Erbjudanden från Amazon Prime Days!

Det bästa från Apples Glowtime-show

Permalänk
Melding Plague

Det bästa från Apples Glowtime-show

Iphone i all ära – vid Apples senaste presentation lyste andra produkter minst lika starkt.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nu har jag precis övergått till android efter några år med iphone, men det ser lite magert ut med nyheter för att motivera ett nyköp om man sitter med förra generationens hårdvara av dessa

Visa signatur

Windows 11 LTSC

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av HoboCop:

Nu har jag precis övergått till android efter några år med iphone, men det ser lite magert ut med nyheter för att motivera ett nyköp om man sitter med förra generationens hårdvara av dessa

Definitivt, skillnaderna mellan förra generationen av de här produkterna och de nya är inte så stora. Sitter man med äldre hårdvara där det blivit dags för en uppgradering är det en annan femma. Jag hade gärna sett en ny version av Iphone SE, eller någon annan billigare och mindre Iphone.

Personligen tyckte jag att Airpods med ANC och uppdateringarna för hörselhälsa som kommer till Airpods Pro 2 var riktigt trevliga överraskningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Varför skulle man ens överväga att köpa nya versioner efter bara ett år? Ser vi specifikt på telefoner så håller ju en toppmodellerna 4-5 år innan det är dags att uppgradera. Ingen kan ju påstå att det finns några gigantiska skillnader mellan exempelvis en Galaxy S20 från 2020 och en Galaxy S24 från 2024.

Permalänk

18h batteritid och övervaka sömn.. När ska då klockan laddas? Detta är ett problem på alla smartklockor som har mycket funktioner och drar mycket ström.
Det Apple Watch skulle ha är solid statebatteri (som hela tiden försenas) plus bättre Androidstöd, så blir det en riktigt grym klocka.

*edit*
Använda klockan för övervakning av sömn. Ta av sig klockan på morgonen när man går upp och sätta klockan på laddning, någon timma innan man lägger sig sätta klockan på laddning och sedan ta på sig klockan igen. -Lugnt det fixar jag, kan lägga in ett maratonlöparrunda när jag ändå håller på.

Permalänk
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

18h batteritid och övervaka sömn.. När ska då klockan laddas? Detta är ett problem på alla smartklockor som har mycket funktioner och drar mycket ström.

Man duschar ju ibland. Släng klockan på laddaren under tiden så klarar du dig sannolikt. Särskilt nu när de skryter med större laddspole och snabbare laddning.

Permalänk
Medlem

Det Apple Watch skulle ha är solid statebatteri (som hela tiden försenas) plus bättre Androidstöd, så blir det en riktigt grym klocka.

Min kvällsrutin är att jag 22:30 börjar varva ner för att gå och lägga mig, då sätter jag klockan på laddning och ser klart det jag tittar på tv eller spelar klart om jag gejmar. Därefter gör jag mina toalettbestyr och tar sedan en dusch. När jag är klar så tar jag på mig klockan och går och lägger mig. Har fungerat galant sedan första versionen av Apple Watch, är inne på min tredje klocka nu. Även på resor har jag denna rutin, gäller bara att komma ihåg att plocka med mig laddaren.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma. 🎮

Permalänk
Medlem

Blir ingen ny iPhone fören Apple Intelligence fungerar här.

Permalänk
Medlem

Airpods 4 med ANC blir antagligen nästa uppgradering när mina Airpods 2 ger upp. Dock kan det dröja ett tag för batteritiden håller rätt bra på dem än idag, 5 år senare.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem

Fattigt med nyheter som vanligt när Apple presenterar nu för tiden, saknar tiden när man ville sitta bänkad vid presentationen för att se allt det nya som kom… Kanske möjliggör den lite större skärmen på 16 Pro Max att man kan läsa e-böcker på telefonen så jag slipper släpa med mig en iPad Mini överallt, då kanske jag kommer tycka det var kul att gå från 15 Pro Max.

Men generellt sett gjorde Apples presentation snarare att jag vill byta till Androidsidan, de klargjorde att det nya de har att komma med är Apple Intelligence som de inte ens vill get till oss i EU. Byter man till Pixelsidan kan man nu få både en surfplatta i fickan och AI-features…

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Nivity:

Det var lite av en besvikelse faktiskt. Undra om det någonsin kommer.. *host host EU*

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 16 PRO Max256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Min kvällsrutin är att jag 22:30 börjar varva ner för att gå och lägga mig, då sätter jag klockan på laddning och ser klart det jag tittar på tv eller spelar klart om jag gejmar. Därefter gör jag mina toalettbestyr och tar sedan en dusch. När jag är klar så tar jag på mig klockan och går och lägger mig. Har fungerat galant sedan första versionen av Apple Watch, är inne på min tredje klocka nu. Även på resor har jag denna rutin, gäller bara att komma ihåg att plocka med mig laddaren.

Jag har samma kväll rutin och inne på andra klockan, nu en series 6 44mm cellulär och batterihälsan är 66% :). Funkar bra att ha klockan ca 20h om dygnet.

