Elgigantens erbjudande på Pixel 9 (utbruten ur fynddiskussionstråden) [kampanjen nu avslutad]

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Min telefon är skickad nu iallafall och är i Jönköping Pixel 9 pro xl porcelain 128Gb. Var beräknat till 22 November men lär komma senast nästa tisdag.

Hur har du fått den informationen? Valde du hämta i butik eller skickad till ombud?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VisualDarkness:

Det är enorm skillnad beroende på var du bor. Mitt Tele2 dör betydligt oftare än sambons Telia och extremt mycket fortare under hög belastning som ex arenaspelningar. Detta är med en mängd olika telefonmodeller över åren. Nu på Gotland är skillnaden tämligen enorm på landsbygden, oavsett vad täckningskartorna säger.

Ett exempel på hur illa det är med täckning för en stor del av Sveriges befolkning:
https://sverigesradio.se/artikel/det-ar-dalig-mobiltackning-p...

Artikeln du länkar till är 3.5 år gammal, så förhoppningsvis är täckningen lite bättre idag?
Men fattar vad menar

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Artikeln du länkar till är 3.5 år gammal, så förhoppningsvis är täckningen lite bättre idag?
Men fattar vad menar

Det förbättras helt klart, men framförallt för de som redan haft någon form av täckning. PTS har rapporter och det mesta av förbättringen är uppgradering av befintliga master och stationer till nyare teknik, inte nybyggnation i nya områden. Och detta är med alla operatörer ihopräknade. Så bor man elelr vistas på landbygd kan det vara värt att testa vilken operatör som faktiskt fungerar bäst eller alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HisFriend:

Hur har du fått den informationen? Valde du hämta i butik eller skickad till ombud?

Skicka till ombud och Bring avisering

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VisualDarkness:

Det är enorm skillnad beroende på var du bor. Mitt Tele2 dör betydligt oftare än sambons Telia och extremt mycket fortare under hög belastning som ex arenaspelningar. Detta är med en mängd olika telefonmodeller över åren. Nu på Gotland är skillnaden tämligen enorm på landsbygden, oavsett vad täckningskartorna säger.

Ett exempel på hur illa det är med täckning för en stor del av Sveriges befolkning:
https://sverigesradio.se/artikel/det-ar-dalig-mobiltackning-p...

Intressant har aldrig vart med om jag varit utan täckning på ställen som folk med Telia har haft antigen har det varit helt dött för alla eller så har det fungerat bra.

Dehär med överbelastad nätverk har varit ett litet problem men nu när 5G har blivit så pass vanligt så har det fungerat bra ändå och innan var det bara att byta över till 3G nätet så fungerade det bra eftersom alla andra försökte använda sig 4G nätet.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Skicka till ombud och Bring avisering

Tack! Kan ju hoppas butikerna får in den tidigare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Intressant har aldrig vart med om jag varit utan täckning på ställen som folk med Telia har haft antigen har det varit helt dött för alla eller så har det fungerat bra.

Dehär med överbelastad nätverk har varit ett litet problem men nu när 5G har blivit så pass vanligt så har det fungerat bra ändå och innan var det bara att byta över till 3G nätet så fungerade det bra eftersom alla andra försökte använda sig 4G nätet.

5G finns ju knappt ute i riktiga landsbygden.

Överbelastade nät blir snabbt ett problem på marknader, event eller spelningsställen en bra bit utanför städerna.

Permalänk
Skrivet av VinterSolen:

Köpte en 9pXL på företaget kontant eftersom man itne fick ta erbjudandet.

fick runt 6000kr i rabatt totalt, iaf nåt. Nu har jag installerat graphene os på't, bankid funkar perfa..

Det enda som inte funkar är McDonalds-appen, de har för hög säkerhet för att få användas

Jag misstänker den är rootad nu när du kör graphene på den. Så göm rootningen med magiskhide så går mcd nog igång igen. Jag behövde göra det på min rootade mobil för att få igång McD appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingcool88:

Jag misstänker den är rootad nu när du kör graphene på den. Så göm rootningen med magiskhide så går mcd nog igång igen. Jag behövde göra det på min rootade mobil för att få igång McD appen.

GrapheneOS är inte rootad.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av NodCommander:

GrapheneOS är inte rootad.

Ahh jag som var lite lat och inte kollat exakt vad GrapheneOS var för custom rom. Men ja nu när jag ser att den är inriktad på säkerhet så fattar jag att root inte borde vara tillåtet.