Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Jag tvekade länge. Men av vad jag har hört ska Pro nästan få störst betydelse för VR. Och det vill jag verkligen testa. Har inte gjort det än. Så jag la en beställning på en pro och kommer att köpa psvr2.

PSVR2 är helt grymt. Jag har redan förbokat Metro Awakening till PSVR2.

Permalänk
Medlem

Själv nöjde jag mig med att bara boka kontrollen: https://www.webhallen.com/se/product/375373-DualSense-Wireles...

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Själv nöjde jag mig med att bara boka kontrollen: https://www.webhallen.com/se/product/375373-DualSense-Wireles...

Är det en V2 variant eller gamla varianten man får?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Är det en V2 variant eller gamla varianten man får?

Ingen aning! Visste inte ens det fanns olika varianter!
Jag tänker gissa v2 då den är ny?

Visa signatur

Desktop: 9800X3D, RTX 5090 FE, Asrock A620I, 32 GB RAM, FD Ridge, PG32UCDP
Laptop: MacBook Pro 16", M3 Max (16C CPU, 40C GPU), 48 GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag la ordern 10.21 från Elgiganten. Men när jag beställde var det slut hos webhallen. Jag vill verkligen ha den den 7:e november. Den informationen jag har fått är att den kommer den 7:e.

Inbillar mig att jag får ner för min PS5 base om jag säljer den nu. Men riskerar att bli helt utan konsol ett tag.

Permalänk
Medlem

Även om jag säljer mitt PS5 så ska man alltså betala samma peng igen (ca 6000:-) för lite mer pixlar i ett handfull spel. Denna konsol är verkligen för entusiasten.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

Även om jag säljer mitt PS5 så ska man alltså betala samma peng igen (ca 6000:-) för lite mer pixlar i ett handfull spel. Denna konsol är verkligen för entusiasten.

Den stora grejen är att man ska kunna välja Quality mode i spelen och ändå få ut 60/120 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Jag var en av dom, förbokade ett gäng månader i förväg men det var som du sa kört om man inte hade bokat över ett år i förväg. Hade tur att lyckas plocka upp en på release ändå från netonnet som inte hade kört förbokning.

Så denna gång hoppas jag att förbokningen fungerade och att jag får Pro:n på release.

Den gången gick det att förboka från det att den utannonserades av Sony.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snudge_B:

Den gången gick det att förboka från det att den utannonserades av Sony.

Den tabben lär de inte göra om igen till PS6, var en och annan upprörd kund vad jag minns.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av V5er:

Den stora grejen är att man ska kunna välja Quality mode i spelen och ändå få ut 60/120 fps.

Ja, det är väl precis vad ett antal fler pixlar är?

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |32GB Corsair DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch 2 | Playstation 5 Pro | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Permalänk

Rackarens, missade ps5 pro 30th. Satte allt på webhallen men det var ju uppenbarligen elgiganten eller netonnet man skulle kört på.
Long shot jag vet, men om nån lyckats boka ps5 pro 30th bundle och inte tänker löpa linan ut så är jag intresserad av att köpa ev er ❤️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waliant:

En sak jag lärt mig är att det finns förbannat mycket pengar "där ute". Finns så sjukt mkt folk som 10kkr är som 5kr för oss andra, så jag skulle nog säga att en stor del av köparna kanske inte är hardcore entusiaster, utan helt enkelt gamers med fet plånka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

En sak jag lärt mig är att det finns förbannat mycket pengar "där ute". Finns så sjukt mkt folk som 10kkr är som 5kr för oss andra, så jag skulle nog säga att en stor del av köparna kanske inte är hardcore entusiaster, utan helt enkelt gamers med fet plånka.

Nja. Vi ska nog inte stigmatisera oss som lägga de här pengarna. Se på mig, jag har ingen bil, inget Spotify (jag spelar fortfarande skivor, punk och synt är favoritmusiken), inga prenumerationstjänster alls förutom Netflix. Bredbandet ingår i bostadsrättens avgift etc etc etc. Jag är "vanlig" som utöver gaming lever billigt. Det gör att jag hade haft råd att köpa en dator med RTX 4090, om jag hade velat. Men jag vill ha konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Nja. Vi ska nog inte stigmatisera oss som lägga de här pengarna. Se på mig, jag har ingen bil, inget Spotify (jag spelar fortfarande skivor, punk och synt är favoritmusiken), inga prenumerationstjänster alls förutom Netflix. Bredbandet ingår i bostadsrättens avgift etc etc etc. Jag är "vanlig" som utöver gaming lever billigt. Det gör att jag hade haft råd att köpa en dator med RTX 4090, om jag hade velat. Men jag vill ha konsol.

