Digitala spelfynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Gällande Amazon Gaming koder man får som Prime medlem.
Kan man lösa in dem när som helst i framtiden, eller måste de lösas in innan erbjudandet går ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Gällande Amazon Gaming koder man får som Prime medlem.
Kan man lösa in dem när som helst i framtiden, eller måste de lösas in innan erbjudandet går ut?

Innan erbjudande går ut

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Far Cry 6

Pris: ~60 kr

Gäller fram till 25 Juli 12:00

Ytterligare -20% med koden UBISOFT20 , cirka -12kr och slutpris 47,92 kr
Många bäckar små

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Far Cry 6

Pris: ~60 kr

Gäller fram till 25 Juli 12:00

Skrivet av Wesslan1:

20% extra med UBISOFT20 så 48 kr

Jag frågade min son om det var värt och köpa för 48kr och svaret var gränsfall. Nån mer som har en åsikt? Har spelat 3,4 & 5 flera gånger.

M

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Oortcloud:

Jag frågade min son om det var värt och köpa för 48kr och svaret var gränsfall. Nån mer som har en åsikt? Har spelat 3,4 & 5 flera gånger.

M

Tycker det är ett ganska underhållande spel, helt klart värt 50 spänn om man gillar speltypen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

M

Det är nog det sämsta spelet i serien, om man ser till reviews m.m. Men har du spelat de andra så mycket skulle jag personligen köpa det för en 50-lapp om så bara för att testa det i 2 timmar. Ingen stor förlust om det är dåligt. Men kolla någon YouTube recension på det om du ändå tvekar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

M

Ja, givetvis är det värt det! Det är Far Cry i Västindien. De som klagar på spelet är mest trötta på spelserien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

M

Jag gillade spelet. Mkt action och uppåt tempo

Permalänk
Medlem

Någon som har lyckata köpa spel till ps på ubisoft rean?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

M

Inte alls like bra som FC5 och New Dawn. Men 48 spänn är det värt. Lätt! Särskilt i coop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Tycker det är ett ganska underhållande spel, helt klart värt 50 spänn om man gillar speltypen

Skrivet av ToxicMonkey:

Det är nog det sämsta spelet i serien, om man ser till reviews m.m. Men har du spelat de andra så mycket skulle jag personligen köpa det för en 50-lapp om så bara för att testa det i 2 timmar. Ingen stor förlust om det är dåligt. Men kolla någon YouTube recension på det om du ändå tvekar.

Skrivet av paperboy:

Ja, givetvis är det värt det! Det är Far Cry i Västindien. De som klagar på spelet är mest trötta på spelserien.

Skrivet av Millhouse1:

Jag gillade spelet. Mkt action och uppåt tempo

Skrivet av richie80:

Inte alls like bra som FC5 och New Dawn. Men 48 spänn är det värt. Lätt! Särskilt i coop.

Det är ju inga pengar och tala om så det blir nog ett köp.

M

Permalänk
Medlem

Varför fick inte tipset om att GOG ger Fallout London gratis ligga kvar? För att det är en mod och inte fristående spel?

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Varför fick inte tipset om att GOG ger Fallout London gratis ligga kvar? För att det är en mod och inte fristående spel?

Lite tråkigt att behöva köpa någonting för flera hundra för att spela något som är ’gratis’

Permalänk
Skrivet av medbor:

Lite tråkigt att behöva köpa någonting för flera hundra för att spela något som är ’gratis’

Skulle vilja påpeka det är ju samma med Amazon Prime spel folk länkar ju?
Du måste köpa Prime för att få spel "gratis"..
Men det är bara min åsikt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FishyFish:

Håller med till fullo!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Oooooh! Är dom klara med den nu? Wooohoo! som jag har längtat sen jag läste om det för jagvetintehurlängesen!

Edit: Vänta nu "Currently it is a requirement that if you own the game on Steam, for you to downgrade
Fallout 4 to the pre next gen (Fallout 4 1.10.163.0) release of the game.
"
Ugh, det orkar jag inte med.. Får väl kika in igen när jag faktiskt kört igenom hela fo4 (Jag startade fyran först för nån månad sen och har ännu så mycket kvar att uppleva) Jäklar vad jag gillar alla i hela serien.

