GTA 5 för PC får antifusk – kan få raytracing

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Så sant. Tveksam till att BattlEye hanterar nätverkspaket, kvar blir då ett anti-cheat som förr eller senare kommer kringgås och de av oss med rent samvete tvingas köra potentiellt farlig programvara för att kunna spela.

Du kan ställa in att BattlEye inte ska köras. Tror även att du kan skippa installationen helt. Om du redan har installerat det ska det gå att avinstallera. Men utan BattlEye kommer du aldrig åt onlinedelen. Vilket för vissa kanske bara är positivt.

Det låter bra. Jag skulle aldrig köra denna sorts inträngande programvara i kernel mode.

GTA 5 spelar jag endast i single player, tror inte jag hört ett enda positivt ord om GTA Online, däremot väldigt roliga kommentarer om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Värt att nämna, man har valt att inte slå på stöd för Linux i BattlEye-implementeringen. Således fungerar inte MP med Steam Deck längre. Svaret från Rockstar är, ”Vi stödjer inte Linux officiellt ändå, prata med Valve”. Så korkat.

Fy helvetes vad sunk.. Har över 500h bara i mp-läget, men då är det dags att överlåta platsen på hårddisken till något annat då helt enkelt.

Får bara hoppas att de låter red dead 2 vara ifred, men tvivlar litegranna på det.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

När jag såg bilden på GTA 5 fick jag spykänslor. GTA 5 gillade jag när den kom, men nu tål jag inte att se smörjan. Rockstar har mjölkat online så pass mycket att dom har nästan helt struntat i att göra en sjätte del. Kommer i slutet på 20talet, kanske. Rockstar gör många bra spel men mycket dålig stil att vara så pass giriga att vänta extremt länge att göra en sjätte del av GTA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petersv:

När jag såg bilden på GTA 5 fick jag spykänslor. GTA 5 gillade jag när den kom, men nu tål jag inte att se smörjan. Rockstar har mjölkat online så pass mycket att dom har nästan helt struntat i att göra en sjätte del. Kommer i slutet på 20talet, kanske. Rockstar gör många bra spel men mycket dålig stil att vara så pass giriga att vänta extremt länge att göra en sjätte del av GTA.

Det finns ju ett talesätt: "PlayStation 2 såg tre GTA. GTA 5 har fått se tre PlayStations."

Rockstar och deras: "Vi kan inte släppa GTA 6 för GTA Online är en kassako och vår konservatism säger att det inte är givet att GTA 6 Online blir samma kassako, dessutom kostar det pengar att utveckla och då är det bättre att avvakta" är inget annat än postmodern ekonomisk doktrin i full sving.

Jag gillar GTA 5 (single player) men har rätt stor tveksamhet mot att 6an kommer bli lika bra då den interna kulturen inte verkar vara på plats för att få fram spel som är skapade för att vara bra (5an, RDR2 etc) utan mer "intäktsoptimerade" i första hand (GTA Online och den totala oviljan att ge lite kärlek åt single player-5an).

Permalänk
Medlem

Tråkigt för Steamdecks. Om några nu orkar spela sånt där online på den ändå.

Fuskkontroll borde vara en ren serverfråga.

Skrivet av Jagers:

90% av nått spel i världen fuskar inte, vilket oxå verkar vara en väldigt populär myt.
och antifusk sorterar inte ut någon.

Vore enklast om 100% fuskade. Problem löst!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jahapp, då börjar problemen rulla in för proton : https://www.protondb.com/app/271590