Snart får du mer reklam på Amazon Prime Video

Permalänk
Medlem

Beror helt på hur de inför reklamen, är det mitt i mitt filmtittande när jag betalar för tjänsten så nä då lämnar jag. Men är det när jag pausat eller är idle i menyn så gör det mig inget.

Permalänk
Medlem

Jag läste rubriken "Så får du mer reklam på Amazon Prime", för alla vill ju ha mer reklam.

Permalänk
Medlem

Känner mig redan aningens smutsig för att använda Amazon, men mer reklam blir nog tillräckligt för att sluta med det helt och hållet.
Behöver verkligen inte mer reklam i mitt liv.

Permalänk
Medlem

Och värre blir det. Tydligen har det fallit väl ut för Amazon där de provat hittills. de påstår att bara en tiondel har valt att betala extra för en reklamfri upplevelse. Det är förmodligen mest i USA kan jag tänka. För de är redan hårt hjärntvättade med reklam-tv (den som varit i USA och tittat på TV vet vilken själsdödande upplevelse det är) så de två tre minuterna innan och efter filmen/avsnitten måste ju vara rena paradiset för jänkare.

Men nu ska Amazon skruva upp terrorn nästa år, inte uteslutet att de avbryter filmerna för att visa reklam och öka på antalet minuter per timme. https://arstechnica.com/gadgets/2024/10/amazon-prime-video-is...

Nu har jag Amazon Prime Video som ett bihang till prime, men kollar nästan aldrig eftersom det som de producerade bra för några år sen har jag redan sett och det nya är inte mycket att ha. Men så länge de inte höjer priset på Prime så gör det inte mig något att de utökar reklamen, kommer dock aldrig att betala mer för att slippa amazons reklam, av ovan nämnda orsak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det kanske SweC ska göra en enkät kring. Hur många som har sagt att de ska säga upp tjänsten vs hur många som faktiskt gjorde det 6 månader senare

Hade definitivt varit kul att se hur många som gjort slag i saken, efter att ha skrivit om det. Kanske är samma personer som gnäller gång på gång men ändå behåller sina tjänster om och om igen

Jag har sagt upp både Netflix, Spotify och HBO*, vet dock inte om jag noterat något av de i förhand på Swec

*Skaffade Max igen förra året med deras halvapriset grej.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk

Jag skulle precis säga upp Amazon prime, detta fick mig att ändra mig.

Reklam om deras egna filmer kan tyckas vara ok, det enda är att de borde vara tydligare med detta. För man startar en film och blir paff om det verkligen var rätt film som man startade.

Permalänk
Medlem

Meh. Är störigt nog att det nästan alltid spelas en trailer som måste klickas bort. Sen dyker det upp mer trailers ibland innan en eftertexterna börjat rulla på riktigt.. Det sista hänger kanske mest på udda val av de som gjort filmen, men ändå.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Kontot avslutas
Skrivet av e1m1:

Hade definitivt varit kul att se hur många som gjort slag i saken, efter att ha skrivit om det. Kanske är samma personer som gnäller gång på gång men ändå behåller sina tjänster om och om igen

Jag har sagt upp både Netflix, Spotify och HBO*, vet dock inte om jag noterat något av de i förhand på Swec

*Skaffade Max igen förra året med deras halvapriset grej.

Jag har haft vad jag skulle säga alla större Streamingtjänster på marknaden. Och sa upp allt utom Netflix förra året (netflix har jag kvar för barnen skull då dom har favoriter där), detta hade dock mindre å göra med senaste åren nyheter om reklam och prisökningar osv, utan jag hade i princip helt enkelt betat av allt innehåll jag var intresserad av. Skulle säga att ingen av tjänsterna kommer med speciellt mycket nya "måsten" på senare tid, och då spelar det mindre roll om det kostar 50 eller 200kr per tjänst, tittar man inte så blir det ändå hundralappar i soptunnan.

När det väl kommer något kan jag aktivera en månad sen säga upp det igen.

