Permalänk
Medlem

Värdering äldre speldator

Fick frågan av en vän vad hans gamla dator kan vara värd.
Tror inte det är stora pengar men jag har faktiskt ingen aning vad man kan ta för den.

Specs:
Intel Core i5 4670k
16gb ddr3
120gb ssd (Windows 10 pro)
1TB hdd
Gtx 760
Evga 500w psu
Cd brännare

Sitter i ett rött phanteks chassi som är lite slitet så är mest insidan som värdet baseras på

Permalänk
Medlem

Någonstans mellan 1-2k. Med en gnutta tur får du 3k på blocket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

Någonstans mellan 1-2k. Med en gnutta tur får du 3k på blocket.

Uj fasen. Mer än vad jag trodde faktiskt. Tänkte sagt några hundralappar med tanke på det ändå är äldre saker🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobitheo:

Uj fasen. Mer än vad jag trodde faktiskt. Tänkte sagt några hundralappar med tanke på det ändå är äldre saker🤣

är nästan så pass gammalt att det börjar bli dyrt igen
1K är ju betydligt närmare några hundralappar än 2k dock men varför spannet är så stort är för att det är relativt svårt att veta vad marknaden vill betala just nu.
Jag personligen hade inte gett mer än 1k, men å andra sidan hade jag nog hellre också köpt något annat för dyrare som jag vet kommer prestera efter dom önskemål jag har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonii:

är nästan så pass gammalt att det börjar bli dyrt igen
1K är ju betydligt närmare några hundralappar än 2k dock men varför spannet är så stort är för att det är relativt svårt att veta vad marknaden vill betala just nu.
Jag personligen hade inte gett mer än 1k, men å andra sidan hade jag nog hellre också köpt något annat för dyrare som jag vet kommer prestera efter dom önskemål jag har.

Jo allt beror ju på vad folk är villiga att betala så klart😉
Gick ju lite på de annonser man ser dagligen överallt och man kan ju få en rätt vettig dator i dagens läge för ca 2-4k. Då är de ju också med hårdvara osv som funkar med Windows 11 och bara det är ju en rätt stor sak