:)
Visa signatur
Senast redigerat
Visa signatur
Visa signatur
Tjenare,
Jag kör idag med en AOC 32" CQ32G1 och en äldre Asus ASUS 27" VG278HE som har används vertikalt, jag kopplade för någon dag sen bort Asus skärmen och upptäckte att skrivbordet blev betydligt mycket trevligare med bara en skärm, dock saknar jag funktionaliteten.
Men i mitt sökande hittade jag PbP och insåg att en t.ex. 21:9 40" skärm med PbP där ena kan vara 16:9 och fungera som gaming del och den andra, 5:9 för youtube, artiklar etc.
Tänker jag rätt här? Har märkt att man oftast bara kan läsa sig till att skärmen har PbP och inte i vilka format och behöver därav lite hjälp att hitta ett alternativ.
Har spanat in denna, men kan ej få svar från supporten och vilka format av PbP den stödjer https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/gamingskarm-31...
Krav på 144hz minst, annars hade det varit trevligt med HDR(10) men inte ett krav, och en rimlig slant
Någon som har tips en bra skärm, eller erfarenheter av att daily driva PbP som kan va värda att höra?
PbP är till för att hantera olika källor och som sådan är funktionen rätt begränsad och sällan aktuell, särskilt med sådant som HDR och adpativ sync som globalt påverkar hela panelen och skärmen.
Det dyker upp den här typen av frågor hyfsat ofta och det handlar nog mer om att tänka ett steg längre istället för att överföra ett tidigare tankesätt, i detta fall att få en skärm att hårdvarumässigt bete sig som separata skärmar. Vilket är dels en låsning i funktion, dels blir det mycket svårare att finna "rätt" produkt – om den ens finns – när du letar efter en specifik och ovanlig lösning. Särskilt som du också siktar in dig på en snäv kategori av 40 tums 21:9-modeller med 144 Hz och gärna HDR plus då den där PbP-lösningen som inte riktigt är vad man tänker sig.
Vad som verkar vara den gängse lösningen är att du kör skärmen som vanligt i Windows och löser det du vill uppnå med mjukvara som låter dig disponera skärmytan enligt önskemål och behov snarare än att gå omvägar via hårdvara.
Namnen på mjukvarorna är precis på gränsen av minnet dock, så här kan nog fler flika in. Display Fusion kanske?....
PbP är till för att hantera olika källor och som sådan är funktionen rätt begränsad och sällan aktuell, särskilt med sådant som HDR och adpativ sync som globalt påverkar hela panelen och skärmen.
Det dyker upp den här typen av frågor hyfsat ofta och det handlar nog mer om att tänka ett steg längre istället för att överföra ett tidigare tankesätt, i detta fall att få en skärm att hårdvarumässigt bete sig som separata skärmar. Vilket är dels en låsning i funktion, dels blir det mycket svårare att finna "rätt" produkt – om den ens finns – när du letar efter en specifik och ovanlig lösning. Särskilt som du också siktar in dig på en snäv kategori av 40 tums 21:9-modeller med 144 Hz och gärna HDR plus då den där PbP-lösningen som inte riktigt är vad man tänker sig.
Vad som verkar vara den gängse lösningen är att du kör skärmen som vanligt i Windows och löser det du vill uppnå med mjukvara som låter dig disponera skärmytan enligt önskemål och behov snarare än att gå omvägar via hårdvara.
Namnen på mjukvarorna är precis på gränsen av minnet dock, så här kan nog fler flika in. Display Fusion kanske?....
Jag förstår vad deu menar, får kika runt lite på mjukvarusidan då heltenkelt. För att förtydliga så har jag i princip inga hårdvarukrav utöver >144hz och allting annat är bonusar
Copyright © 1999–2024 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.