Nu är det dags för SweClockers nya mobildesign!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tossefar:

Ok men gissningsvis och förhoppningsvis är det inte dina åsikter som ligger till grund för hur swec väljer att designa sin webbplats…

Förhoppningsvis ligger användarnas åsikter till grund för designen av webbplatsen? Det är väl ett ganska sunt förhållningssätt till det hela? Även om du inte delar min åsikt i frågan så är även jag en användare.

Att genomdriva förändringar med järnhand som går rakt emot kundernas önskemål har historiskt visat sig vara en ganska dålig idé.

Så även om kanske inte så många delar min åsikt i frågan så önskar jag uttrycka min åsikt.

Till skillnad mot vad väldigt många anser så är faktiskt inte all förändring per automatik också en förbättring, det är faktiskt fullt möjligt att något blir sämre av en förändring.
Då är det i min mening bättre att hålla kvar i det man har än att få något som är sämre.

Visa signatur

1f u c4n r34d th1s u r34lly n33d t0 g37 l41d

Permalänk
Medlem

Jag gissar att det kommer vara som alltid när hemsidor uppdaterar sin design: första 10 minuterna tycker man att det är den sämsta skit som nånsin gjorts, sen har man plötsligt glömt bort hur det var innan 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Jag gissar att det kommer vara som alltid när hemsidor uppdaterar sin design: första 10 minuterna tycker man att det är den sämsta skit som nånsin gjorts, sen har man plötsligt glömt bort hur det var innan 🙂

Ja, när jag läste artikeln undrade jag när det här skulle genomföras. Det är ett bra betyg antar jag.

F. ö är jag såklart främst här för innehållet, inte ytan

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av medbor:

Varför inte göra ingressen full-bredd även vid små bilder i flödet? Känns som det ofta blir dött utrymme under de små bilderna

Kul att ni lyssande på massa feedback senast!

Det blir rätt mycket dödyta nere till höger när både rubrik och ingress blir långa och sträcker sig 2-3 rader, men det är en utmaning för oss att se till att hålla textmängden nere för en snygg och informativ förstasida.

Skrivet av Broken-arrow:

Så man ska kunna gilla första posten i forumet som inte är själva nyhetsartikel redan i artikeln?

Det är så det kommer fungera rent tekniskt sett ja.

Permalänk
Medlem

Nu har det hänt något som måste ha blivit fel.

Besökta länkar har nu nästan exakt samma färg som icke-besökta länkar i forumet.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Massvis med dödyta på desktop. Hade gärna sett det gå hela vägen ut till kanterna.
Får idag ingen reklam? Iaf inte via Firefox. Jobbdator så inga tillägg. Kanske därför det är otroligt mycket dödyta.
Nytt i forumet visar bara 5 länkar istället för tidigare. Svårt att ha koll på vad som är aktuellt. Detta är förutom nyhetsartiklarna det jag använder mest...

Mobilen ser det bra ut med full användning.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Fan hoppades vi skulle gå till ett läge där forumet blev ännu bättre på framsidan (likt hur BetterSweclockers fungerade) men vi går ju tvärtom nu och man ser knappt att forumet finns nu

På dator då, har typ aldrig besökt sidan med telefon. Men hela sidan ser ut som en mobilsida nu.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*suck*
Får väl vara den som kör den obligatoriska: ”Do you guys not have phones?” 😁

Javisst men vissa saker gör man bara via desktop. Jag typ besöker aldrig forum via mobilen.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc B580 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Blev väldigt informationsfattigt i aktiva trådar och marknaden.
Sen tycker jag personligen att det oranga är mer svårläst än det blå det var innan.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
99:e percentilen

Nice!

Personligen är jag framförallt glad att sajten alltjämt använder ”äkta” webbsidor som grund och inte är en äcklig SPA. Det gör den betydligt enklare att utveckla tillägg för, och är allmänt bra för UX, tillgänglighet etc. Jag skrev detta inlägg med JavaScript inaktiverat, exempelvis.

EDIT: Lite tråkigt nog fick jag inte klicka på Redigera-knappen utan JavaScript aktiverat, trots att det gick utmärkt att redigera utan JavaScript ”via URL”.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Lite besviken på att det visas betydligt färre rader i boxarna för "Nytt i Forumet" och "Senaste privatannonser".

Permalänk
Medlem

Jag tycker nog att "nytt i forumet" är lite för trång nu, det fick plats mycket mer text där innan, nu ser det extremt tajt ut alltihop:
(Använder 1440p utan scaling)

Permalänk
Medlem

Att gilla och kommentera ligger redan efter en rubrik och 2-3 rader text är i mitt tycke riktigt illa. Rent designmässigt blir det kladdigt men innehållsmässigt är det oförståeligt.