Absolut, och då kanske du hamnar mer åt "entusiasthållet". Jag har åt andra hållet bekanta som köpt en PS5:a vid release som dom startat typ 5 ggr sen dess.

Permalänk
Medlem

Scalpandet är igång i UK :/

Vet inte om det är helt legit men helt galet... Sålt för 68 tusen kr xD Såg iallafall att det fanns annonser ute för ca 50000 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Absolut, och då kanske du hamnar mer åt "entusiasthållet". Jag har åt andra hållet bekanta som köpt en PS5:a vid release som dom startat typ 5 ggr sen dess.

Det kan man väl säga. Men även jag tvekade. Det var den här videon från DF som tillsist fick mig att uppgradera: https://www.youtube.com/watch?v=JQs3LRIVEyE

Man kan prata hur länge man vill om vad som är prisvärdast av pc och konsol. Men det går nog inte längre att hävda att det är en meningslös uppdatering med pro.

Permalänk
Medlem

Bud uppe på 30kSEK

- https://www.ebay.com/itm/365141156640

I UK pågår flera budgivningar och de flesta är på 30kSEK och uppåt!
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p4432023....

Visa signatur

KONSOL: Playstation 5
SKÄRM: Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV
GAMING PC: i5-13600KF / Sapphire Radeon RX 7900 XTX 24GB Pulse Gaming OC / Gigabyte Z790 UD AX / Corsair Vengeance RGB EXPO 32GB 6000Mhz DDR5 / ADATA XPG GAMMIX S70 BLADE 2TB / Corsair iCUE H100i Elite Capellix XT / Corsair RM1000x Shift 1000W / Corsair 3000D RGB
GAMING LAPTOP: Razer Blade / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Intressant att den inte är slut där men den rök efter några minuter på Inet. Ville köpa en extra kontroll på Inet då jag har ett gammalt presentkort där

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det kan man väl säga. Men även jag tvekade. Det var den här videon från DF som tillsist fick mig att uppgradera: https://www.youtube.com/watch?v=JQs3LRIVEyE

Man kan prata hur länge man vill om vad som är prisvärdast av pc och konsol. Men det går nog inte längre att hävda att det är en meningslös uppdatering med pro.

Jag tycker absolut det är en nice uppgradering! Jag hade köpt den direkt för 10500:- om discläsaren hade varit med, det är diskläsaren som fuckar upp totalpriset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag tycker absolut det är en nice uppgradering! Jag hade köpt den direkt för 10500:- om discläsaren hade varit med, det är diskläsaren som fuckar upp totalpriset.

Håller helt med. Har PS5 Standard nu och har några spel på skiva..

Permalänk
Medlem

Jag förberedde mig genom att köpa discläsaren. Men drar mig ändå från att köpa en Pro nu.

Det får vänta till nästa år eller när jag köper ett spel som verkligen utnyttjar detta.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Så vilka butiker är det som det fortfarande finns hopp om att få tag en PlayStation 5 Pro - 30-årsjubileumspaket hos?

Visa signatur

4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 | Samsung G8 Oled 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Så vilka butiker är det som det fortfarande finns hopp om att få tag en PlayStation 5 Pro - 30-årsjubileumspaket hos?

Är väl att köa i Webhallen, Komplett och Power och hoppas. Inet har jag inte hört något från, tvek att Amazon får in.

Permalänk
Medlem

Hur limited är kontrollerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Det håller jag absolut med om. Det är riktigt surt. Kanske till och med girigt av Sony. Men personligen valde jag att ”blunda och betala”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Okänt.

Just hos Webhallen går det fortfarande att boka den vanliga kontrollen. Dualsense Edge är däremot fullbokad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Sonys limited kontroller brukar slutas säljas ganska snabbt.
Astro bot kontrollen kan man inte köpa längre och det var knapp en månad sedan den släpptes.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair HX1500i | Gigabyte X870 Aorus Elite WIFI7 Ice | Kingston FURY Beast RGB 64GB DDR5 RAM 5600MT | MSI GeForce RTX 5090 VENTUS 3X OC | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk

I nuläget finns 4 dualsense edge 30th kvar hos komplett

https://www.komplett.se/product/1314315/gaming/tillbehor-till...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fågeln675:

I nuläget finns 4 dualsense edge 30th kvar hos komplett

https://www.komplett.se/product/1314315/gaming/tillbehor-till...

Förstår inte varför Sony ska envisas med att ha blankt material på sina produkter. Fingeravtryck och märken är det man får när man betalar extra mycket.

Men dom är onekligen jävligt snygga innan dom blir använda!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Netonnet har vanliga kvar ps5 30 årsjubileums https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...