Microsoft släpper Office 2024

Permalänk
Medlem

Själv är jag ute på jakt efter Office 2016, sista utgåvan på skiva och som bonus, kräver inte ett microsoft konto.

Visa signatur

| Corsair Obsidian 1000D | AMD Ryzen 9 5950x med Corsair iCue H170i Elite Capellix | Asus ROG Crosshair VIII Extreme | G.Skill Trident Z Royal, 4x16GB 3600MHz C16 | ROG Strix LC GeForce 3090 Ti OC Edition 24GB | 1x Seagate FireCuda 520 1TB, 1x Seagate FireCuda 520 2TB, Seagate FireCuda 530 2TB, 1x Seagate Ironwolf 16TB HDD | Corsair H1500i | XG27AQM|

Permalänk

Supertips, hade aldrig hört talas om Softmaker tidigare. Ser ut som min nya go-to

Skrivet av walkir:

LibreOffice kommer alltid att vara skräp i mina ögon. Även under Linux finns det 4-5 andra officepaket som är fungerar långt bättre.

Sist körde jag Office 365 via webbläsaren i Linux här Annars föredrar jag SoftMaker Office överallt privat.

Skrivet av walkir:

FreeOffice/SoftMaker Office är min favorit, där även kompatibiliteten mot MS Office är bättre än genomsnittet. Dock lämnar deras Excel-clone lite att önska.

Tycker även att online-versioner i form av Google Workspace och Office 365 fungerar fint, men jobbar helst med filer lokalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenGoose:

Bara att köpa för 400 spänn på Kinguin eller G2A inom kort?

Har själv flera billiga licenser av MS Office 2021. Flera är köpta på Ebay från seriösa säljare och som har hundratals positiva omdömen.. För några av dem krävs aktivering via telefon. Kanske är det därför de är så billiga. "Moderna människor" vill inte ha så mycket krångel. Jag kan stå ut med att ägna en halvtimme för telefonaktivering.

Permalänk

På tal om Word, har någon här använt protons alternativ till word (eller snarare alternativ till google docs)? Jag tänkte kanske börja använda den istället för min uråldriga version av word.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Alexraptor:

Själv är jag ute på jakt efter Office 2016, sista utgåvan på skiva och som bonus, kräver inte ett microsoft konto.

Massgrave.dev

Permalänk
Medlem
Skrivet av blegnitur:

Supertips, hade aldrig hört talas om Softmaker tidigare. Ser ut som min nya go-to

Ett tips är att börja med FreeOffice och se hur långt det räcker. Sen brukar det komma erbjudanden på SoftMaker Office då och då med runt 195:- för fullversionen av Professional.

Edit:
Hittade en kod för att köpa SoftMaker Office 2021 Standard för 92:- i min mail:
https://shop.softmaker.com/?selection=of21stdd+elh2018d+els20...

Ser ut att fortfarande fungera Inte illa för 5 licenser!

Permalänk
Medlem

Steg i rätt riktning!

Även om jag nöjer mig med min kopia av Office XP Standard

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Är det känt om Microsoft släpper någon mer fristående Office 2024-version denna höst, som har fler program än Word+Excel+Powerpoint+Outlook? (t.ex. Access, Publisher, Skype, Onenote, Teams?)
Alltså någon "Pro Plus-version" eller vad det nu heter..?

Datum för det släppet i så fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necrophor:

Steg i rätt riktning!

Även om jag nöjer mig med min kopia av Office XP Standard

Office xp funkar det på win 11?

Stavfel
Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av kakan86:

Ingen aning då min burk är för gammal för Win 11, men det fungerar ypperligt i Win10

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Skrivet av walkir:

Ett tips är att börja med FreeOffice och se hur långt det räcker. Sen brukar det komma erbjudanden på SoftMaker Office då och då med runt 195:- för fullversionen av Professional.

Edit:
Hittade en kod för att köpa SoftMaker Office 2021 Standard för 92:- i min mail:
https://shop.softmaker.com/?selection=of21stdd+elh2018d+els20...

