Fler sociala funktioner på väg till Windows

Permalänk
Melding Plague

Fler sociala funktioner på väg till Windows

Startmenyn får dela-knapp och emoji-ikon är på väg till aktivitetsfältet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

det kan ju bli smidigt.

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Misstänker att det är ännu ett steg i ledet för att locka folk att vara inloggade på sina Microsoft-konton då det med högsta sannolikhet lär delas via OneDrive.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Mer och mer bloat.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Nej.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

Installerade precis Linux Mint på min laptop, blir mer och mer övertydad om att ge upp på windows på min stationära.

Permalänk
Medlem

Så blir det när dagens ungdomar får praktisera på Microsoft

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Använder "Share" väldigt mycket på mina iOS/iPadOS och macOS enheter, så kan alltid hoppas att Microsoft gör något rätt här.

Delar främst bilder och filer till andra enheter via AirDrop eller till IM-appar som LINE/iMessage.

I Windows 10 har jag troligtvis utrotat funktionen helt, då jag aldrig förstod nyttan där utan kompatibla appar eller enheter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Använder "Share" väldigt mycket på mina iOS/iPadOS och macOS enheter, så kan alltid hoppas att Microsoft gör något rätt här.

Delar främst bilder och filer till andra enheter via AirDrop eller till IM-appar som LINE/iMessage.

Ärligt talat så tror jag aldrig att Microsoft har gjort mycket rätt när det kommer till smidighet att dela saker.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hur funkar Linux med att spela på? Typ steam m.m?

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Suck, av all meningslös skit man kan komma på... Skulle nog behövas lite ny ledning på Microsoft.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av underd0g76:

Inte dumt alls!

Skrivet av Spokig:

Överlag bra, de flesta spelen i mitt steambiblotek fungerar. De som ställer till det ibland är spelen "antifusk-grejer" vilket gör att vissa spel inte startar. Finns säkert något sätt att gå runt de men inget jag brytt mig om än sålänge. Är själv 100% Singel Player-spelare.

Visa signatur

▂▃▄▅▆▇█▓▒░PCMR░▒▓█▇▆▅▄▃▂

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

I Windows 10 har jag troligtvis utrotat funktionen helt, då jag aldrig förstod nyttan där utan kompatibla appar eller enheter.

Jag har använt den funktionen mellan mina Windows 11 datorer för att skicka bilder/videor eller appar. Har varit smidigt för mig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spokig:

Testa! Kasta in en extra disk och installera t.ex. Linux Mint Cinnamon som start, kör du Nvidia väljer du deras drivrutiner i "Driver manager" och installerar Steam via "Software Manager". Du kan aktivera proton för alla spel i Steam och sen får du se om det fungerar för de spel du spelar. För de spel osv som inte fungerar i Linux kan du ju då alltid boota Windows ifrån din vanliga disk.

Tycker du det är rolig med att utforska Linux kan du bara skapa lite USB-stickor annars och testa live miljöerna så du får vad du trycker känns bäst.

https://manjaro.org/
https://fedoraproject.org/spins

Men Linux Mint är en riktigt solid första plats tack vare driver manager, software manager och sökningar både för Mint och Ubuntu på nätet kommer hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Ikonerna kommer säkert lagras på molnet så varje gång man trycker på menyn får man snällt vänta på att dem laddas in