YH har sina för och nackdelar. Du har väl dessutom en tidsfrist när LIA måste vara utförd.
En räddning kan vara en "mindre bra" LIA plats som på ett generellt utvecklingsföretag.
Problemet hör lite ihop med ditt ämnesområde. Det är svårt att göra något större arbete inom nätverk helt offline på din egen dator. Detta utan att det kräver mer supporthjälp än vad en LIA tillför. En LIA som läser webbutveckling, C# utveckling, testare etc är det så mycket enklare med att denna arbetar med något eget.
Att arbeta emot kunder så är sekretess såklart ett problem. Men det enkla är att företaget hålls ansvar är ett annat stort hinder.
Se det som en tandläkare som vill göra en LIA, vi har en sekretess. Men sedan har vi kunder som inte precis blir glada om arbetet ej bli bra utfört. -Nu har tandläkare någon praktik, men det sköts på ett bättre sätt vad det nu är för sätt.
Så vigda dina vyer sök på fler företag, ett webbutvecklingsföretag skulle kunna nappa. Det blir dock troligen inte den bästa platsen.. Och det kan bli att du får en blandning av webbutveckling och nätverk. (bättre än inget)
Min bild av det jag har fått från LIA studenter. Är att skolor får ej ha utbildningar där det är brist på företag som vill anställa. Skolorna behöver dock inte hjälpa till med praktikplatser. Detta gäller också högskolor.
Min bild är att på högskolan så ska man göra ett examensarbete och det finns en massa byråkrati som att de ska godkänna jobbet.
LIA är betydligt enklare, de kan göra väldigt mycket för skolan, det svåra är dock att få en riktigt bra och givande arbetsplats där man får erfarenhet av det man ska göra.
*edit*
Förtydligande. Så med sekretess så menar de ofta att de inte kan släppa in en LIA i något skarp system. Och detta inte för att det behöver vara så hemligt, utan för att de hålls ansvariga. Jag tror just det sista är det som hindrar mest.
*edit2*
Labba med Azure och iOT skulle du kunna göra helt utanför något skarpt system och detta skulle något webbföretag kanske vilja ha hjälp med att komma igång med. Det är kanske väldigt utanför din utbildning.
Som sagt, om du ej får napp på exakt de praktikplatser du har så testa och bredda dig.