Tävling: Avbilda SweClockers-gubben som AI – vinn maffigt grafikkort

Permalänk
Medlem

Bara en påminnelse om att aldrig lita på chat gpt.

Permalänk

ChatGPT, uppenbarligen

Det var mycket klurigare att få till en vettig bild än jag trodde.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Här är mitt bidrag, var inte säker på om mitt första bidrag accepteras som en bild då de kan räknas som två bilder i en bild så beskärde den och tog den mer intressanta av SweClocker-gubben. De första bidraget ska iallafall föreställa SweClocker-gubben som ung i vänster respektive som äldre i höger, där även elektroniken runtomkring honom representerar tidsperioderna. På den vänstra sidan syns då till exempel CRT-skärmar, vilket ger en stark 1980-talskänsla, stora kretskort och även mindre komponenter som ska föreställa disketter och hårddiskar som ligger spridda på arbetsytan. Den högra sidan representerar istället framtiden och där syns nyare elektronik som allt fårn moderkortet på arbetsytan framför honom till de som hänger på väggarna.Bilden representerar även hur SweClocker-gubben sakta med tiden blev fångad av den snabbt innovativa teknologin och blev ett med AI och sammankopplade sig själv med AI, som syns i den högra bilden.

Permalänk
Medlem

Lika glad i framtiden som idag, med gnisten i ögat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraXx:

Ansluter mig till den positiva skaran och visar en ljusare framtid där människa och AI bygger datorer tillsammans. Blev personligen väldigt nöjd med ansiktet på SweClockers-gubben.

Grundbild skapad med Copilot och redigering gjord i Photoshop. Klonade bort de största hallucinationerna och gjorde några ändringar för att inte behöva prompta om grundbilden som jag gillade.<Uppladdad bildlänk>

Denna va nog den första som fångade både viss likhet och sambandet med sweclockers. 👍

Tycker många bidrag har en alldeles för elak känsla/ aggressiv ton.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hoppas man hann

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
Medlem
Permalänk
Redaktion
Skribent

Då är tävlingen avslutad och arbetet med att välja ut finalisterna påbörjas. Sedan är det upp till SweClockers medlemmar att rösta fram vinnaren. Håll ögonen öppna, snart dyker artikeln med kandidaterna upp!

Permalänk

Jäklar vad många som gjort samma miss som mig, att avbilda gubben MED AI istället för SOM AI. För övrigt, vissa bidrag är riktigt bra!

Visa signatur

How do EndeavourOS users like their coffee?
Just like their system—minimal, efficient, and ready to compile at any moment!

Permalänk
Redaktion
Skribent
Skrivet av Jull3Haxor:

Jäklar vad många som gjort samma miss som mig, att avbilda gubben MED AI istället för SOM AI. För övrigt, vissa bidrag är riktigt bra!

Det var dock tillåtet i just denna tävling

Permalänk
Skrivet av petter_mattsson:

Det var dock tillåtet i just denna tävling

Tillåtet med AI - JA, var det som var tävlingen -NEJ. Det jag menade var alltså att många likt som mig misstolkade det att man skulle skapa den med hjälp av AI men det som var utmaningen var ju att gubben skulle vara en AI.

Visa signatur

How do EndeavourOS users like their coffee?
Just like their system—minimal, efficient, and ready to compile at any moment!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Oggggge102:

Då jag älskar Cyberpunk temat och vill uppgradera till en PC som kan klara av det spelet så föreställer jag mig Sweclockers gubben som en "corpo" med sin fina kostym och slips. https://img-cdn.pixlr.com/image-generator/history/67292f02b190506123ec96c7/7d4af781-2055-42f2-90b7-06ae29b749c9/preview.webp

Valde också en 3D verision på honom ifall ni inte skulle gilla 2D stilen :).
https://img-cdn.pixlr.com/image-generator/history/67292f02b190506123ec96c7/28e8dff0-e471-4a73-94c2-aae76b439a57/preview.webp

Den första bilden är min "Officiella" bidragande då det är en bild per tävling och vill vara tydlig och snäll mot juryn. La till det andra för dem som föredrar att se 3D animerad stil <3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spacedebree:

<Uppladdad bildlänk>

När Daniel Radcliffe tar steget in till Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag tycker den här bilden fångar SweCs anda haha

Permalänk
Medlem

Han blev General i romarriket lagom till premiären av Gladiator 2.

EDIT: Aj, han blev befordrad försent

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

@petter_mattsson vad händer med denna tävlingen?

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av izzie:

vad händer med denna tävlingen?

https://www.sweclockers.com/tavling/39975-omrostning-vem-har-...

Visa signatur