Låter mer som ett problem med antingen din hårddisk eller uppkoppling.