Prisjakt är helt förstörd?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xR34ct:

Letade just efter samma då jag tänkte uppgradera datorn lite, va tusan den va ju GULD

Frågade Prisjakt:

Citat:

Hej igen

Nu är jag med! Funktionen prisoptimering finns inte på Nya Prisjakt men ni är en del som har efterfrågat det så vi har det på önskelistan på överföring av de gamla funktionerna.

Tack för att du är en engagerad användare

Vänliga hälsningar

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

Hej,

Prisjakt-appen, (iOS), har det försvunnit även för er andra möjligheten att se "Bevakningar" sorterat på senaste prisändring? Helt borta för mig och ser nu bara "Skapad", "Namn" och "Kategori". Vet inte om det är appen eller jag som ändrat någon inställning.

Tror på det förstnämnda men osäker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Hej,

Prisjakt-appen, (iOS), har det försvunnit även för er andra möjligheten att se "Bevakningar" sorterat på senaste prisändring? Helt borta för mig och ser nu bara "Skapad", "Namn" och "Kategori". Vet inte om det är appen eller jag som ändrat någon inställning.

Tror på det förstnämnda men osäker.

Tror det kommit i den senaste versionen, vill minnas att jag senast i förra veckan hade sorterat på senaste prisändring. (iOS).

Permalänk
Medlem
Skrivet av fika:

Tror det kommit i den senaste versionen, vill minnas att jag senast i förra veckan hade sorterat på senaste prisändring. (iOS).

Nu finns det en uppdatering för appen som fixar problemet

Permalänk
Medlem

Någon annan som har problem att sortera lagringsenheter (SSD) efter pris/GB? De hamnar inte i korrekt följd när jag försöker. https://www.prisjakt.nu/c/solid-state-diskar-ssd?direction=as...

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Någon annan som har problem att sortera lagringsenheter (SSD) efter pris/GB? De hamnar inte i korrekt följd när jag försöker. https://www.prisjakt.nu/c/solid-state-diskar-ssd?direction=as...

Fick gnugga ögonen ett par gånger. Hur kan man ens lyckas sabba sortering? 😐

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

De cachar sorteringen en gång per dygn, om priserna ändras efter det blir det fel. Finns många instanser när pris-sorteringen själv är fel, vilket typ sabbar hela poängen med sidan

Kolla här:

Permalänk

Folk som tjärnar pengar på att göra en produkt sämre, fan så jag hatar nya sidan och man kan inte ens gå tillbaka längre.

Permalänk
Medlem

Shibsted ( aftonbladet m. fl. Ingår i konglomeratet ) köpte siten förut ... för att sälja våra data.
Företag med fina priser, måste betala, för att få vara med i "prisjakten".
Undvik, om möjligt.

Permalänk
Medlem

Helt obrukbar när det gäller lagringsmedia. Man kan sortera på pris/TB men ENBART från högt-lågt. Varför i all världen skulle man vilja se de mest overpriced produkterna på marknaden?

Skrivet av PeterP57:

Shibsted ( aftonbladet m. fl. Ingår i konglomeratet ) köpte siten förut ... för att sälja våra data.
Företag med fina priser, måste betala, för att få vara med i "prisjakten".
Undvik, om möjligt.

Korrekt, men samtidigt låter de priserna från sidor som ingen hört om, som de inte länkar till, förstöra sorteringen...

Permalänk

Finns där något alternativ till prisjakt som inte är pricerunner?

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Nja, https://se.pcpartpicker.com/ till datorkomponenter finns ju men känner inte till något direkt alternativ till prisjakt och pricerunner.

Visa signatur

5GHz 9900k < EKWB LC > RTX2080S | Corsair 64GB C16@3.4GHz
Asus Z390-F | Seasonic Focus Platinum 750W | XB271HU
970EVO 2TB | Sennheiser HD650 + LCX+SDAC | 32TB TrueNAS

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Niclas:

Nja, https://se.pcpartpicker.com/ till datorkomponenter finns ju men känner inte till något direkt alternativ till prisjakt och pricerunner.

Och www.komponentkoll.se för just datorkomponenter.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem
Skrivet av hypercat:

Helt obrukbar när det gäller lagringsmedia. Man kan sortera på pris/TB men ENBART från högt-lågt. Varför i all världen skulle man vilja se de mest overpriced produkterna på marknaden?

Korrekt, men samtidigt låter de priserna från sidor som ingen hört om, som de inte länkar till, förstöra sorteringen...

Det rörande lagringsmedia stämmer inte om du pratar om SSD/hårddiskar.
Måste vara något med din browser i sådana fall.

Avskyr såklart nya Prisjakt, men rätt ska vara rätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amd81:

Det rörande lagringsmedia stämmer inte om du pratar om SSD/hårddiskar.
Måste vara något med din browser i sådana fall.

Avskyr såklart nya Prisjakt, men rätt ska vara rätt

<Uppladdad bildlänk>

Antagligen mobil.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av johanandersson:

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Antagligen mobil.

Det verkar vara samma på skrivbordet dock. Man måste gå in på listvyn för att ändra, vilket även påverkar bildvyn (den med 4 kvadrater som Windows-loggan), standard är högst pris/TB först.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"

Permalänk

Är det bara jag som fått svårt att hitta gamla komponenter på prisjakt via google på sista tiden? Det verkar inte som Google listar dem längre. De finns kvar på Prisjakt så det är inte att Prisjakt tagit bort dem. Och då menar jag ofta produkter som inte säljes i någon affär längre.

Du hittar endast dem om du söker på den engelska versionen av prisjakt. Men söker du svenska prisjakt på google är de väck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som fått svårt att hitta gamla komponenter på prisjakt via google på sista tiden? Det verkar inte som Google listar dem längre. De finns kvar på Prisjakt så det är inte att Prisjakt tagit bort dem. Och då menar jag ofta produkter som inte säljes i någon affär längre.

Inget jag känner att jag märkt av. Tycker däremot att de blivit mycket sämre på att "matcha" priser för rätt saker. Sök t.ex. efter en mobiltelefon och de första priserna som visas är skal till denna telegon och sedan kommer priser för telefonen. Blir konstigt om man vill sortera på telefoner med vissa egenskaper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

Och www.komponentkoll.se för just datorkomponenter.

Kollade lite snabbt. Kass site, tittade in på HDD, de listar NAS/DAS:ar bland hårddiskar..

Permalänk
Skrivet av Naki:

Inget jag känner att jag märkt av. Tycker däremot att de blivit mycket sämre på att "matcha" priser för rätt saker. Sök t.ex. efter en mobiltelefon och de första priserna som visas är skal till denna telegon och sedan kommer priser för telefonen. Blir konstigt om man vill sortera på telefoner med vissa egenskaper.

Inte märkt av? Märkligt! Har du sökt på gamla produkter säg en Asus GTX 1080 Strix t ex och därefter lägger till prisjakt i namnet? Det konstiga är att om du istället söker på den engelska versionen av prisjakt så finns den kvar. Bara på det viset kan man hitta produkterna på svenska prisjakt men det är väldigt omständigt.

Ger dig ett annat exempel. Försök att hitta Samsung Evo 850 2tb och prisjakt på google. Du kommer inte hitta den. Byter du ut Prisjakt mot engelska versionen av Prisjakt finns den givetvis med i sökresultatet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Inte märkt av? Märkligt! Har du sökt på gamla produkter säg en Asus GTX 1080 Strix t ex och därefter lägger till prisjakt i namnet? Det konstiga är att om du istället söker på den engelska versionen av prisjakt så finns den kvar. Bara på det viset kan man hitta produkterna på svenska prisjakt men det är väldigt omständigt.

Ger dig ett annat exempel. Försök att hitta Samsung Evo 850 2tb och prisjakt på google. Du kommer inte hitta den. Byter du ut Prisjakt mot engelska versionen av Prisjakt finns den givetvis med i sökresultatet.

Korrekta sättet att söka inom en site är ju dock så här:

asus gtx 1080 strix site:prisjakt.nu

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joppis:

Det hittar dock inte heller kortet.
(Och med site:pricespy.co.uk hittar jag det inte heller, men 1070 och 960 dyker upp på den sökningen.)

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Problemet är att du inte får upp produktsidan av GTX 1080 Strix utan flera resultat på RTX 4080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

(Och med site:pricespy.co.uk hittar jag det inte heller, men 1070 och 960 dyker upp på den sökningen.)

Hmm, sant. Men jag hittar inte detta gtx 1080 om jag söker på prisjakts hemsida heller?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Problemet är att du inte får upp produktsidan av GTX 1080 Strix utan flera resultat på RTX 4080.

Jag hittar inte produktsidan om jag söker på sidan heller. Gör du det?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Ibland använder jag https://geizhals.eu/ (för EU, på tyska) eller https://skinflint.co.uk/ (Brittiska motsvarigheten, på engelska) för att filtrera och hitta rätt produkter innan jag söker efter priset på Prisjakt eller Pricerunner. De har väldigt många produkter och bra filter i kategorierna jag har prövat åtminstone.
Tidigare besökte jag alltid prisjakt.nu flera gånger om dagen och har bidragit med att lägga till egenskaper på massor av produkter genom flera år, men nu känns det som att de totalt skiter i alla hängivna gamla användare, slår omkull oss på marken och passar på att pissa på oss när de ändå håller på.
Här är mina klagomål på saker som funkade bra med den gamla versionen:
- Filtrering funkar ofta inte som det ska (går jag till exempel in och filtrerar Powerbanks efter funktion "Stöd för snabbladdning" och "Inbyggd trådlös laddning" så vill jag ju för sjutton inte se de träffarna som bara har den ena egenskapen)
- Sortering funkar ofta inte som det ska
- Det går inte längre att föreslå rättning på individuella egenskaper som är fel på en produkt
- Det går inte att bidra med egenskaper på produkter som saknar info om en viss egenskap
- Sidan är väldigt trög att ladda
- Sidan är fullständigt överfull av reklambanners som bland annat täcker hela sidan när man startar

Visa signatur

Dator: Ja
Telefon: Ja

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Joppis:

Hmm, sant. Men jag hittar inte detta gtx 1080 om jag söker på prisjakts hemsida heller?

Nej, men man brukar (brukade?) kunna hitta mycket mer grejer via Google än via deras egen sökfunktion, vad gäller gamla prylar. Väldigt smidigt sätt att se vad saker kostade nya för typ 10 år sen, så det är synd om det börjat försvinna.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Joppis:

Jag hittar inte produktsidan om jag söker på sidan heller. Gör du det?

Nej inte på Prisjakt! Man brukade hitta dem på google om man sökte produktnamn och prisjakt men det går nu inte längre. Inte på flera år gamla datorkomponenter.

Skrivet av Thomas:

Nej du hittar nog inte dem på varken svenska eller engelska prisjakt. Du hittade dem på google för de fanns fortfarande där men senaste månaden går inte det inte längre.

Permalänk

Har "jämför" (lista alla egenskaper för 2 st produkter) försvunnit???
Edit: Websidan har inte det längre men i appen kan man jämföra. :/

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkIII | AMD 9800X3D | Asus ROG Strix B650E-I | 2x2TB Samsung 990 Pro | Inno3D 5070 Ti | G.Skill 64GB DDR5 6000MHz | Noctua NH-L12 | Corsair SF750 | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Medlem

Frågor till er i tråden:
Skulle ni betala för att använda en motsvarighet till prisjakt som fungerade på bra vis?
Vad skulle ni kunna betala?

Jag tror det är svårigheten i detta som gör att sidan inte utgår från konsumenten, utan istället från företagen som betalar.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.