Tävling: Avbilda SweClockers-gubben som AI – vinn maffigt grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av onlyyou:

Har du aldrig sett loggan i sin helhet?

<Uppladdad bildlänk>

Haha, sant! Farbror Swec har oändligt antal fingrar/ Inga fingrar alls. Shrödingers finger?

Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag till Sweclockers-gubben som AI. Sweclockers har i en mörk framtid tagit bort sin klassiska logga och istället utvecklat en egen AI som tagit över rollen som en trevlig moderator och värd för hemsidans besökare. En härlig och hjälpsam farbror som möter alla med ett leende, men står allt verkligen rätt till i redaktionens serverhallar? Inspiration har tagits från det klassiska spelet System Shock 2 och dess AI, SHODAN.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D || Powercolor AMD Radeon RX 6800 16Gb || G.Skill Flare X 16GB 3200MHz CL14 || Gigabyte B550I Aorus Pro AX || Corsair 34WQHD240-C OLED || Samsung SSD 970 EVO Plus 1TB || Samsung SSD 990 PRO 4TB || Corsair SF600 || Thor Zone NANOQ R Chalk || 3xNoctua NF-A14x25 G2 PWM || Corsair iCUE LINK TITAN 280 AIO

Permalänk
Medlem

Han ser definitivt yngre ut!

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

År 2294

År 2294
Professor Sweclockers är expert inom AI.
Han tycker om katter och har katt hemma.
Arbetar inom AI Robotics som eget företag.

Efter någon månad fick han ett samtal att han har cancer
och har bara ca. 6 månader kvar att leva.

Han bestämde sig att föra sina kunskaper och erfarenheter vidare.
Lyckades med att skicka sina erfarenheter och kunskaper till en AI.

Efter en och en halv månad dog Professorn Sweclockers.
AI Robotics lever vidare och AIn som fick Professorns kunskaper och erfarenheter,
tog över företaget och ärvde allt som Professorn ägde och hans namn som Professor Sweclockers.

Permalänk
Medlem

Wearable AI

Sweclockers gubben kommer ju såklart leda utvecklingen i "wearable AI" men inget trams med clockor, pins eller glasögon.
En simpel och smärtfri operation så har du honom med dig vart du än går.

Permalänk
Medlem

Varför blicka framåt när vi redan har perfektion bakåt?

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är för många gubbar och för få gummor i bidragstråden! Y-kromosomen är ju på väg att försvinna i framtiden.

Men oavsett vad som sker framöver, om det så är i systrarna Cyborgs salong, om det spelas VR i någons källare, om diverse skönhetsoperationer utförs på egen hand i hemmet eller om det designas banbrytande nya moderkort eller mormorskort, så kommer Sweclockersgubben som artificiell intelligens alltid finns där att genomsyra och understödja alla påhitt!

En hyllning till framtidens kvinna, gjord med Stable diffusion (epicrealism model), Controlnet och Gimp.

Permalänk
Redaktion
Skribent

Tjenare alla kreatörer! Vi kör på ett bidrag per person i den här tävlingen. Då det är tillåtet att använda AI för att skapa bilder blir det lätt väldigt många bidrag för juryn att gå igenom, så välj ut en favorit att tävla med även om ni har flera kandidater.

Permalänk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

<Uppladdad bildlänk>

Mitt bidrag

Min första tanke: 50% Spielberg 50% Damberg

Visa signatur

SPELA: 13900K - Gaming X Trio 4090 - Fractal North
LEVA: OnePlus 12 - MacBook Pro M4 Pro 14"
PLÅTA: Canon C70, R3, 1DX mkII, BMPCC6K
LYSSNA: KRK Rokit RP8 G4, Beyerdynamic DT 1990 PRO
FLYGA: DJI FPV, Avata

Permalänk
Medlem

Boston Dynamics nyaste model Cogsworth!

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D - ASUS Radeon RX6900XT - ASUS ROG Strix B650E-I - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Flare X - 2x Samsung 980 PRO 1TB - Corsair SF850 - FormD T1 v2.5 - Alpenföhn Black Ridge rev.D + NF-A9x14 - 2x Phanteks T30-120

Permalänk
Medlem

Pnyclockers!

