Något i denna stil kanske.
https://nl.pcpartpicker.com/list/GXm2FZ
Punkter:
Operativsystem: Kan installeras gratis. Windows 10 eller 11 via Rufus t.ex. vill du få bort vattenmärket så finns det sätt att göra det på.
Cpu: 7600 då den inkluderar cpu kylare. Igpu är nice o ha och jag tycker det är värt att pröjsa liten slant för det. Guld värt om man behöver felsöka något. Intel desktop typ bara värt det i usa då det går på sjuka deals där.
Mobo: b650 är såpass nära a620 så ej värt att inte gå en ok b650 iaf. Eagle har 3x slots, wifi och godkänd temps även med en r9 om du uppgraderar sen.
Gpu: 7800xt, 4070 super eller 7900xt är nog det du kan välja mellan. 7900xt presterar bättre men du får jämföra mellan dom i det du spelar mest.
Ram: patriot kit är A die så du kommer behöva justera lite i BIOS då de ej kommer kunna köras i den hastigheten. Men om du ej vill ändra inställningar utöver att sätta igång docp så fixa ett 6000mhz cl30 kit.
Chassi: FD compact är mindre men ändå fullbordat. Smidigt att bygga i. Väldigt många delar man kan plocka isär vilket gör det enkelt att bygga i. Om du vill ha mer chassifläktar kan man få ett 5x pack arctic fläktar för billig peng.
Lagring: går alltid på rea så jag bara valde någon. Kommer finnas många o välja mellan.
Nätagg: samma här tbh ang rea. Corsair, bequiet, coolermaster, seasonic brukar vara safe val. Beror från modell. UNDVIK GIGABYTE PSU.
650w minimum skulle jag säga. 750w är nice för då har du lite över, lägre fläkt eller inga fläktvarv. Imo välj iaf en som är full modulär så slipper du kablar du ej behöver.
Kanske missade något men borde vara en bra början iaf att utgå efter och justera allt eftersom att du hittar bra rea priser.
Gå med i buildapc discord imo när rea är igång så får du snabbare respons. Många nördar där.