Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem

Elgiganten
14490 kr

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

sony har ingen skam.

Permalänk
Medlem

På Elgiganten gick det att förköpa från 09:57.

Edit: Ser att vanliga pro ska kosta 10 500. Så hoppet upp till 14k är inte "så mycket" med tanke på de extra grejerna man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

På Elgiganten gick det att förköpa från 09:57.

Fasen hittade den först 10:02 och då slut. 14500 är dock galet men med Edge kontroll är det väl iallafall inte orimligt. Kommer vara otroligt sällsynt i Sverige.

Permalänk
Medlem

Går inte att lägga till hos elgiganten, bara jag?

Permalänk
Medlem

haha fyfan 14.5k för en ps5 lolz

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

10500kr för Pro, som väntat. Företag skiter i psykologiska spärrar på premium produkter och så även Sony. Utifrån euro priset är detta en direkt översättning mer eller mindre.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem

Bara Elgiganten som hade vad jag kunde se, gick att köpa ett par minuter tidigt så hoppas man får en iaf...

Permalänk
Medlem

PS5 Slim 30th anniversary finns kvar på elgiganten, var den också limiterad eller?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Och där var förbokningen av vanliga PS5 Pro fullbokad på Webhallen i alla fall. För alla som trodde att ingen skulle vara intresserad av den.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Konsolgrävare

Hann inte med Elgiganten 😔 får hålla tummen att man vinner lotteriet på Power (stor chans haha).

Blev denna bokning som backup ifall man inte får 30th edition:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Så vi som satt och väntade till 10:00 helt i onödan, och de som endast köpte det för att scalpa lär väl tjäna max någon tusing pga det redan höga priset. Haha vad mer skall man säga? Allt eftersom man själva inte kan följa de regler man sätter, vissa kunde ju lägga i kundvagnen långt innan 10.00

Permalänk
Medlem

var giggen de enda som släppte den helt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Och där var förbokningen av vanliga PS5 Pro fullbokad på Webhallen i alla fall. För alla som trodde att ingen skulle vara intresserad av den.

Sjukt! Måste vara scalpers? Jag är geniunt chockad.

Skrivet av Hasson39:

Så vi som satt och väntade till 10:00 helt i onödan, och de som endast köpte det för att scalpa lär väl tjäna max någon tusing pga det redan höga priset. Haha vad mer skall man säga? Allt eftersom man själva inte kan följa de regler man sätter, vissa kunde ju lägga i kundvagnen långt innan 10.00

Välkommen till lotteriet med cache av sidor, klockor som går olika på servers, etc, etc.

Permalänk
Medlem

Som väntat Webhallen och Power har lotteri för specialmedlemmar.

Tur att man tittade på elgiganten 9.57 och fick tag en bokning.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som gäller med 30th anniversary dualsense/edge, var de också extremt begränsade eller kommer man kunna beställa en sån?

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Någon som vet vad som gäller med 30th anniversary dualsense/edge, var de också extremt begränsade eller kommer man kunna beställa en sån?

https://www.inet.se/produkt/6611980/sony-playstation-5-dualse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Satan va sjukt, fanns det info om hur många de hade tillgängliga för boking?

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | Ryzen 9600X - ASUS Prime 9070 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Som väntat Webhallen och Power har lotteri för specialmedlemmar.

Tur att man tittade på elgiganten 9.57 och fick tag en bokning.

Var hittar du info om Webhallens lotteri?
Tycker ändå det är mer fair sätt att köra på.

Edit:
https://www.webhallen.com/se/campaign/10963-PS5-30th-Annivers...

Helt rätt med medlemsnivå, äntligen får man nått för den där nivån

Det stökiga är som jag sa tidigare, det här RAFFLE-formuläret var inget Webhallen kokade ihop 10.00, bara trist dom inte kunde gå ut med den infon tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Sjukt! Måste vara scalpers? Jag är geniunt chockad.

En del kanske, men jag tror intresset av en ps5 pro är stort, jag förbokade en eftersom jag vill ha en. Lite missnöjd att den inte höll sig under 10k, men tänker inte bråka om en 500-ing.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem

Köpte en Slim 30th Anniversary Limited Edition på Elgiganten. Tryckte först köp på Pro Limited Edition men palla 15 tusen 7 tusen får räcka. Kanske säljer av min PS5 som jag haft sedan release, vi får se.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Permalänk

Tvekade på att betala 15k för PS5 PRO 30th anniversary edition... så missade men han köpa ett vanligt PS5 30th edition + en kontroller från inet!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Elgiganten har nu bekräftat min order.
Får se om jag behåller eller skaffar en vanlig pro sen.
Måste ju leva på annat än vatten och bröd...

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Bozzeta:

Annars om du bor i Stockholm kommer jag förbi och köper din och bjuder på öl 😆

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Fick bli den vanliga PS5 Pro hos Power.

Edit: Och sen en 30th DualSense från Webhallen.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Samma här, kvitto och hela kittet, får hoppas dom faktiskt får leverans sen. Tur man varit med förr och började banka F5 09:55.

Webhallen och Inet får ju stå i skamvrån. Hos webbis fick jag nått felmeddelande om "gateway error" och hos Inet är det fortfarande ett felmeddelande på SONY-sidan under konsoler: https://www.inet.se/kategori/751/konsoler/180/sony

Sjukt att PS5 Pro kan sänka folks servrar, det är inte senaste iPhonen eller Black Friday vi snackar om direkt.

Skrivet av Mindfighter:

En del kanske, men jag tror intresset av en ps5 pro är stort, jag förbokade en eftersom jag vill ha en. Lite missnöjd att den inte höll sig under 10k, men tänker inte bråka om en 500-ing.

Nä sant, för folk med disc blir det ju dock 12k. (Eller fasen, 16k om jag får leverans på 30th).

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Samma här, kvitto och hela kittet, får hoppas dom faktiskt får leverans sen. Tur man varit med förr och började banka F5 09:55.

Webhallen och Inet får ju stå i skamvrån. Hos webbis fick jag nått felmeddelande om "gateway error" och hos Inet är det fortfarande ett felmeddelande på SONY-sidan under konsoler: https://www.inet.se/kategori/751/konsoler/180/sony

Sjukt att PS5 Pro kan sänka folks servrar, det är inte senaste iPhonen eller Black Friday vi snackar om direkt.

Handlar nog om lättförtjänta pengar, tvivlar starkt på att någon vill spela på en 15k konsol sittandes hemma.

Permalänk

Fick orderbekräftelse från NetonNet blev en vanlig PS5 PRO 🙂

Permalänk
Medlem

Hur många kan de tilldelat Sverige, 100 st totalt?