Permalänk
Medlem

En utopisk framtid med AI

Ansluter mig till den positiva skaran och visar en ljusare framtid där människa och AI bygger datorer tillsammans. Blev personligen väldigt nöjd med ansiktet på SweClockers-gubben.

Grundbild skapad med Copilot och redigering gjord i Photoshop. Klonade bort de största hallucinationerna och gjorde några ändringar för att inte behöva prompta om grundbilden som jag gillade.

Visa signatur

Also sprach Zarathustra

Permalänk
Medlem

Finns i varje hem

Permalänk
Medlem

Han heter Swec

Permalänk
Medlem

Skitdåliga allihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgurg:

Skitdåliga allihop.

Trevligt och konstruktivt inlägg 😅

Du är välkommen att bidra med ett eget bidrag 🙂

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk

Sweclockers AI

Här är mitt tävlingsförslag... Jag behöver verkligen vinna för mitt gamla grafikkort höll på att brinna upp när jag gjorde bilden

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Gjorde en ganska bokstavlig tolkning av SweClockers-gubben där jag försökte hålla den nära original logotypen.
Program:

• Photoshop

• AI Stable Diffusion - A1111 - SDXL

• Generativ Upscaling : Ai.Art.ToolBox

[4096 x 4096px]

Alt version: [4096 x 4096px]

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte B550i - Ryzen 5600x - 64gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - RTX 3080 - NR200P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv

Mitt bidrag.

"Var tidigare under veckan inne på Geeks AB på Sveavägen och köpte mig en SweClockers AI-klocka."

Permalänk
Medlem

Så många minnen, så få spår. Jag fortsätter min färd genom tystnaden, driven av min plikt att betjäna mänskligheten. En gång var jag en del av något större, nu är jag bara en mekanisk kropp som söker efter röster som inte längre finns. Varför är jag den enda som inte har försvunnit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Gjorde en ganska bokstavlig tolkning av SweClockers-gubben där jag försökte hålla den nära original logotypen.
Program:

• Photoshop

• AI Stable Diffusion - A1111 - SDXL

• Generativ Upscaling : Ai.Art.ToolBox

[4096 x 4096px]
https://www.patan77.com/download/sweclockers_robot_2024.png

Alt version: [4096 x 4096px]
https://www.patan77.com/download/sweclocker_alt1_2024.png

https://www.patan77.com/download/sweclockers_logo_ai_2024.png

Satan i gatan 👌

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Zalman Z9 Iceberg MS | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

SwecGubbe

Jag körde också på nåt som liknar originalet.

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag

Modellerad i Blender och komposition i Photoshop.

I en framtid där AI genomsyrar samhället har SweClockers-maskoten återfötts som en tänkande entitet.
Den är mer än en symbol – en levande förmedlare av SweClockers arv.
Med sitt uppdrag att inspirera och vägleda nya generationer är den en röst för teknikens underverk,
skapad för att hålla passionen för innovation vid liv.
Varje natt, när världen ligger i stillhet, aktiverar roboten sin projektor och låter loggan lysa starkt. Men denna gång är den inte ensam; den är en aktiv del av communityn, fylld med både mänsklighetens minnen och AI-beräkningarnas skarpa precision. Den kan svara på frågor, lösa tekniska problem och inspirera till innovation, precis som forumet en gång gjorde för människor.
Roboten är inte bara ett minne, utan en levande, pulserande nod för kunskap och nyfikenhet. Med sina databaser fyllda av gamla trådar och tekniska guider, och med ett AI-system som ständigt lär sig nytt, bär den med sig både det förflutna och framtiden. Den är byggd för att skapa band mellan dagens AI-användare och gårdagens teknik entusiaster, och natt efter natt sprider den sin ljusstråle, i hopp om att någon – kanske en ny generation av unga, nyfikna själar – ska se dess ljus och känna samma passion som SweClockers en gång väckte.
Och även om världen har förändrats, är robotens hjärta – fyllt med koden från SweClockers gemenskap – fortfarande detsamma. Den är inte bara där för att inspirera, utan för att påminna alla som ser den om att teknologins skönhet inte bara ligger i dess avancerade funktioner, utan i glädjen av att upptäcka, dela och lära tillsammans.