Känner ni att ni någon gång har råkat gjort bort er på SweC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibrand:

Väldigt bra fråga, jag trodde 'nekro' i forumsammanhang betydde 'att väcka liv i något gammalt och insomnat', men tråden är ju från Juli i år.. så Printscreen har kanske en annan tolkning.

Tack, nu är jag med på noterna. I och med att alla inlägg innan mitt är från 15 till 17 juli, är mitt inlägg i sammanhanget verkligen 'nekro'. Nu förstår jag plötsligt vad Printscreen menar.

Skrivet av Adnerhill:

Blev avstängd i en vecka nä jag erbjöd mig att sälja en sak som en annan medlem diskuterade/sökte efter i forumet tråden var ingen köpt annons Var tråkig vecka..!

Jag förstår det. Tur att du inte blev avstängd under lång tid.

Skrivet av Jacob:

Blev permbannad efter att ha bett mig som ett arsle i forumet och varit oskön mot redaktionen en gång för mycket. Anställdes ett par år senare av samma redaktion.

Aj då. Antar att ni redde ut det eftersom redaktionen anställde dig igen. Själv har jag dock aldrig betett mig illa, men har däremot varit lite osmidig (som jag har nämnt tidigare i tråden).

Skrivet av k4rst3n:

Kan ha sagt något olämplig en gång i Discord voice chat men sa förlåt och skämdes en vecka efter.

Alla kan nog bete sig lite dumt ibland, men det känns bra när man kan be om ursäkt, för då kan man lägga det bakom sig och sedan gå vidare.

Skrivet av LaoLao:

Gjort bort sig och gjort bort sig. För egen del har det främst handlat om att blotta kunskapsluckor och erkänna att jag kanske inte förstår saker som andra ser som självklara. Jag är inte här för att visa min intelligens- och kunskapsnivå, jag är här för att lära mig.

Sen tror jag att vad man räknar som att "göra bort sig" ändras med åldern. Jag skulle säga att jag nu med lätthet kan skriva saker utan att skämmas, som jag hade sett som att "göra bort mig" för 20-25 år sen. Det viktiga är att försöka vara trevlig, vänlig och inom ramen för det, även ärlig.

Bra insikter. Jag känner lite som du, att jag är mer här för att lära mig. Många medlemmar har betydligt mer kunskap än jag, men det är ändå kul att hänga på forumet.

Att vad man räknar som att "göra bort sig" ändras med åldern, kan jag inte riktigt jämföra än, då jag bara har varit medlem i fyra år. Det närmsta jag kan komma är när jag för några år sedan startade en tråd med en dåligt formulerad rubrik som löd Önskemål att kräva obligatorisk bekräftelse på genomförd betalning av vanliga fakturor?,. Om jag fick vrida tillbaka tiden skulle jag istället ha skrivit Vad anser ni om obligatorisk bekräftelse på genomförd betalning?

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelundgren:

Att vad man räknar som att "göra bort sig" ändras med åldern, kan jag inte riktigt jämföra än, då jag bara har varit medlem i fyra år. Det närmsta jag kan komma är när jag för några år sedan startade en tråd med en dåligt formulerad rubrik som löd Önskemål att kräva obligatorisk bekräftelse på genomförd betalning av vanliga fakturor?,. Om jag fick vrida tillbaka tiden skulle jag istället ha skrivit Vad anser ni om obligatorisk bekräftelse på genomförd betalning?

Jag menar inte tiden på Sweclockers utan antalet levnadsår. Det vanliga är att man skäms över mycket mer i yngre år än i äldre. Ditt inlägg som du nu råkar skämmas så mycket över ser jag mer som ett litet misstag snarare än att du har "gjort bort dig".

Visa signatur

Vad är viktigast: att skriva av dig eller att bli förstådd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaoLao:

Jag menar inte tiden på Sweclockers utan antalet levnadsår. Det vanliga är att man skäms över mycket mer i yngre år än i äldre. Ditt inlägg som du nu råkar skämmas så mycket över ser jag mer som ett litet misstag snarare än att du har "gjort bort dig".

Förlåt, jag var nog lite för snabb. Men jag känner igen mig i det du säger, och skäms också mer över mycket mer i yngre år än vad ag gör idag. Vad gäller rubriksättningen på min "faktura-tråd", fick jag en helt annan respons än vad jag hade förväntat mig, därav att jag skäms. Annars hade jag inte brytt mig.

Visa signatur

Var rädd om vår planet och varandra.