Visa signatur

Livet är som en soppa, med hårstrån i. -Men man måste ju äta.- Svante Grundberg och Björn Wallde.
If you've ever suffered from insomnia, you'll know what a nightmare it can be. - Caron Keating.

· i5 4670K · 32GB · GTX1060 6GB ·

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Fallout 4 goty kostar inte mer än 185kr på GOG och det är en fynd-tråd, står inget i första inlägget om att det måste vara helt gratis.

Skrivet av FishyFish:

Jo, fast många äger redan Fallout 4.

Skrivet av dan@work:

Oooooh! Är dom klara med den nu? Wooohoo! som jag har längtat sen jag läste om det för jagvetintehurlängesen!

Edit: Vänta nu "Currently it is a requirement that if you own the game on Steam, for you to downgrade
Fallout 4 to the pre next gen (Fallout 4 1.10.163.0) release of the game.
"
Ugh, det orkar jag inte med.. Får väl kika in igen när jag faktiskt kört igenom hela fo4 (Jag startade fyran först för nån månad sen och har ännu så mycket kvar att uppleva) Jäklar vad jag gillar alla i hela serien.

Från IGNs guide: "Using the GOG Galaxy platform, you’ll be able to simply download Fallout 4: GOTY Edition and then install Fallout: London after. Then it's just a case of launching the game and playing"

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Fallout 4 goty kostar inte mer än 185kr på GOG och det är en fynd-tråd, står inget i första inlägget om att det måste vara helt gratis.

Jo, fast många äger redan Fallout 4.

Från IGNs guide: "Using the GOG Galaxy platform, you’ll be able to simply download Fallout 4: GOTY Edition and then install Fallout: London after. Then it's just a case of launching the game and playing"

Håller med att det inte är så farligt, men då borde ju tipset vara omvänt: FO4 GOTY för 185kr, och London DLC gratis

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Prey: Standard Edition och Batman: Arkham Knight för 57 kr just nu på GOG. Alltså, dom 2 för 57 kr. Prey: Digital Deluxe Edition med Mooncrash-expansionspaketet kostar just nu 91,10 kr. Man får då basspelet helt gratis.

Angående Prey - det har tidigare varit "gratis" på Epic och Amazon Gaming. Epic-versionen inkluderar DLC:t Mooncrash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Angående Prey - det har tidigare varit "gratis" på Epic och Amazon Gaming. Epic-versionen inkluderar DLC:t Mooncrash.

Ok Det är ju bra (beroende på hur mans er på saker, för mig är inte bra alls), men det finns de som inte vill ha något med Amazon Gaming eller Epic Games att göra.

GOG är bättre än alla andra spelplattformar då man äger de spel som man köper därifrån, DRM-fritt, precis som förr. Vill man ladda hem installationsfilerna och lagra dom lokalt, varsågod. Inga begränsningar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Skrivet av Airikr:

Ok Det är ju bra (beroende på hur mans er på saker, för mig är inte bra alls), men det finns de som inte vill ha något med Amazon Gaming eller Epic Games att göra.

GOG är bättre än alla andra spelplattformar då man äger de spel som man köper därifrån, DRM-fritt, precis som förr. Vill man ladda hem installationsfilerna och lagra dom lokalt, varsågod. Inga begränsningar.

Ja, min kommentar var riktad till de moraliskt underlägsna som kanske redan har Prey på Epic eller GOG för att de "fått" det av Epic eller Amazon men har glömt det. Det kommer ju nya spel varje torsdag, lätt hänt.

Grammatik
Permalänk
Medlem
Skrivet av InteIdiot:

Snyggt! Jag hade faktiskt glömt det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Gratis Epic denna vecka:

Death's Gambit - Afterlife

World of Warships - Starter Pack: Albany

Nästa vecka: The Callisto Protocol och Gigantic: Rampage Edition

World of Warships — Starter Pack: Albany är en add on och kräver som jag förstår det grund spelet World of Warships Det är gratis just nu med.