Permalänk
Medlem

Använder inte det annat än när man får en gratis period men säger sedan upp det. Tänker inte betala för prime när jag bara köper från dem någon gång per år och inte så mycket skoj på prime video. Kollade på alla Clarkssons farm när jag hade trial perioden.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jaha är det reklam i betalde abbonemang?
Trodde det vet nån gratis version.
Ja då suger det verkligen. Blir som en vanlig tv abbonemang man betalar för och är påtvingad reklam.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Necrophor:

Med tanke på att enbart Youtube drog in 31.5 miljarder dollar 2023 i Ad Revenue så är det girigheten som pockar på, företagen vill tillbaka till guldåldern då Satellit-tv regerade där man får dubbla kakor i form av både reklam och tjänsten. Bra tjänst, bra kundupplevelse och positivt för kunder medan man tjänar multum räcker inte, då är det bättre att offra dessa saker för att tjäna ÄNNU mer och skita fullständigt i resten.

Går det knackigt säljer/köper man företag istället och/eller har mergers, vinsten ska inte bara maximeras, utan hela tiden öka markant... finns fattiga miljardärer som bara har råd med en lyx-yacht....

Edit: Och sedan om kunder säger upp "skiten" är det givetvis piraternas fel, inte att de gör tjänsterna dyrare och sämre... Att seglande på de sju haven i stort sett "dog ut" när man erbjöd bra tjänster till vettiga priser behagar man inte titta på som lösning, för det maximerar inte potentiell vinst och öka den markant från år till år....

Ett mål är nog att nomalisera detta över tid. Att höja priser och införa reklam mer och mer. Bara dom är lite bättre än vanlig tv så kommer de hållas lite i schack. Om/när vanlig tv försvinner så lan de göra precis som de vill...

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turbo9

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av flukke:

De flesta av oss ser det säkert inte som ett streamingabonnemang utan ett abonnemang för fraktfria leveranser som vid sidan av detta ger tillgång till en medioker streamingtjänst.

Med det sagt kommer det inte påverka mig nämnvärt om de slänger in någon mer reklam, ganska sällan jag nyttjar den delen av Amazon prime.

Väldigt få andra leverantörer klarar ens av att leverera på helgen så som Amazon gör, otroligt bra om man saknar någon kabel, komponent eller batteri och kan få det levererat direkt hem även om det råkar vara helg.

Så är det absolut ! 👍🏼
Jag har Prime för den fria frakten och därmed även fri hemleverans som gör det hela värt det i sig.

MEN!, Amazon Prime Video är faktiskt den enda streamingtjänst vi har kvar, alla andra är uppsagda pga höjda avgifter, påtvingade regler om nolltolerans mot kontodelning etc.

Alltså utbudet är ändå helt ok, men appen har lite att önska på AppleTV i varje fall. Men när man får det ”på köpet” med Prime-frakten är det ett ickeproblem egentligen 🤷🏼‍♂️

Men att börja trycka in reklam i det här är inte ok anser jag, mer principskäl än något annat. Så gör man inte, fy Amazon !

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Säger nog fan upp Prime om de gör det här bara för att. Tittar egentligen inte så mycket på det, men har behållit det för att det är praktiskt med frakten på en del grejer, de har en djup katalog med äldre program och det är trots allt rätt billigt, men jag betalt aldrig för reklamtjänster.

Skrivet av Mithras:

De verkar inte förstå att de inte har tappat användare än, bara och endast för att de inte har gått över gränsen än med för mycket reklam; och de är f*n på gränsen just nu.

De HAR tappat användare - de erkänner det i sina uttalanden, men de spinner det till något positivt att de tappat färre än de trodde. Misstänker att det är för att många har det för gratis frakt och inte tittar på streamingtjänsten ändå.

Skrivet av hittepånamn:

Jag har aldrig haft Amazon Prime, och det finns säkert många andra här i samma situation.

Hur visas reklamen idag? Enbart före/ efter en film eller ett serieavsnitt?
Eller har de redan reklam mitt inne i filmer och serier?
Vad innebär den kommande förändringen (mer reklam): Att de ökar reklammängden före/ efter filmer och avsnitt, ELLER att de ökar/ inför reklam mitt inne i filmer/ serieavsnitt?
Jag kan leva med lite reklam "före/ efter", men tål det inte mitt inne i filmer/serieavsnitt.

Det är inte reklam på svenska Prime alls än så länge. Vad gäller de länder där de infört det, så verkar svaret var att Det Beror På. De flesta har det bara mellan avsnitt, men en del får det mitt i. Antagligen kör de A-B-testning.

Citat:

I de svenska kabel-TV-kanalerna (TV3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) är nu reklamavbrotten inne i filmer och serier uppe i 9 minuters avbrott (!!!) för vissa kanaler, andra har "bara 7-8 minuter"). Enda sättet att titta på dem är att spela in i förväg och snabbspola/ hoppa förbi reklamen...
Men: Detta blir svårare framöver för t.ex. Tele2-kunder (tidigare Comhem). TV4-koncernens kanaler (6 st) får nu ett stopp för snabbspolning genom reklam. Läs mer om det här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kanalforandringar

Samma sak med Felia numer, men eftersom deras app är så buggig så kan man ta sig förbi det än så länge.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

"Reklam har levererat bättre resultat än väntat och nu satsar Amazon på en utökning."

Jag hänger inte med här, på vilket sätt har det visat sig vara gynnsamt som konsument?
Som kund blir man påtvingad och därmed per automatik blir "positivt resultat" eller?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Håller med. Men en fråga (hade aldrig såna kanaler)
När man betala för boxar och extra kanaler förr innan streaming, fanns det reklam då?
Om svaret är ja. Är det då någon skillnad egentligen?

Permalänk
Skrivet av Jagers:

det värsta är konsumenterna som låter det hända, som är så svaga att dem faller för reklamen, istället för att stå stark och sluta shoppa baserat på en reklam, och att börja använda adblockers överallt.

*edit* lägger in en edit här för det är alltid nån idiot som ska hoppa in och börja försvara reklam och hur bra reklam är, företag kommer alltid att gå med vinst, det är deras enda jobb och dem har blivit jävligt bra på att göra det, tar vi konsumenter bort ALL reklam för alla företag så kommer dem hitta ett nytt sätt att tjäna pengar, så sluta försvara reklam som att det är bra för OSS

https://xn--rknaordonline-bfb.se/stavning/de-eller-dem/

Ni får ursäkta språkpolisen, men det är för att det blir en del friktion när jag försöker läsa folks inlägg (som jag är genuint intresserad av), så det vore fint om det kunde bli lite bättre gällande vissa saker om möjligt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Medlem

heehehehe, ni som gillar GeforceNow, vänta tills hårdvaruköparna har gett upp och de är kvar som enda alternativ...

Skrivet av Aka_The_Barf:

Ett mål är nog att nomalisera detta över tid. Att höja priser och införa reklam mer och mer. Bara dom är lite bättre än vanlig tv så kommer de hållas lite i schack. Om/när vanlig tv försvinner så lan de göra precis som de vill...

Spelar ingen roll, då kör folk torrent istället om de drygar sig för mycket. Men då det gäller streamtjänster för spel... ; -)

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Skrivet av Yasko:

heehehehe, ni som gillar GeforceNow, vänta tills hårdvaruköparna har gett upp och de är kvar som enda alternativ...

Spelar ingen roll, då kör folk torrent istället om de drygar sig för mycket. Men då det gäller streamtjänster för spel... ; -)

Enda vettiga alternativet kanske, är en utövare ensam och totalt monopol råder så finns det regler för det oftast, tror det i USA handlar om att bolaget måste styckas upp i två men inget jag har direkt stenkoll på. Sverige lär ju ha något liknade kan jag tänka mig?
Piratningen gick väll ned ganska mycket när tjänsterna kom men kanske får sig ett uppsving nu när dom börjar peta in reklam och höja priserna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

"Reklam har levererat bättre resultat än väntat och nu satsar Amazon på en utökning."

Jag hänger inte med här, på vilket sätt har det visat sig vara gynnsamt som konsument?
Som kund blir man påtvingad och därmed per automatik blir "positivt resultat" eller?

De tjänar mer pengar på det, och det har inte varit tillräckligt många som har sagt upp det.

Skrivet av Aka_The_Barf:

Enda vettiga alternativet kanske, är en utövare ensam och totalt monopol råder så finns det regler för det oftast, tror det i USA handlar om att bolaget måste styckas upp i två men inget jag har direkt stenkoll på. Sverige lär ju ha något liknade kan jag tänka mig?
Piratningen gick väll ned ganska mycket när tjänsterna kom men kanske får sig ett uppsving nu när dom börjar peta in reklam och höja priserna?

Monopol är inte olagliga vare sig i Sverige eller USA. Det som är olagligt är att missbruka sitt monopol. Då kan man dela upp företaget, men det är extremt ovanligt. Folk känner till det eftersom det har gjorts ett par gånger i USA (Standard Oil och AT&T, i bägge fallen i väldigt mycket mer än 2 delar) som alla känner till, och det var nära med MS en gång. Innan man kommer dit finns det många verktyg. Framförallt finns det s.k. consent decree, i princip att ett företag lovar att sluta missköta sig mot att inte dras till domstol. Detta används mer ofta - Intel har haft ett antal, och MS hade ett som de bröt emot (vilket var den utlösande faktorn till antitrust-rättegången den gången).

Inget av detta kommer att hända här, det finns flera spelare. Om något är olagligt här så handlar det om en kartell, alltså att flera företag samarbetar om priser till konsumenter. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det händer här, men dels är det svårt att bevisa, och dels har nöjesbranschen kommit undan med sånt här i många år - titta exempelvis på priserna för musik och film när man köpte sådant.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Skrivet av mpat:

De tjänar mer pengar på det, och det har inte varit tillräckligt många som har sagt upp det.

Monopol är inte olagliga vare sig i Sverige eller USA. Det som är olagligt är att missbruka sitt monopol. Då kan man dela upp företaget, men det är extremt ovanligt. Folk känner till det eftersom det har gjorts ett par gånger i USA (Standard Oil och AT&T, i bägge fallen i väldigt mycket mer än 2 delar) som alla känner till, och det var nära med MS en gång. Innan man kommer dit finns det många verktyg. Framförallt finns det s.k. consent decree, i princip att ett företag lovar att sluta missköta sig mot att inte dras till domstol. Detta används mer ofta - Intel har haft ett antal, och MS hade ett som de bröt emot (vilket var den utlösande faktorn till antitrust-rättegången den gången).

Inget av detta kommer att hända här, det finns flera spelare. Om något är olagligt här så handlar det om en kartell, alltså att flera företag samarbetar om priser till konsumenter. Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det händer här, men dels är det svårt att bevisa, och dels har nöjesbranschen kommit undan med sånt här i många år - titta exempelvis på priserna för musik och film när man köpte sådant.

Aha då fattar jag lite hur det fungerar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Amazon Prime Internationals vice VD Kelly Day säger att den första utrullningen av reklam i Prime Video var för att förbereda prenumeranter på att se mer reklam i framtiden. Enligt Day har de inte sett något stort tapp av prenumeranter, vilket ytterligare motiverade beslutet."

Det här har jag sagt så många gånger att jag är torr i halsen (och öm i fingrarna), främst när det gäller ogudaktigheter som MTX och QoL inom dataspelsbranschen. Däremot var det överraskande uppfriskande att hon säger det rakt ut.
De börjar med små saker som nyttiga idioter ska envisas med att ursaka som: "men det spelar ju inte så stor roll", "det är bara kosmetiska saker man kan köpa", "man behöver inte köpa ifall man inte vill" och "man kan spela sig till de där sakerna med lite ansträngning".

Det börjar alltid lite oskyldigt och blygsamt, för att helt plötslig vara ny bransch standard, och de nyttiga idioterna säger nu istället "men alla gör det".

Bye bye Prime.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Ärligt talat hade jag glömt bort att Amazon Prime existerade tills jag såg att The Grand Tour har släppt sitt sista avsnitt. Det blir väl en sista månad prenumeration för att se den, efter det är det Blu-Ray som gäller igen så man slipper reklamen. Blu-Ray går att köpa billigt nytt och desto billigare begagnat.

Kollar så lite på film numera att det till och med lär gå med vinst, synd att det mesta av det nya ändå är skräp med för lite fantasi.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

De flesta av oss ser det säkert inte som ett streamingabonnemang utan ett abonnemang för fraktfria leveranser som vid sidan av detta ger tillgång till en medioker streamingtjänst.

Med det sagt kommer det inte påverka mig nämnvärt om de slänger in någon mer reklam, ganska sällan jag nyttjar den delen av Amazon prime.

Väldigt få andra leverantörer klarar ens av att leverera på helgen så som Amazon gör, otroligt bra om man saknar någon kabel, komponent eller batteri och kan få det levererat direkt hem även om det råkar vara helg.

Jag tycker det är sämre med Amazon pga att de levererar direkt hem och då blir jag upplåst under en fyratimmarsperiod.
Extremt mycket bättre att bara hämta vid postnords uthämtningsstlälle (som DHL fraktar till också). Eller bara i någon box på ICA.
Båda ställena ligger liksom inom 200 meters hålll för mig.
Jag har dock prime pga det fraktfria och att Amazon ofta ligger väldigt bra till i pris. Speciellt på lite uddare saker.
Video är en bonus, som sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hittepånamn:

Jag har aldrig haft Amazon Prime, och det finns säkert många andra här i samma situation.

Hur visas reklamen idag? Enbart före/ efter en film eller ett serieavsnitt?
Eller har de redan reklam mitt inne i filmer och serier?
Vad innebär den kommande förändringen (mer reklam): Att de ökar reklammängden före/ efter filmer och avsnitt, ELLER att de ökar/ inför reklam mitt inne i filmer/ serieavsnitt?
Jag kan leva med lite reklam "före/ efter", men tål det inte mitt inne i filmer/serieavsnitt.

I de svenska kabel-TV-kanalerna (TV3,4,5,6,7,8,9,10,11,12) är nu reklamavbrotten inne i filmer och serier uppe i 9 minuters avbrott (!!!) för vissa kanaler, andra har "bara 7-8 minuter"). Enda sättet att titta på dem är att spela in i förväg och snabbspola/ hoppa förbi reklamen...
Men: Detta blir svårare framöver för t.ex. Tele2-kunder (tidigare Comhem). TV4-koncernens kanaler (6 st) får nu ett stopp för snabbspolning genom reklam. Läs mer om det här: https://www.tele2.se/kundservice/tv-och-play/kanalforandringar

Otroligt nog så kan jag komma förbi det med teliaboxen jag har. Snabbspolar förbi allt. Omöjligt att tittta utan det.
Ser att det är Tele2 som lurar dig på konfekten.
Dom skriver (i länken du gav):
"Denna förändringen sker i linje med det avtal vi har med TV4."
Det avtalet har alltså inte telia, verkar det som.
Fast bara på boxen. I playtjänsten i en webläsare så går det ibland inte att spola, av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Samma sak med Felia numer, men eftersom deras app är så buggig så kan man ta sig förbi det än så länge.

Inte på boxen, enbart på webben (och kanske i appen. Andvänder inte den).
Tittar man via boxen går det att spola.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

https://xn--rknaordonline-bfb.se/stavning/de-eller-dem/

Ni får ursäkta språkpolisen, men det är för att det blir en del friktion när jag försöker läsa folks inlägg (som jag är genuint intresserad av), så det vore fint om det kunde bli lite bättre gällande vissa saker om möjligt.

Håller med. Bättre att använda "dom" om man är osäker på de eller dem!
Det framstår nästan som komiskt annars då en person försöker verka lite mer sofistikerad genom att använda "de" eller "dem" (oftast "dem" fel) men gör det på fel sätt.
"Dom" är accepterat även i skriftspråk numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Säger nog fan upp Prime om de gör det här bara för att. Tittar egentligen inte så mycket på det, men har behållit det för att det är praktiskt med frakten på en del grejer, de har en djup katalog med äldre program och det är trots allt rätt billigt, men jag betalt aldrig för reklamtjänster.

De HAR tappat användare - de erkänner det i sina uttalanden, men de spinner det till något positivt att de tappat färre än de trodde. Misstänker att det är för att många har det för gratis frakt och inte tittar på streamingtjänsten ändå.

Det är inte reklam på svenska Prime alls än så länge. Vad gäller de länder där de infört det, så verkar svaret var att Det Beror På. De flesta har det bara mellan avsnitt, men en del får det mitt i. Antagligen kör de A-B-testning.

Det funkar fortfarande i vissa fall med Felia, men gissar att det bara är en tidsfråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Inte på boxen, enbart på webben (och kanske i appen. Andvänder inte den).
Tittar man via boxen går det att spola.

Jag använder enbart appen i en AppleTV, och då är vissa program markerade som "Live". Då kan man inte spola fritt, men man kan starta om från början om man vill. Detta är till för sport och andra live-sändningar, men Felia har "alltid" markerat alla filmer som Live, och sedan också blockerat möjligheten att starta om. Det som är nytt är att man nu markerar alla program på vissa kanaler som Live, men man lämnar öppet att starta om dem från början. Det är hör svagheten ligger - har man startat om från början så skall man få reklam från en annan källa, som om man startar programmet som streaming-program, men det funkar inte riktigt, och dåkan man spola förbi reklamen - ibland.

Visa signatur

5900X | 6700XT