Nu har jag kommit hem igen...
När jag beställde min nuvarande telefon sa min chef, - du är den på företaget som hoppar mest mellan ekosystem och/eller tillverkare.
De flesta hittar ju ett OS eller en tillverkare och sen är den trogen. Men inte jag,
Sen min bästa telefon jag haft gav upp, en Lumia 950 XL, har jag jag alltid haft olika androider då jag hatade den dem enda iphone jag haft, en 4s.
Men för tre år sedan tänkte jag att det var dags att testa iphone igen, det blev en 13 pro. Jag var väl inte helt imponerad vilken går att läsa i denna tråd.
Men, jag vande mig med iphonen, köpte en HomePod, köpte en AppleTV.. Smidigt ekosystem.. Men.. Något skavde...
Under denna tid så har jag stört mig mig mer och mer på Google, så det har aldrig känts som ett alternativ att gå tillbaka till stock Android.
För kanske sex veckor sen köpte jag en Pixel 7a, det första jag gör är att starta, aktivera utvecklarmenyn, aktivera OEM Unlocking, installerar GrapheneOS.
Kör denna i fem veckor... Valet står mellan Pixel 9 Pro eller iPhone 16 Pro som ny jobbmobil... För en vecka sen fick jobbet beställa en pixel till mig
Samma visa, rakt in i utvecklarmenyn osv osv och installerar GrapheneOS.. Men denna gång är något off, saker buggar, det är ingen trevlig upplevelse. Jag bestämmer mig för att ge stock Android en chans iaf, jag får ge upp mina ideer att gömma mig från Google.
Jag vill minnas att jag innan jag blev en foliehatt gillade t.ex. jag Nexus och Oneplus för att dom var så jävla clean men hatade Samsung för all bloat.
Efter 45 minuter med stock android på min Pixel 9 ringer jag min kollega och frågar vad fan i helvete det är för skit, jag blir bombarderad med notiser, tips och tricks, testa den här appen, kolla, nu installerar vi den här jävla appen åt dig, snällt va??!!!
Jag får psykbryt och under det samtalet åker GrapheneOS på igen. Denna gång utan dom där jobbiga buggarna jag upplevde.
Nu sitter jag här, jag och min Pixel 9 Pro med GrapheneOS och jag har kommit hem och njuter
SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!