Permalänk
Medlem

Dator för couch gaming

Tja!

Söker en ny burk till vardagsrummet!

Den behöver klara 4k i 60 fps på (typ) högsta inställningarna i spel som:

• Elden ring

• Red dead redemption 2

Nätt case är en fördel!

Hittar jag inget prisvärt här så blir det antagligen följande: https://www.inet.se/datorbygge/b1569359/vardagsrumsrigg

Kom med förslag!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Varför?

Jag har inte ägt en konsol sen NES på 80-talet men i det här fallet känns en PS5 som det uppenbara valet.

Vad är det jag missar och varför ska det vara en dator för 28 000 kr och inte en konsol?

Permalänk
Medlem

@Eerieness — har en PS5 idag som denna ska ersätta. Prestandan i PS5 är inte så kul, faktiskt. Dessutom är ekosystemet så jäkla nedlåst, spelen dyra och ofta är de inte optimerade för konsolen. RDR2 är låst till 30fps tex.

Sedan finns det ju en massa fördelar med en PC som inte en konsol har— typ som att kunna dubbla som arbetsstation, emulator osv.

Permalänk
Medlem

Check!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandunko:

@Eerieness — har en PS5 idag som denna ska ersätta. Prestandan i PS5 är inte så kul, faktiskt. Dessutom är ekosystemet så jäkla nedlåst, spelen dyra och ofta är de inte optimerade för konsolen. RDR2 är låst till 30fps tex.

Sedan finns det ju en massa fördelar med en PC som inte en konsol har— typ som att kunna dubbla som arbetsstation, emulator osv.

Kan svära på att jag körde i 60fps när jag körde RDR2 på min ps5

Permalänk
Medlem

Har en mATX dator med I9-10850K + 64GB ram + 3080TI, sitter en Noctua NH-serie kylare i (tror D15 om jag inte missminner mig).
Sitter i ett Silverstone FT03 ett väldigt litet mATX-case.

Hyfsat tyst, tar du bort de extra 80mm fläktarna jag satt i för att rendera saker "overnight" är det en riktigt tyst och trevlig burk.

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

Kan svära på att jag körde i 60fps när jag körde RDR2 på min ps5

Då kanske du bara är bättre än jag på att strunta i stuttret. Det är låst till 30!

Skrivet av Nbwu:

Har en mATX dator med I9-10850K + 64GB ram + 3080TI, sitter en Noctua NH-serie kylare i (tror D15 om jag inte missminner mig).
Sitter i ett Silverstone FT03 ett väldigt litet mATX-case.

Hyfsat tyst, tar du bort de extra 80mm fläktarna jag satt i för att rendera saker "overnight" är det en riktigt tyst och trevlig burk.

Låter spännande! Tar gärna lite bilder och pris i DM?