Alienware area 51 ALX finns det något värde?

Permalänk
Medlem

Alienware area 51 ALX finns det något värde?

Tjatja. Har en alienware area 51 ALX dator stående här hemma. Jag vet inte om jag kanske borde sälja den eller inte. Som jag förstått kan det finnas intresse av gamla alienware chassi. Vad tror ni ? Någon som vet 😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Doran:

Tjatja. Har en alienware area 51 ALX dator stående här hemma. Jag vet inte om jag kanske borde sälja den eller inte. Som jag förstått kan det finnas intresse av gamla alienware chassi. Vad tror ni ? Någon som vet 😊

Den här tråden hade varit roligare med ett par bilder.

Intresse finns säkert hos flera. Gäller bara att nå ut till rätt målgrupp.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Tack för tips. Får lägga upp lite bilder på den då 😊

Permalänk
Medlem

Lite spec på vad det är för hårdvara i den är ju även det en extremt viktig del i om nån kan vara intresserad av den.
Då JAG och troligen dom flesta inte skulle kunna gissa sig till om en alienware area 51 ALX dator har en pentium 2 heller en 13900K cpu.
Dvs det är en EXTREMT stor skillnad i folk som skulle vilja ha en dator med en P2 vs en 13900K cpu.

Om man nu skulle vara intresserad av en dator från ett visst år och/heller med viss cpu/gpu/etc så kommer man inte att sitta och titta på forumtrådar/annonser som bara säger tillverkare/modell och sen behöva söka på hundratals tillverkare/modell kombinationer för att hitta det man letar efter.
Undantaget är om man VET om ett par modeller som har det man letar efter heller om man letar en specifik modell för att man/nån annan hade just den, men det är väldigt sällan det händer!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad endast i chassit

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Lite spec på vad det är för hårdvara i den är ju även det en extremt viktig del i om nån kan vara intresserad av den.
Då JAG och troligen dom flesta inte skulle kunna gissa sig till om en alienware area 51 ALX dator har en pentium 2 heller en 13900K cpu.
Dvs det är en EXTREMT stor skillnad i folk som skulle vilja ha en dator med en P2 vs en 13900K cpu.

Om man nu skulle vara intresserad av en dator från ett visst år och/heller med viss cpu/gpu/etc så kommer man inte att sitta och titta på forumtrådar/annonser som bara säger tillverkare/modell och sen behöva söka på hundratals tillverkare/modell kombinationer för att hitta det man letar efter.
Undantaget är om man VET om ett par modeller som har det man letar efter heller om man letar en specifik modell för att man/nån annan hade just den, men det är väldigt sällan det händer!

Tack för tips. Jag kan ju naturligtvis lägga ut det med men det är gamla grejjer i och jag undrade mest om chassit är intressant, om det är värt att spara på eller sälja vidare 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Jag är intresserad endast i chassit

Jasså? Vet du om det ens är värt någonting ? Jag vet att för några år sedan såldes dom ganska dyrt i iallafall usa men efterfrågan kanske inte är densamma i lilla Sverige 🤷🏼‍♀️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doran:

Jasså? Vet du om det ens är värt någonting ? Jag vet att för några år sedan såldes dom ganska dyrt i iallafall usa men efterfrågan kanske inte är densamma i lilla Sverige 🤷🏼‍♀️

Du kan se mitt gamla galleri jag hade en ALX Predator 2 från usa köpte för 1200+frakt, köpte sen även en Aurora R3 för 1099+frakt

Oklart andrahands värde, det är väl värt vad någon vill betala för den

Som sagt hade bilder hjälpt så man kan se exakt vilken version det är

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Du kan se mitt gamla galleri jag hade en ALX Predator 2 från usa köpte för 1200+frakt, köpte sen även en Aurora R3 för 1099+frakt

Oklart andrahands värde, det är väl värt vad någon vill betala för den

Som sagt hade bilder hjälpt så man kan se exakt vilken version det är

Nu finns det lite bilder i tråden 😊