Är Comviq en sån katastrof som det verkar på trustpilot?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Vilken tur, men du har aldrig åkt pendeltåg Södertälje-Sundbyberg/Solna?`Allra helst när det är mer än kvartsfullt

Åker inte den sträckan i rusningstid men åker Stockholm C - Älvsjö några gånger och för mig har de fungerat bra, även de gånger jag åker fjärrtåg (SJ) har sträckan Stockholm - Södertälje fungerat bra för mig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av jnsson:

Åker inte den sträckan i rusningstid men åker Stockholm C - Älvsjö några gånger och för mig har de fungerat bra, även de gånger jag åker fjärrtåg (SJ) har sträckan Stockholm - Södertälje fungerat bra för mig.

Det är mycket bra, Sthlm-Älvsjö är max 10 minuter och den delen fungerar bra.
Östertälje och fram till Flemingsberg kan det vara katastrofalt dåligt om man åker mellan rusningarna, allra värst är det om man råkar i rusningstrafik för då kan man inte göra något i princip. Spotify vägrar ladda GUI:t och kan inte ens spela offline-listorna typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Får spara != Få

Permalänk
Medlem

Har Comviq och deras täckning är väldigt dålig på vissa ställen. På delar av Arlanda har jag ingen täckning alls på Comviq medan min företagstelefon (Telia) har full täckning. Där man har täckning så är Comviq bra, men det finns Dead spots lite över allt där det är rent ut sagt uselt!
Hemma har jag inga problem alls och det fungerar klanderfritt. Åker jag in till biblioteket i stan så är det dead spot igen. Ingen täckning.
Annars är jag nöjd med min mobil (iphone 13 mini) och abonnemang 100GB 399/mån. Ända gången dom ringer har varit när mitt abonnemang håller på att gå ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sredder:

Har Comviq och deras täckning är väldigt dålig på vissa ställen. På delar av Arlanda har jag ingen täckning alls på Comviq medan min företagstelefon (Telia) har full täckning. Där man har täckning så är Comviq bra, men det finns Dead spots lite över allt där det är rent ut sagt uselt!
Hemma har jag inga problem alls och det fungerar klanderfritt. Åker jag in till biblioteket i stan så är det dead spot igen. Ingen täckning.
Annars är jag nöjd med min mobil (iphone 13 mini) och abonnemang 100GB 399/mån. Ända gången dom ringer har varit när mitt abonnemang håller på att gå ut.

Täckning är verkligen individuell. Jag har väldigt sällan deadspots med Tele2s nät. Jag har också ett Halebop kontantkort och det har varit ungefär lika i täckning för mig. Däremot när jag var uppe i Delsbo, bodde några km utanför så hade Telias nät knappt någon täckning på 4G (skulle finnas 5G enligt deras karta men har inte tillgång till 5G med Halebops kontantkort) och fick 3 mbit/s. Tele2s nät på samma ställe hade full 5G täckning och jag slog i min hastighetsgräns på 100 mbit/s (fick ca 120) men kunde fått högre om jag hade haft ett abonnemang med högre hastighet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Får spara != Få

Tomato tomato? 🙂
Du skrev ursprungligen att jag hade något sämre än vad de erbjuder för samma pris, men jag har precis det du nämnde.

Oavsett så nyttjar jag typ max 3GB per månad om jag inte är bortrest, så det spelar mindre roll om jag får/har 10, 20 eller 30GB surf.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterP57:

Bytt levverantör.

Eller operatör

Permalänk
Medlem
Skrivet av shugge:

Tomato tomato? 🙂
Du skrev ursprungligen att jag hade något sämre än vad de erbjuder för samma pris, men jag har precis det du nämnde.

Oavsett så nyttjar jag typ max 3GB per månad om jag inte är bortrest, så det spelar mindre roll om jag får/har 10, 20 eller 30GB surf.

Till att börja med skrev du:

Skrivet av shugge:

Har haft lite olika, just nu har jag 10GB surf (får spara upptill 30GB) för 195kr/mån.

Skrev inget om att du hade nåt som var sämre. Jag kom med ett förslag att du borde kunna få en bättre deal iom de hade ett erbjudande på det abbonemanget du skrev att du hade.

Då hade du helt plöstligt 30gb/mån.
Det spelar mindre roll ja, men don't twist my words..

Permalänk
Medlem
Skrivet av n0kturnal:

Till att börja med skrev du:

Skrev inget om att du hade nåt som var sämre. Jag kom med ett förslag att du borde kunna få en bättre deal iom de hade ett erbjudande på det abbonemanget du skrev att du hade.

Då hade du helt plöstligt 30gb/mån.
Det spelar mindre roll ja, men don't twist my words..

Då är jag med 🙂 Att Comviq kallar det för 10GB trots att man får det dubbla är vad som rör till det.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

De är svåra att få tag på
Man får vädja och böna och be för att de ska göra om abonnemang till Kontantkort (en timma tog det för mig) och det är surt dyrt.

MEN: Abonnemang/Kontantkort det fungerar bra i det dagliga arbetet / användandet.

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Permalänk
Medlem

Kört comviq senaste tre åren, inte varit några problem.

Har du inte bråttom brukar de ha riktigt bra black friday erbjudanden.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."