Hur många trådar här är inte fördärvade av inlägg där kommentatorn inte läst hela inlägget? Därefter följer en söndrande diskussion och det hela slutar förhoppningsvis med att en moderator rensar upp. Nu uppmuntras det ännu mera? Jag måste missa något.

Permalänk
Medlem

Synd att "Nytt i forumet" bara visar 5 trådar, jag hade gärna sett 10 där (eller konfigurerbart per användare).

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

Ser tyvärr inte bra ut på dator.
Varför behöver man spara in på text och göra så att alla meningar kapas?

Permalänk
Medlem

Har "Nytt i forumet" ändrats? Man ser inte alls tillräckligt med trådar.

Permalänk
Medlem

Usch, all denna j*a rörelse mot skit-touchy-interface, blir så j*a fult och oanvändbart.

Permalänk
Medlem

Som vanligt är det lite allmänt småstörigt när sajter ändrar utseende, men man brukar vänja sig ganska snart. Vissa saker kanske till och med känns bättre då. Kör desktopvarianten.

Den enda direkta nedgraderingen jag stött på vid en snabb påsyn är att det tycks vara mycket färre poster i de mörka "Nytt/Senaste-fälten" till höger. Föredrar den tidigare mer komprimerade layouten som hade plats för fler. Antar dock det också är en smak- eller vanesak.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av poktirity:

Vilket gäller för kosmetiska förändringar, först är det ovant, sen vänjer man sig.

Det här däremot:

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Nytt i forumet visar bara 5 länkar istället för tidigare. Svårt att ha koll på vad som är aktuellt. Detta är förutom nyhetsartiklarna det jag använder mest...

Kommer jag har väldigt svårt att vänja mig vid, en klar försämring.

Skrivet av pine-orange:

De flesta surfar på nätet via mobilen, antagligen gäller det till och med på SweC.

Skulle vara intressant att veta vad fördelning är för de aktiva som skriver inlägg i forumet.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

varför blev även desktopversionen mobilanpassad?

Permalänk
Musikälskare

Ser att desktop också har blivit ändrat, dags att uppdatera min CSS i StyleBot så man får det som man vill

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Eh. Meh. Går det använda gamla designen på desktop?
Den nya känns som den lider av samma moderna smörja av att vara luftig och fluffig så mindre information får plats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filbunke:

Skulle vara intressant att veta vad fördelning är för de aktiva som skriver inlägg i forumet.

Skrivet av tcntad:

Blev förstasidan "smalare" för alla användare?

Ja och ja.

Personligen använder jag nog primärt desktop. Men mest på arbetstid (schh). Resten är mobil.

Extremt smal sida nu om man har ultrawide men tom på 1080p är sidan för smal..

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Eh. Meh. Går det använda gamla designen på desktop?
Den nya känns som den lider av samma moderna smörja av att vara luftig och fluffig så mindre information får plats.

Tyvärr.. allt ska fluffas till och få 150 pixlar margin nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Varför ska allt vara orange? Byt om färgerna! "Läser i forumet" kan exempelvis vara grön.

Permalänk
Medlem

Svårt att se var artiklar börjar och slutar, allt flyter ihop. Kan man byta tillbaka till gamla desktop designen?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Hej mobildesignen, vad gör du på min desktop?

Permalänk
Medlem

Något jag tycker är lite störande är att länkar är orangea och står ut väldigt mycket i texten, särskilt "Gå till inlägget"-länken i citat som verkligen drar fokus i onödan när man scrollar genom en tråd.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Ja och ja.

Personligen använder jag nog primärt desktop. Men mest på arbetstid (schh). Resten är mobil.

Extremt smal sida nu om man har ultrawide men tom på 1080p är sidan för smal..

Har en standard 24" Kolla inställningar för din profil och allt är krympt/inpressat i mitten lol.

Forumets förstasida ser ut att vara inzoomad till typ 120%??
Vill kunna dölja Följda / Nytt / Senaste längst upp på forumsidan, de tar på tok för mycket plats!
Då jag inte är ett dugg intresserad av (privat)annonserna vill jag kunna dölja dem eller ersätta med fler "nytt i forumet" på första sidan.

Lägger till:
Det är rätt osnyggt för nyhetstitlar att ta två rader, bredda istället eller lägg till undertitel eller liknande.
För stora vita knappar till forum, annonser mm på första sidan

Permalänk
Medlem

Brukar inte bry mig om förändring så mycket men detta var en försämring utan tvekan.