Köpa LG 55" C4 OLED nu lr invänta BlackFriday?

Permalänk
Medlem

Köpa LG 55" C4 OLED nu lr invänta BlackFriday?

Hej,

Ska köpa ny tv och bestämt mig för LG: https://www.webhallen.com/se/product/370602-LG-55-OLED55C44LA...

Webhallen och flera kör just nu drive för 14990kr med rabatt koden, men är osäker om man ska ta detta pris lr invänta november och typ BlackFriday.

Någon med erfarenhet från tidigare ny tv-släpp om det brukar va värt att invänta BF lr om prisernas lägsta nivå är generellt satta redan?

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av jentan:

Hej,

Ska köpa ny tv och bestämt mig för LG: https://www.webhallen.com/se/product/370602-LG-55-OLED55C44LA...

Webhallen och flera kör just nu drive för 14990kr med rabatt koden, men är osäker om man ska ta detta pris lr invänta november och typ BlackFriday.

Någon med erfarenhet från tidigare ny tv-släpp om det brukar va värt att invänta BF lr om prisernas lägsta nivå är generellt satta redan?

Vad är kursen för Teslas aktie den 29:e november 2024? Någon som har erfarenhet?

Vad du kan göra är att extrapolera. Hur förändrades prishistoriken för C3-modellen i november 2023? Det är troligt, men inte alls självklart, att samma mönster upprepas för C4-modellen.

Permalänk
Medlem

För dyr 55 trots oled. I den prisklassen hade jag gått på vanlig 65-75 tummare. En 55 oled känns skit mot en 65-75. Man är princip tvungen att sitta närmare TVn med 55.

55 oled bör sänkas till 10000: eller under för att den ska bli prisvärd.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X - RTX4060 - 32 GB DDR4 - Dell 16:10 U2415 IPS

Permalänk
Hedersmedlem

För dyrt skulle jag säga. Det fanns erbjudande på 55" C3 nyligen som hamnade runt 9000 kr inkl en soundbar:

Det är visserligen exceptionellt bra för 55" C-serien, men 10-12k har de funnits för många gånger (olika modeller olika år, men skillnaderna är ju relativt små).

Ang att 55 är skit kan jag inte hålla med om, det beror ju helt och fullt på miljön och vad man gör med den. Jag skulle inte vilja ha större med min nuvarande möblering, men har man långt mellan soffa och TV så är förstås större att föredra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

För dyr 55 trots oled. I den prisklassen hade jag gått på vanlig 65-75 tummare. En 55 oled känns skit mot en 65-75. Man är princip tvungen att sitta närmare TVn med 55.

55 oled bör sänkas till 10000: eller under för att den ska bli prisvärd.

55" kan ju faktiskt vara en perfekt storlek beroende på avstånd till TVn.
Jag har själv en 55" och så som vi har det möblerat är det alldeles lagom, en större TV hade fyllt ut mer än vad jag kan se utan att flytta blicken.
Du kanske inte kan möblera på annat sätt, du måste sitta nära TVn för rummet tillåter inte annat.
Man kan ju använda samma logik på andra hållet och säga att det är korkat att betala mer pengar för en stor TV när det räcker att köpa en liten TV och bara sitta närmre den.

Permalänk
Medlem

Ah tack för input, ingen stress kanske och inväntar och ser var den hamnar senare under året isåfall!

Permalänk
Medlem

En 55" C4 kommer bli billigare än 15 000kr på Black Friday men inte exceptionellt mycket billigare. Kanske -1000-1500kr, dvs runt 13-14k.

Här har du förra årets priser på Black Friday för C3 som kan ge en fingervisning om årets priser:

Behöver du inte TV:n nu nu så vänta, vi är bara knappa månaden bort. Black Friday (week) verkar dra igång tidigare och tidigare för varje år, förra året var det redan i mitten av november.

Permalänk
Medlem

Jag slog till på just den du frågar om från Webhallen då min 55C7V med snart 8 år på nacken börjat krångla efter senaste uppdateringen och killen på LGs support sade att det "kan tänkas komma ut en fix om några månader". Talar ju egentligen emot att ta en LG igen, men jag har varit grymt nöjd med den. Har hängt med hela resan med PS3/PS4/PS4Pro/PS5, men skillnaden mellan panelerna är tillräcklig för att uppdatera nu har jag förstått när jag plöjt tester och recensioner, och med bättre funktioner för PS5 ska det bli spännande att testa. Står i hallen i kartongen, ska packa upp den imorgon och börja testa är tanken. Jag gissar dock som @edson att den förmodligen kommer ligga ca 1000kr lägre under black friday, kanske 12.990. Vilket var det jag köpte min 55C7V för under black friday på den gamla goda tiden