Permalänk
Medlem

*edit*
Använda klockan för övervakning av sömn. Ta av sig klockan på morgonen när man går upp och sätta klockan på laddning, någon timma innan man lägger sig sätta klockan på laddning och sedan ta på sig klockan igen. -Lugnt det fixar jag, kan lägga in ett maratonlöparrunda när jag ändå håller på.

Skrivet av Det Otroliga Åbäket:

Man duschar ju ibland. Släng klockan på laddaren under tiden så klarar du dig sannolikt. Särskilt nu när de skryter med större laddspole och snabbare laddning.

Skrivet av Anwest:

När jag bytte från min Garmin (som klarade typ 1 månad per laddning) var jag rädd att få problem med att min Apple skulle ladda ur, men den laddar så snabbt och håller så länge att det aldrig är ett problem. Jag laddar i princip bara när jag duschar och klär på mig, de enda gångerna batteriet är lågt är om man glömmer att ladda men då går det så snabbt att fixa att det inte är ett problem.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Jag är nog inte så stor applefanboy som jag trodde. Fann ingenting som var intressant att spendera pengar på i presentationen.
Hade hoppats på en Airpods Max 2 i ett "one more thing" -moment. Men den kanske inte kan göras bättre än den är ljudmässigt?

Visa signatur

MSI X670E Gaming Plus, AMD Ryzen 7 7800X3D
AMD XFX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
32GB Corsair vengeance 6000MHz CL30, Arctic Freezer III 280
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. OpenSuse Tumbleweed Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Samma här, hade tänkt köpa iPhone 16 men nu blir det inget köp, jäkligt trist att byråkratin i EU ska ställa till det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Fattigt med nyheter som vanligt när Apple presenterar nu för tiden, saknar tiden när man ville sitta bänkad vid presentationen för att se allt det nya som kom… Kanske möjliggör den lite större skärmen på 16 Pro Max att man kan läsa e-böcker på telefonen så jag slipper släpa med mig en iPad Mini överallt, då kanske jag kommer tycka det var kul att gå från 15 Pro Max.

Men generellt sett gjorde Apples presentation snarare att jag vill byta till Androidsidan, de klargjorde att det nya de har att komma med är Apple Intelligence som de inte ens vill get till oss i EU. Byter man till Pixelsidan kan man nu få både en surfplatta i fickan och AI-features…

Har du en 15 Pro Max lär du ju få ångra dig grovt om du köper en Android.
Men visst kan Android hugga på integrerad AI i Europa och då lär de få sälja en massa telefoner, men då behöver de agera snabbt, om de vågar det med tanke på EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Har du en 15 Pro Max lär du ju få ångra dig grovt om du köper en Android.
Men visst kan Android hugga på integrerad AI i Europa och då lär de få sälja en massa telefoner, men då behöver de agera snabbt, om de vågar det med tanke på EU.

I dagsläget är det nog bara att mina kreditkort inte fungerar för mobilbetalning med annat än iOS som är ett riktigt stort problemet med att gå till Android för mig och jag vill inte byta ut dem. Har hoppat fram och tillbaka flera gånger under åren och det finns för och nackdelar med båda sidorna.

Google lanserar sina AI saker här i EU, det är inga problem att göra det så länge man inte försöker snedvrida konkurrensen samtidigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Byter aldrig någonsin telefon varje år. Aldrig gjort. Oavsett operativsystem. Händer för lite för att motivera kostnaderna för det.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

I dagsläget är det nog bara att mina kreditkort inte fungerar för mobilbetalning med annat än iOS som är ett riktigt stort problemet med att gå till Android för mig och jag vill inte byta ut dem. Har hoppat fram och tillbaka flera gånger under åren och det finns för och nackdelar med båda sidorna.

Google lanserar sina AI saker här i EU, det är inga problem att göra det så länge man inte försöker snedvrida konkurrensen samtidigt.

Googles AI-saker, blir de lika smidiga som i iOS?
Jag har haft Android men jag tyckte att Google gjorde för många saker halvdant, jag blir bara irriterad när det är halvdant gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Googles AI-saker, blir de lika smidiga som i iOS?
Jag har haft Android men jag tyckte att Google gjorde för många saker halvdant, jag blir bara irriterad när det är halvdant gjort.

Gissningsvis inte, men att få lite hjälp av dem är bättre än ingen hjälp. Sen är det som sagt andra fördelar med Android som bättre ljud till hörlurarna, möjlighet till vikbara telefoner mm. Google verkar också steppat upp mjukvaran en del till sina Pixeltelefoner på sista tiden.

Permalänk
Medlem

Ska inte byta förrän runt iPhone 17, så jag sitter lugnt i båten

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Själv så slog jag precis till på en ny klocka som blir en trevlig uppgradering efter flera år med en numera hyfsat gammal AW6.

Apple Watch Series 10 (GPS + Cellular) • Aluminiumboett roséguld, 46 mm • Sportloop plommon

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/