Ser ut att fortfarande fungera Inte illa för 5 licenser!

Tack, köpte för 92 kr, funkar utmärkt.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Bobiri:

Inte ens i närheten.

Beror på.
För någon som använder ett Office-paket dagligen i professionella sammanhang är det nog inte ett lämpligt val.
Men för mig som kanske skriver något några gånger per år eller liknande så är mer än tillräckligt.

För mig som använder Photoshop dagligen så är inte tex Gimp eller liknande alternativ så förstår hur du menar.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Skrivet av kakan86:

Funkat utmärkt. Jag kör office 2003 som är mer eller mindre samma som office xp och det fungerar utmärkt.

Inte köpt något nyare iom att inte klassiska layouten erbjuds i de nyare.

Nya Ribbon menyerna är totalt oanvändbart enligt mig och bara jäkligt rörigt att hitta i. Tvingas köra nyare på jobbet och allt man ska göra tar typ 4x längre för att man måste sitta och leta efter var funktionen ligger i menyerna.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Endast en dator är lite snålt men hur är det om man formaterar Windows? Vissa program förlorar man om man formaterar om och man måste köpa på nytt för att kunna installera igen. Kan man flytta det till nästa dator man köper? Om det går kan det möjligen vara värt det om man kan ha det i flera år framöver.

Jag har Microsoft Office 2010 som flyttas med till nyaste datorn och blåser jag rent en dator för en nyinstallation så är det inga problem att installera Officepaketet igen.

Ser inte varför det skulle vara samma med Microsoft Office 2024, det är väl som med en retail version av Windows som kan installeras om och om igen på nya datorer.

Permalänk
Medlem

Skulle endast vilja ha Excel. Slutat använda Word på jobbet. All egen dokumentation görs privat i np++ eller Excel och teamets dokumentation görs på nån hemsida med ML eller i nåt SharePoint/teams grejsimojs. Men word? Aldrig. (Enstaka presentationer i PowerPoint också)

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Endast en dator är lite snålt men hur är det om man formaterar Windows? Vissa program förlorar man om man formaterar om och man måste köpa på nytt för att kunna installera igen. Kan man flytta det till nästa dator man köper? Om det går kan det möjligen vara värt det om man kan ha det i flera år framöver.

Skrivet av Erik.:

Jag har Microsoft Office 2010 som flyttas med till nyaste datorn och blåser jag rent en dator för en nyinstallation så är det inga problem att installera Officepaketet igen.

Ser inte varför det skulle vara samma med Microsoft Office 2024, det är väl som med en retail version av Windows som kan installeras om och om igen på nya datorer.

Jag har 2019 versionen och den får alldeles utmärkt att flytta. Den kan dock bara vara installerad på 1 dator åt gången.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hmm, kan man installera en licens på två datorer? Typ min desktop och min laptop, samma inloggning (konto).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Hmm, kan man installera en licens på två datorer? Typ min desktop och min laptop, samma inloggning (konto).

Tror det är för 1 installation åt gången. Så är det iallafall för min licens som är Office 2019

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Blir ju då på en gång svindyrt om man tvingas till två till företaget = 7200 kr.
Prenumeration kan man väl köra online från den dator man är på för tillfället...

Uppdatering: Läste på lite. Prenumeration (Office 365) kan man mycket riktigt använda från flera enheter. Office 2024 är en licens per dator. Däremot kan ju då flera köra mot samma installation på den datorn. Bra om man delar dator hemma kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Blir ju då på en gång svindyrt om man tvingas till två till företaget = 7200 kr.
Prenumeration kan man väl köra online från den dator man är på för tillfället...

Ah, kan vara skillnad på företag och privatversionen. Trodde du pratade om privatversionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Ah, kan vara skillnad på företag och privatversionen. Trodde du pratade om privatversionen.

Se min uppdatering ovan. Det är nog ingen skillnad på privat eller företag vad gäller detta. En licens = 1 dator oavsett.