Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Fast det är väl just där kommunikationen rasat ihop i det läget? Om beta-fixen fungerar och man därmed anser att det inte längre är bråttom, men inte berättar att man anser att den fungerar, då är ju det också ett problem... Alla hoppar inte på beta-versioner.

Om de inte trodde att den fungerade så skulle de inte släppa beta-fixen överhuvudtaget.

Men det är skillnad på "Den här fixen verkar fungera som den ska" och "Vi har testat den här fixen grundligt, och känner oss rätt säkra på att den fungerar som den ska"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Om de inte trodde att den fungerade så skulle de inte släppa beta-fixen överhuvudtaget.

Men det är skillnad på "Den här fixen verkar fungera som den ska" och "Vi har testat den här fixen grundligt, och känner oss rätt säkra på att den fungerar som den ska"

Fast det var ju specifikt "Sedan om den [betan] fungerar så fungerar den ju, och då kan man ta sig tid med en fullt utvärderad version som nästa." jag svarade på. Där det jag invänder mot är att brådskan påverkas av att betan verkar fungera, om man nu inte kommunicerar kring detta.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Fast det var ju specifikt "Sedan om den [betan] fungerar så fungerar den ju, och då kan man ta sig tid med en fullt utvärderad version som nästa." jag svarade på. Där det jag invänder mot är att brådskan påverkas av att betan verkar fungera, om man nu inte kommunicerar kring detta.

Nu tror jag det är vi som har ett kommunikationsproblem.
Exakt vad är det du invänder mot?
Och vad är det som de skall kommunicera om? Att betan verkar fungera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Nu tror jag det är vi som har ett kommunikationsproblem.
Exakt vad är det du invänder mot?
Och vad är det som de skall kommunicera om? Att betan verkar fungera?

Om man som tillverkare anser att "betan är ute och den verkar fungera, så nu är det inte bråttom längre" (omformulering men med samma innebörd som jag läser in i det jag svarade på), då är det antingen:

1) Ett kommunikationsproblem att man inte går ut med i princip "vi ser att betan verkar fungera, så kör på den, vi kommer inte släppa någon ny beta och det är inte längre bråttom att släppa final-versionen eftersom vi redan släppt något som fungerar".
2) Rent felaktigt att det inte längre är bråttom.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Fast det är väl just där kommunikationen rasat ihop i det läget? Om beta-fixen fungerar och man därmed anser att det inte längre är bråttom, men inte berättar att man anser att den fungerar, då är ju det också ett problem... Alla hoppar inte på beta-versioner.

Ja, hellre det. Det håller jag med om

Beror ju på om det handlar om att det inte längre är bråttom eller bara att det tar tid att testa igenom nya versionen.

Agesa verkar ju vara lite messy, är väl en av anledningar till varför det är på väg ut och allt ska bli open source istället med opensil, hoppas det går vägen.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200