M

Inlägg flyttat till rätt tråd - MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oortcloud:

World of Warships — Starter Pack: Albany är en add on och kräver som jag förstår det grund spelet World of Warships Det är gratis just nu med.

M

Ja jäklar vilken stor diskussion jag startade....🙄

M

Permalänk
Skrivet av AlxMedia:

Vet inte om man får posta spel här i tråden, men:

The Crew 2 på Steam för 1 euro:
https://store.steampowered.com/app/646910/The_Crew_2/

Även the The Crew Motorfest är nedsatt (till 20€).

Ivory Tower har dessutom lovat att båda spelen ska ska få offlineläge så att de inte går samma öde till mötes som första The Crew.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Runeclaw:

Fanatical har en bundle med bland annat Warhammer 40.000: Rogue Trader, Steamworld Build, The Gunk och 13 andra spel för bara 145 kronor.

Shit vilket pris och iaf hälften är riktigt bra spel. Köp!

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Så jag missade "Beamdog & Owlcat: RPG Masters" från humble med typ 2 veckor, vilket var lite surt. Någon som vet ett bra ställa där man kan se deals som inte nämns i tråden? Är det bara reddit eller discord? Tycker inte om sidorna då det spammas med en massa som inte är intressant och en del som inte är relevant.

Permalänk
Skrivet av Frejoh466:

Så jag missade "Beamdog & Owlcat: RPG Masters" från humble med typ 2 veckor, vilket var lite surt. Någon som vet ett bra ställa där man kan se deals som inte nämns i tråden? Är det bara reddit eller discord? Tycker inte om sidorna då det spammas med en massa som inte är intressant och en del som inte är relevant.

Har du provat https://isthereanydeal.com/?

Permalänk
Skrivet av JantesInferno:

Jag hittade den och gg.deals, vilket jag kollar på. isthereanydeal tycks vara bättre. Men de har ingen notifikation på bra "deals" utan man måste lägga till det på listan eller kolla highlights.

Sweclockers tråden är bra för den kan hitta spel som jag kanske inte visste fans eller pröva något nytt då det är ett bra pris (samt lite mer populära saker än något obskyrt indi spel som är 90% varan månad.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Om man ännu inte har skaffat sig Metro Redux spelen har Steam galen rea på dem nu;

Metro 2033 Redux - 1.99€
https://store.steampowered.com/app/286690/Metro_2033_Redux/

Metro Last Light Redux - 1.99€
https://store.steampowered.com/app/287390/Metro_Last_Light_Redux/

De har även en bundle med de två ovan plus Metro Exodus med expansion pass - 6.96€
https://store.steampowered.com/bundle/13326/Metro_Saga_Bundle/

Edit:
Expansion pass tycks innehålla alla 4 DLC's till Exodus.

Exodus + Expansionerna finns även fristående
Metro Exodus Gold Edition - 3.99€
https://store.steampowered.com/sub/298833/

Sugen på detta, aldrig spelat serien. En fråga om den stora bundlen, där ingår inte enhanced edition (EE) va?
Om jag vill köpa alla spel (med EE) så borde jag istället köpa de två Redux spelen för sig samt Exodus Gold Edition, för total 1€ mer. Har jag tolkat alla paket rätt då?
Klickat mig igenom alla titlar på Steam och blir en del fram och tillbaka om vad som ingår i vad.

Edit/Update: Kollade lite noggrannare och köpte bundlen för 6.96€. Kan bekräfta att det var Gold edition som ingick (tack vare expansion pass väl).

Visa signatur

Nr 1: Prime X670-P, 7800X3D, Peerless Assassin SE, Fury Beast 32GB 6000MHz CL36, 4070 Ti Super, SN850X 1TB + MP600 Pro 2TB, V850 Gold i Multi, North.
Nr 2: B550-A Pro, 5700X, Hyper 212 Evo V2, Vengeance 32GB 3200MHz CL16, 1080 Ti, Firecuda 510 1TB + HDD 3TB, Focus GX 650W, Pure Base 500DX.
Någon laptop eller två.