Bilder på ditt senaste inköp (2024) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

2 saker ungefär samtidigt.

https://www.webhallen.com/se/product/363719-TP-link-Archer-BE...
Sänkte ms från 37-30 i LoL. Dvs skalade den av ca 7ms i hemnätet. Ligger konstant på 1-3ms just nu lokalt.
<Uppladdad bildlänk>

XC70 2016 classic summum d4 awd, hint var står bilen? BSR trimmad från 181 till 282hk.
<Uppladdad bildlänk>

Är det en manuell så kom ihåg att ta det lugnt med 6:ans växel. Inga accelerationer utan använd den bara för att hålla jämn fart.

Tjejens sexa är fuckad pga att hon också lagt på en optimering och kört på sexan på låga varv, accelererat från 1200 rpm upp till motorvägsfart och sånt där. Den pallar inte det ökade vridet.

Själv köpte jag en telefön. Pixen 9 Pro XL med ett atombombssäkert fodral. Rätt så nöjd... ingen 10 av 10 dock. Rätt svag BT, var bättre på Samsung A53:an och kameran har videostabiliseringsjitter i video... trodde man hade löst sånt år 2024 men tydligen inte.

Grym skärm och priset hos Halebop var så bra att t.o.m. jag, som har haft ett asbilligt kontantkort tyckte det var värt att lyxa till sig... första privata telefonen sen 2014 så är ingen mobilköpare precis.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av heatm:

Är det en manuell så kom ihåg att ta det lugnt med 6:ans växel. Inga accelerationer utan använd den bara för att hålla jämn fart.

Tjejens sexa är fuckad pga att hon också lagt på en optimering och kört på sexan på låga varv, accelererat från 1200 rpm upp till motorvägsfart och sånt där. Den pallar inte det ökade vridet.

Det är automat 6an, den skall klara vridet precis. Däremot så har jag inte sånt sug att maxa gasen hela tiden. Utan det är mest skönt att inte ha några strypningar och trevlig gas vid omkörning osv.
Det enda jag behöver tänka på är intercoolern som inte riktigt hänger med vid steg 1+ så för de som är riktigt tunga på foten får man ha koll på temperaturen eller köra ett större steg direkt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det är automat 6an, den skall klara vridet precis. Däremot så har jag inte sånt sug att maxa gasen hela tiden. Utan det är mest skönt att inte ha några strypningar och trevlig gas vid omkörning osv.
Det enda jag behöver tänka på är intercoolern som inte riktigt hänger med vid steg 1+ så för de som är riktigt tunga på foten får man ha koll på temperaturen eller köra ett större steg direkt.

Automaten är säkert hållbarare. Jävligt goa bilar så grattis!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
#ryssjävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Köpte fyra fotogenlampor då lokala båttillbehörsbutiken hade dessa till bra höstpris. Kommer behålla två och ge två till mamma som inte fick någon födelsedagspresent tidigare i våras då jag inte hittade något bra. Var på jakt efter en batteridriven sekatör men tyckte de som fanns antingen var för klumpiga eller för dyra. Men nu blir det dessa istället. Blir kalas i päronens växthus/uterum

<Uppladdad bildlänk>

Får man fråga vilket pris du fick de för?

Var det Dietz eller Feurhand?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Hur självgående är en sån där? Jag har en 5 år gammal printer som kräver.. för mycket underhåll.
Kan en sån där bara tugga på utan att man måste reparera/trimma/fixa med den?

Nu har jag bara haft den sen i torsdags. Så du får ta det för vad det är.
Kommer färdigmonterad exkl. AMS , spolhållare (2 skruvar) och display (1 kabel som behöver fästas)
Starta maskinen, fota en qr-kod som parar maskin och mobil, lägg in koden till ditt wifi för sammankoppling till dator.

Mata in filamentet, skicka utskriften till skrivaren, välj filament -> start. Vänta på att din utskrift är klar.

Detta är min första 3D printer och måste säga att jag är imponerad. Den har gått i princip nonstop sedan jag fick den. Bortsett från den initiala monteringen så är påfyllnad av filament det enda jag gjort.
Alla utskrifter i PLA och PETG har varit top notch undantaget en där jag missade byta från PLA till PETG inför utskrift vilket gjorde att plattan hade för låg temp och utskriften lossnade halvvägs.

Så ja. Min uppfattning är att den "bara tuggar på". Och snabb är den också..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Skrivet av Bussović:

Nu när både SweC- och FZ-musmattorna blivit slitna i kanterna pga musen blev det köp av en ny större musmatta.

Jag har diggat Mionix i många år. Hade tidigare deras tangentbord, headset och mus (Naos 8200).

De har nya ting på gång och en av dessa hoppas jag är en trådlös 8200. Då står musmattan redo för den!<Uppladdad bildlänk>

Jag har letat efter ny musmatta ett tag och den där såg intressant. Har du hunnit testa den än och har några intiala intryck? Jag har en QcK Edge XL sedan rätt många år tillbaka och den börjar bli lite sliten.

