Låter ni er laptop vara ansluten/stå på laddning dygnet runt?

Permalänk
Hedersmedlem

Jooblaptopen kan inte riktigt hantera det där. Den blir så överlycklig av konstant ström att den har svårt att gå i viloläge.
Har hört den köra fläktar på högvarv mitt i natten (ja - stängd skärm).
Efter det var det färdiglekt med nattladdning hehe.

Hemlaptopen är aldrig inkopplad dygnet runt - den flyttas runt för mycket för det.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Har aldrig jobblaptopen inkopplad 24/7 då den har svårt att gå i viloläge, kan dra igång fläktarna för fullt i tid och otid så den dras ut efter varje arbetsdag hemma och läggs undan.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - WD Black SN850X 1TB - MSI GeForce RTX 3070 Suprim X - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk

Jag bytte precis laptop men min gamla var en Dell Latitude E7250. Den hade löstagbart batteri, så jag ploppade bara ur batteriet när jag hade den ansluten till laddaren, så slipper jag oroa mig över att batteriet skall ta skada.
Min nya dator är iofs begagnad men den är en rejäl uppgradering.
Jag har en fråga kring ämnet då min "nya" laptop inte har löstagbart batteri.
Jag kan begränsa så att den inte laddar batteriet till mer än 80% vilket gör att batteriet inte slits så fort.
I min telefon (Sony Xperia 1 V) så har jag möjligheten att laddaren endast ger ström till telefonen utan att den laddar batteriet.
Någon som vet om min dator har samma eller liknande möjlighet?
Datorn är en HP ZBOOK 14U G6.

För när jag googlade lite om det så hittade jag bara information om att batteriet laddas upp till 80% och sedan slutar ladda batteriet.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz