Total War: Warhammer III

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Tror jag klarar mig. Liret påstår fortfarande skaven är starkare men har bra mycket mer provinser och har snart återtagit mitt hemland. Förvisso har nurgle mina allierade passat på att ta några men det får de va värda.
Sällan jag lyckats så bra med diplomatin blir aldrig backstabbad och får hela tiden rätt allianser. Inga av mina krig Har fått några repressalier heller.

Börjar bli bra sugen på dra söderut men måste avvakta lite. Khemri verkar dominera däröver.

Skaffa en bra bank och sen är det bara att pusha!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Fortfarande inga problem tömma banken. Börjat accelerera byggena med Labour. Men nu är det rätt meningslöst kan pumpa arméer fulla stacks på en turn och det går fort också. Kan erövra en tower direkt nivå 5 och maximera alla byggnader i en turn. Dyrt men du drar ju hem bonusarna snabbare också. Men det tar mycket tid irl att klicka på allt som ska uppgraderas.

Alla warrior of chaos älskar mig. Inga problem med nurgle och vi har alla samma fiender bortsett att jag ignotörerar ice. Tjatas konstant att jag ska gå med men är inga diplomatiska repressalier för att neka.

Skaven håller man fortfarande på med de hatar en. Dvärgarna är snart borta.

Har använt portaler för att skapa outposts söderöver. Skaven härjar även däröver. De är överallt men tappat rejält i ranking sen deras prime

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Fortfarande inga problem tömma banken. Börjat accelerera byggena med Labour. Men nu är det rätt meningslöst kan pumpa arméer fulla stacks på en turn och det går fort också. Kan erövra en tower direkt nivå 5 och maximera alla byggnader i en turn. Dyrt men du drar ju hem bonusarna snabbare också. Men det tar mycket tid irl att klicka på allt som ska uppgraderas.

Alla warrior of chaos älskar mig. Inga problem med nurgle och vi har alla samma fiender bortsett att jag ignotörerar ice. Tjatas konstant att jag ska gå med men är inga diplomatiska repressalier för att neka.

Skaven håller man fortfarande på med de hatar en. Dvärgarna är snart borta.

Har använt portaler för att skapa outposts söderöver. Skaven härjar även däröver. De är överallt men tappat rejält i ranking sen deras prime

Låter som maskineriet är i rullning så nu får du bara pusha bort dem andra fort

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Clan Skryes saga är all. Ultimate Victory achieved.

Galet mycket micro men det är lite småkul röja kartan ändå.
Man skulle få automatisera karaktärsbyggena iaf.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Experimenterat lite med pharaoh och three kingdoms. Fick för mig det var kasst och testade age of empires men gillar inte kameran. Känns som även age of empires 4 är optimerat för 24" inte 48.

Tillbaks till warhammer 3 med oxyatl. Riktigt kul dynamik. Du kan dyka upp som gubben i lådan lite varstans närhelst du vill. Har ingen trespassingmekanik så du behöver inte ens teleportera. Startpositionen är så säker den kan bli.

Rätt roliga enheter också förvånande mycket rangefokus för att va ödlearmeer.

Går lite trögt med ekonomin man får ta varje chans att skicka ut oxyatl på uppdrag men short Victory kom på nolltid.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

T 68. Fick problem med orcs en sväng men gick tillbaks tre turer så kunde man bromsa anstormningen. Hade tur och Hade en teleport i närheten för oxyatl.

Haft god nytta av mina slumperövringar även om man tappar en del. Känns inte värt betala för upkeep för att försvara dem försöker bara hålla bra ton med grannarna. Ain betalar sjukt Mycket för dem ibland. Bra att ha att dribbla med för att skapa fred. Lyckades få orcerna som körde över en att sluta fred och ge mig 40k för besväret. Naggarond har man också fått muta men misstänker de förklarar krig snart igen.

Empire, bretonnia, lizardmen, wood elves, cathay och till viss del dwarves är de som vart naturligt allierat sig med.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

T100

Gillar inte end game. Tomb kings är endgame så när jag triggade det så bytte de från defensivt allierade till krig direkt. Förstod inte riktigt först vad som hände. Jag hade very high i reliability men fick very low i samma veva. Men gudskelov så hade man tillräckligt med respekt för att folk skulle avhålla sig från att gå i krig. Sölade ner konfedereringen som hade börjat. Fått stora delar av lustria därigenom.

Gick inte längre att föra diplomati med tombkings eller något heller utan de är bara ett virus man ska försöka utplåna. Såg de hade spawnat 10 fulla stacks runt black pyramid och de hade bra mycket mer också så man började ju inse det är nog rätt så kört. De attackerade inte direkt iaf försökte samla 5 fulla stacks i en stad sen hoppas de skulle stånga sig blodiga där med mina trupper i ambush stance men i ett svep så tog den alla 5 med bara 4 stacks... Nu håller de på och kör över.

Trist jag hade sett fram emot att försöka fixa ard boyz och naggarond som båda verkligen vill bli av med en. De hade vart nog för utmaning. Vet inte om jag misslyckats med research det går långsamt men jag fann att jag gradvis blev svagare och svagare jämfört med AI faktionerna. Brukar va tvärtom. Nu kör jag mestadels auto resolve men de fighter jag kört har fått liknande resultat när jag försökt göra slagen själv.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Började en ny kampanj med malakai i IE.

Gillar inte startpositionen blir svårt försvara känns det som.
Försöker hålla norsca lugn genom att ta settlement sen byta tillbaks för fred plus pengarför kommer inte kunna hålla deras provinser ändå. Tar Jag dem kommer jag kontakt med än värre pack är jag rädd för.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Kommer bli en kampanj ikväll, vad skall man köra? Har inte alla dlc men 70% typ

Visa signatur

Permalänk

Blir en ogre kampanj, har inte kört sedan februari så blir kul 😁

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Swedishchef_90:

Blir en ogre kampanj, har inte kört sedan februari så blir kul 😁

Efter ha startat bra så råkade jag over stretch Sen gick det åt skogen! Sjukt ringrostig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ogre ska väl få en överhalning till eller så har de fått det redan så de är säkert bra. Malakai började steamrolla rätt fort trodde det skulle bli tuffare än så här med war of chaos rätt över floden bara. Kör förvisso bara på normal men dvärgarna går nog köra på vh.

Inga större bloopers malakais adventures och diplomatin leder en liksom på rätt spår. För min del blev det att alliera med empire och ice court främst. wintertooth och andra norscas gjorde en lite nervös i början men lyckades tima allt rätt med dem. Vet inte om Ice court åt upp war of chaos men de kom aldrig.

Kul kampanj och helt annan känsla än lizardmen oxyotl och khorne. Chaos dwarves var väl hyfsat likt. Aldrig fått till logistiken så bra. Håller på och kör över på 6 fronter samtidigt utan problem och alla fronter är rätt så säkrade ändå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jösses va mycket management det blir i end game. 24 arméer och går 200k plus per turn. Förvisso inte de dyraste arméerna orkar sällan vänta två turer på att bygga dem men jösses va mycket starkare ekonomi än oxyotl.

Blev lite trött går väldigt fort gå från very high reliability till very low. Tappar trade men jag verkar bygga mer income per turn ändå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Vart blodad tand sedan sist inte fasen skulle man bli så knäckt som man vart med ogre? Bytte till chaos dwarf och herregud vad krånglig systemet är tills man förstår.

Efter den klassiska starten och man får sin province så stannade jag 5-10 och byggde upp lite material. Sin gick jag västerut och körde bort greenskins.
när jag körde bort dem så tyckte vampyrerna söderut att man skulle attackera så tog bort dem med.

Efter detta så var jag tvungen att börja tänka mer på omplacering av Labour för att inte crippla mig. Kislev attackerade min ally så började gå Norr för att hjälpa till men halvvägs genom kartan så blir man backstabbad österut av nästa pack greenskins! Så vände om och skapade en större andra armé.
plöjde bort dem och lät mina tidigare kompisar, ogres tag lite utrymme. Dumt misstag, så fort min ena armé dog av en ambush så tyckte Goldtooth att han vill attackera min ally...

Återigen vända runt och rensa. Är runt turn 100 men måste börja rulla igång maskineriet. Köttat hobgoblins som lett mig till många enkla vinster. Börja nu byta mot dem riktiga kanonerna samt kentaurer.

Imorgon skall jag försöka få lite tid att kriga igen!

Ps
Tydligen finns det en bättre start där man får gratis hero och gear runt turn 6

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vilken svårighetsgrad kör du på?

Fixat alla Victory conditions nu. Har runt 300 regioner och kanske 34 arméer jag tror jag skulle kunna förklara krig mot alla faktioner och klara mig bra. D

Backstabbade wissenland för att fixa sista grudge målet. Kunde säkert gett dem 4 miljoner i kontanter istället lol

Har råd med very low i reliability folk gillar en ändå trots jag spammar deeps som ger diplomatiska straff. Hade 11 militära allianser som max och och de krockade aldrig med varann
Dvärgarna är ruggigt starka på autoresolve så man skulle kanske kört på very hard för mer tuggmotstånd

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Vilken svårighetsgrad kör du på?

Fixat alla Victory conditions nu. Har runt 300 regioner och kanske 34 arméer jag tror jag skulle kunna förklara krig mot alla faktioner och klara mig bra. D

Backstabbade wissenland för att fixa sista grudge målet. Kunde säkert gett dem 4 miljoner i kontanter istället lol

Har råd med very low i reliability folk gillar en ändå trots jag spammar deeps som ger diplomatiska straff. Hade 11 militära allianser som max och och de krockade aldrig med varann
Dvärgarna är ruggigt starka på autoresolve så man skulle kanske kört på very hard för mer tuggmotstånd

Tror jag kör normal på båda då. Jag är ringrostig. Brukar köra hard/b hard annars

Visa signatur