Permalänk
Snusfri

En Funko Pop samt en present till fader.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Ett comp crawler kit från Vanquish products! Man måste ju komma ut ibland också

Permalänk
Medlem

Logitechs nyaste med lågprofil, mkt trevligt
(Logitech G915 X Corded Tactile Svart)

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av bloodshed:

Jag har letat efter ny musmatta ett tag och den där såg intressant. Har du hunnit testa den än och har några intiala intryck? Jag har en QcK Edge XL sedan rätt många år tillbaka och den börjar bli lite sliten.

So far so good! Den känns ungefär lika bra som SweCs och FZs musmattor om det säger dig någonting.
Musen glider fint och den är väldigt clean!

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem

Ny vagn för smidigare förflyttning mellan duffarna.

Permalänk
Medlem

Kompletterar möblemanget i mitt lilla krypin. Hylla där jag kan ha massa bôs som legat utspritt och en lampa för lite trevligare punktbelysning.

Permalänk
Medlem

Blev ett litet spelinköp, ska va 2 riktigt bra spel😀

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Kompletterar möblemanget i mitt lilla krypin. Hylla där jag kan ha massa bôs som legat utspritt och en lampa för lite trevligare punktbelysning.
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

PH 2/1? Louis poulsen gör sjukt fina lampor 👍

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ny vagn för smidigare förflyttning mellan duffarna.

Bästa vagnen

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Ja precis. Väldigt lagom storlek på den.

Permalänk
Medlem

Blev lite helgnöje och kvällsgott:

Tjejen i kassan kommenterade på att jag var den första som köpte zelda där, alla andra hade tydligen köpt fifa

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Var på en marknad idag och fick med mig denna. En 70 månaders Parmigiano Reggiano. Ska bli intressant att testa, har "bara" testat 36 månaders som äldst tidigare.

Permalänk
Medlem

Ny smörgåsgrill, passade på när Amazon hade denna för typ 200 spänn

Och Mekonomen hade 25% rea på typ allt så passade på att köpa lite medel/tillbehör.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Ny mus fick det bli

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Pulsar Xlite V3, grips och glasskates | Logitech G PRO X Wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Ny mus här med.
Från Inets senaste Megaklick.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Skrivet av Libra-75:

Var på en marknad idag och fick med mig denna. En 70 månaders Parmigiano Reggiano. Ska bli intressant att testa, har "bara" testat 36 månaders som äldst tidigare.
https://i.imgur.com/hrXsbhI.jpg

Intressant
Hur smakar en sådan ost?

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Får man fråga vilket pris du fick de för?

Var det Dietz eller Feurhand?

De är från Dietz. Betalade 148 styck. Ordinarie pris är 395.
https://erlandsonsbrygga.se/stormlykta-dietz-svart/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av surrogate activity:

Intressant
Hur smakar en sådan ost?

Det vet jag inte än, jag har inte öppnat den än. Men om man ska gå efter dom olika åldrar jag har testat tidigare och vad säljaren sa, så blir dom ju mer smakrika ju längre dom är lagrade (vilket är ett plus i min bok). Så den här borde vara nåt utöver det jag testat tidigare. Tyvärr så hade säljaren inget smakprov tillgängligt när jag var där, men jag fick smaka på en 36 månaders och den är riktigt nice. Men då är parmesan (Parmigiano Reggiano) en av mina favoritostar. Men det är ju inte billigt, men ibland får man unna sig nåt extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Snygg, men tappade hakan när jag såg priset 😅

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Snygg, men tappade hakan när jag såg priset 😅

Jag med, varför är den så dyr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hirsch:

Jag med, varför är den så dyr?

🤷🏻‍♂️ är väl nån designer-grej, gissar jag

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Mitt senaste köp var en liten skvätt bensin så jag kunde hämta en gammal kontorsskrivare, som skulle demonteras för komponenter till lite mikrokontrollerprojekt
Fanns en massa stegmotorer + DC-motorer bara i pappersmataren, så har nog dragit ihop delar som kostat mig drygt 1500 om jag köpt dem nya, på två timmars bärande och demontering med hjälp av svågern.
Har fortfarande själva skrivaren att ta mig in i mitten på där allt det roliga utom strömdelar sitter.

Har en IBT-2 H-brygga, USB-mikroskop och amperetång på ingång likväl, men de har inte kommit än.
Funderar på vilket labbaggregat jag borde köpa på nästa löning, 30 eller 60 volt.

Permalänk
Medlem

Tänkte köpt vagn för att inte alltid behöva bära, funkade dock inte så väl att köra den nya bärbagen på vagn, så ”tvingades” köpa både vagn och ytterligare en ny bag.

Permalänk
Medlem

I ett svagt ögonblick så lovade jag min son en 21:9 skärm om han slutade röka & det gjorde han naturligtvis, men jag var tvungen att testa den först!

https://www.msi.com/Monitor/Optix-MAG342CQR

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless