Gamla drivrutiner kan stoppa ny Windows-uppdatering

Permalänk
Melding Plague

Gamla drivrutiner kan stoppa ny Windows-uppdatering

Windows Update kan nu berätta för dig varför du inte fått den senaste uppdateringen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det blir bättre och bättre för hemmaanvändaren som inte bryr sig ett skit om hur datorn funkar ser jag. 👍

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SCORPIUS:

Det blir bättre och bättre för hemmaanvändaren som inte bryr sig ett skit om hur datorn funkar ser jag. 👍

Inget är väl nytt förutom att den intresserade nu kan få information om varför uppdateringen inte kommer?

Permalänk
Medlem

Inget jag ser på min dator. Står att jag har senaste uppdateringarna som är 23H2

Permalänk
Medlem

Jag laddade ner Windows 11 installer på Windows sida, dubbelklickade på exen och körde igenom installern. Efter en omstart hade jag kvar allt, samt senaste uppdateringen 24H2. Rensade sedan gamla windows-filer via lagring.

Vill påpeka att jag körde 23H2 innan.

Kom på en till sak.
Visa signatur

GPU: Asus TUF 4070 Ti Non-OC | CPU: Ryzen 7 5800x | RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600MHz
Mobo: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | PSU: be quiet! 750W | Chassi: Fractal Design Define 7 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Inget är väl nytt förutom att den intresserade nu kan få information om varför uppdateringen inte kommer?

Får fortfarande "Installationsfel - 0x800705b9"

Hade varit glad att slippa det meddelandet

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!