SFW! Skelett-musen Endorfy LIV Plus för fjäderlätt gaming

Permalänk
Melding Plague

SFW! Skelett-musen Endorfy LIV Plus för fjäderlätt gaming

En högpresterande gamingmus med den berömda sensorn PixArt PAW3395 simmar in i bild.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Surt att tappa ett chips ner i den

Permalänk
Medlem

Bra att ni visade lite av mjukvaran också

Skrivet av sassa46:

Håller med
Har aldrig förstått poängen med att ha massa hål i musen. Vill ha ett skal som täcker komponenterna utan konstigheter.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

69g och fullt med hål, gör om gör rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sassa46:

Speciellt vinägerchips.

Det är väl personligt, men jag föredrar lätta möss utan hål. Har en Logitech Superlight (första versionen), bytte från en tidigare Glorious model D med hexagon-hål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robertd:

69g och fullt med hål, gör om gör rätt

160 timmar batteritid gör vikten rätt rimlig.

Permalänk
Medlem

Om det hade varit en mus med sladd, utan batteri så hade 69g med hål varit lite löjligt mycket, ja. Det finns många möss utan hål som väger mindre.

Själv störs jag inte av sladden till min frådfulla mus, då jag har den upphängd bakom skärmkanten (ghetto mouse bungee).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om det där är en "mus" så skulle jag inte ha nåt emot en präktig bastant "soptippsråtta" som man kan lägga hela handen på och skulle inte göra nåt om den väger ett halvkilo, stålchassi. Tyngd = kvalitet.
Har aldrig förstått varför allt måsta vara så tunt och lätt, är datoranvändare generellt så svaga idag att de inte orkar lyfta/putta 500 gram med en hand?
Lägger jag högerhanden rakt över nuvarande G5'a så hamnar fingertopparna 4cm framför knapparna, tummen 5cm vänster om sidoknapparna, och ändå är G5'an en av de större såvitt jag känner till. Har ännu inte hittat nån större/bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Om det där är en "mus" så skulle jag inte ha nåt emot en präktig bastant "soptippsråtta" som man kan lägga hela handen på och skulle inte göra nåt om den väger ett halvkilo, stålchassi. Tyngd = kvalitet.
Har aldrig förstått varför allt måsta vara så tunt och lätt, är datoranvändare generellt så svaga idag att de inte orkar lyfta/putta 500 gram med en hand?
Lägger jag högerhanden rakt över nuvarande G5'a så hamnar fingertopparna 4cm framför knapparna, tummen 5cm vänster om sidoknapparna, och ändå är G5'an en av de större såvitt jag känner till. Har ännu inte hittat nån större/bättre.

Eller som man brukar säga: Stora händer. Stora möss.

Permalänk
Medlem

poff priset e ju bara för mycket

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Du får skaffa dig en äldre gaming istället, från tiden då det ansågs att en gamingmus skulle ha en viss tyngd:
https://www.sweclockers.com/test/5969-microsoft-sidewinder-mouse/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heliopause:

Om tyngd är kvalitet så är lätt precision och kontroll.

De här mössen är inte gjorda för att hållas med hela handen ovanpå, så de ligger i handlfatan, utan för klo-grepp

Permalänk
Medlem

Mycket gojs som kommer fastna i den där. Kul att rengöra

Permalänk
Avstängd

Gav 300 spänn för min Xlite Pulsar v2 Mini som väger in på 55gram, oklart varför man ska välja den där sponsrade musen framför en Xlite?