Hej!
Som titeln säger så är jag inte så insatt i datordelar och skulle behöva lite hjälp med en inköpslista för en ny gaming dator nu när black-friday / cyber monday / alla andra "rea-dagar" kommer...
Min budget ligger på runt 25k~ (kan tänka mig gå smått över om det skulle vara mer prisvärt med vissa delar), och datorn kommer främst användas för spel.
Jag kommer använda datorn för att spela spel så som t.ex Path of Exile (vilket jag har hört att x3D CPU's ska vara bra för?), Ark, Hogwarts Legacy, och kanske något FPS spel här och där som skulle klara medium > high settings. Tanken är att datorn ska stå under skrivbordet så det kommer inte vara super synligt. Jag använder i dagsläget en DVI-D - HDMI, samt HDMI-HDMI sladd till mina skärmar, så skulle uppskatta om dessa fanns kvar på nya burken.
Wifi kort är inte relevant heller då jag kör med trådad nätverkskabel.
Skulle såklart uppskatta en sån tyst burk som möjligt samt om det finns möjlighet till montering av datorn dessutom.
Min nuvarande burk (för referens, tänker att jag behåller iaf SSD'n då den är relativt ny-inköpt?) :
Moderkort - PRIME B250-PLUS
CPU: Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB
GPU: Nvidia GeForce GTX 1070
HDD: WD Blue 1TB 7200rpm 64MB
SSD: Samsung 970 EVO PLUS M.2 NVMe SSD 2TB
RAM: 16gb (kommer ej ihåg märke/model)